Prilagodite trening menstrualnom ciklusu i olakšat ćete si vježbanje

by Anđela Sabranović

Iako ponekad trening odradite bez poteškoća, iznenada dođu dani kada vam je istinski teško i ne možete vjerovati da su vježbe jednake kao prethodnih dana…

Da, svima nam se događaju ovakve situacije, no jeste li znali da razlog može biti faza vašeg menstrualnog ciklusa?
Naime, danas se zna da je utjecaj određene faze menstrualnog ciklusa toliko značajno povezan s našom fizičkom snagom u određenom trenutku da osobni treneri širom svijeta trening u potpunosti prilagode tome.

Cijeli ciklus možemo podijeliti na četiri faze. U nastavku saznajte kako prilagoditi intenzitet tjelovježbi svakoj od njih.

Prvi dani menstruacije

Jako puno žena nažalost pati od bolova i grčeva, ali čak i žene koje nemaju problem s tim imaju poteškoće s motivacijom za tjelovježbu.
Zašto za promjenu ne bismo poslušali svoje tijelo? Umjesto da s naporom idete na trening, jednostavno se odlučite za laganu šetnju ili jogu s manje zahtjevnim položajima.
Osjećat ćete se bolje jer ste napravili nešto dobro za sebe, a opet – nećete se izložiti nelagodnom naporu.

Faze prije ovulacije

Ova faza traje do 12. dana i osjetit ćete kako vam se u tijelo vraća energija te je ovo idealan period za intenzivnije treninge. Ako inače ne volite kardio treninge, ovo je vrijeme kada vam možda i neće tako teško pasti. Također, ovaj period iskoristite za vježbe s težinama i vježbajte što više dana u tjednu, ali svakako pravite pauze od jednog dana između napornijih treninga

Ovulacija

Ovulacija traje do 20. dana i primijetit ćete kako i dalje imate dosta energije. Tijekom ovom razdoblja birajte srednje intenzivne treninge te iako nećete možda imati toliko motivacije nastojte i dalje održavati što češće treninge jer vam slijedi izazovnije razdoblje mjeseca.

PMS

Kao što već znate, ovo je period kada su žene najviše izložene različitim utjecajima hormona. Dokazano je da tjelovježba pozitivno utječe na PMS, ali ono što fitness stručnjaci savjetuju je da se u ovom razdoblju više okrenete jogi, pilatesu ili vježbama na otvorenom jer će ti oblici tjelovježbe djelovati smirujuće na vas, a svi znamo koliko nam je stanje mira u PMS-u potrebno.

Zaključak svega jeste da ćete istinski uživati u svim oblicima tjelovježbe, samo onda kada budete istinski slušali što vam vlastito tijelo poručuje. Ne može svaki dan biti dobar za sve, ali srećom živimo u vremenu u kojem imamo pristup različitim vrstama tjelovježbi, a na nama je samo da ih prilagodimo vlastitom tempu i raspoloženju.

Moglo bi vas zanimati i: Fitness trendovi koji će obilježiti 2022. godinu

Tekst: Anđela Sabranović

Foto: Unsplash

Možda će vam se svidjeti