Ovo su načini na koje ćete vratiti energiju u poslijepodnevnim satima, a da ne posegnete za kofeinom

by Ana Carević

U poslijepodnevnim satima često dolazi do pada energije i koncentracije, a posebno u ljetnim mjesecima kada su temperature vrlo visoke. Na poslijepodnevni umor dodatno djeluje i stil života, pa su tako osobe koje većinu dana provode u sjedećem položaju ili za ručak konzumiraju velike količine ugljikohidrata te ne unose dovoljne količine vode u organizam sklonije pojavi ovoga stanja. Kako biste uspješno ovladali poslijepodnevnim umorom i bezvoljnošću donosimo neke od savjeta koje je podržala znanost.

Nađite nešto čemu ćete se smijati

Ako trebate kratku pauzu zbog koje ćete se osjećati energičnije i motiviranije nađite nešto što će vas dobro nasmijati. To mogu biti omiljene filmske scene, sadržaj na nekoj od društvenih mreža ili pak neka bliska osoba s kojom možete povesti kratki razgovor koji će djelovati na raspoloženje. Istinski smijeh ubrzava otkucaje srca i potrošnju energije te ublažava stres i poboljšava raspoloženje. Ovaj korak poslijepodnevnog razbuđivanja djeluje poput laganog vježbanja.

Izađite u kratku šetnju

Kada osjetite da vam se oči počinju zatvarati te da ste izgubili koncentraciju, nakratko napustite ured i krenite u šetnju. Dovoljno je 15 minuta aktivnog hodanja da se tijelo oporavi, a način je ovo na koji ćete dobiti više energije nego da ste popili poslijepodnevnu kavu. Osobama koje imaju problema sa snom savjetuje se hodanje stepenicama te izmjenjivanje hodanja po ravnom i uzbrdici kako bi se povećala razina energije.

Odradite trening

Jasno je da svi nemaju opciju poslijepodnevnih treninga, ali u slučaju da radite od kuće uvedite popodnevne treninge u svoj raspored. Osobe koje tijekom radnog dana uzimaju pauzu za vježbanje na taj način povećavaju stupanj produktivnosti. Uz to, vježbanje potiče protok kisika i cirkulaciju krvi što dovodi do veće razine energije. Međutim, ako se u vaš dnevni raspored ne uklapa poslijepodnevno vježbanje, posvetite se kratkoj šetnji koja će također biti od pomoći.

Slušajte omiljenu glazbu

U trenutcima kada osjetite pospanost upalite omiljenu glazbu koja će djelovati na budnost i pažnju, a zaplešete li na kratko osjećat ćete se energičnije i na trenutak zaboraviti na sve čime ste bili zaokupljeni. Journal of Music Therapy forum je za istraživanja i teoriju koja se tiče glazbene terapije, a jedna od studija objavljenih na forumu kaže da su svi oni koji su pjevali bili energičniji i znatno manje pospani.

Radite redovite pauze tijekom dana

Neki stručnjaci tvrde da ćete dugoročno biti produktivniji budete li radili u koracima od 90 minuta. To bi značilo 90 minuta aktivnog rada nakon čega slijedi pauza za vrijeme koje će se mozak odmoriti i pripremiti za daljnji rad. Pomoću ove metode nećete osjetiti nagli pad energije u poslijepodnevnim satima.

Pijte dovoljno vode tijekom dana

Osim što je voda važna za organizam i kožu, ona je vrlo važna i za koncentraciju. Budete li pili dovoljno vode svaki dan primijetit ćete promjene, a i vrlo mali nedostatak vode može dovesti do umora, iscrpljenosti i nemogućnosti koncentracije čemu su posebno podložne žene.

Posvetite se obrocima

Birajte doručak koji sadrži puno proteina i malo ugljikohidrata te se odlučite za manji ručak. Razlog tomu jest što dobro uravnotežen doručak donosi polako donosi energiju tijekom jutra, a ne odjednom što bi moglo kasnije dovesti do njezinog naglog pada. Doručak koji je bogat ugljikohidratima može dovesti do skoka šećera u krvi te uzrokovati nagli pad energije u poslijepodnevnog umora. S druge strane, obilan ručak može dovesti do toga osjećaja velikog umora i bezvoljnosti.

Meditirajte nekoliko minuta

Meditacije djeluje na tijelo i um zbog čega se nekoliko minuta meditacije u poslijepodnevnim satima povezuje sa smanjenjem stresa koji je jedan od glavnih pokretača iscrpljenosti. Preuzmite neku od aplikacija i u svoju rutinu uvedite nekoliko minuta mira na kojima ćete biti zahvalni.

Reorganizirajte popis obaveza

Većina ljudi vrhunac produktivnosti doživljava u jutarnjim satima te bi se njihov raspored trebao sastojati od najtežih i najzahtjevnijih zadataka u tim satima. Na taj se način izbjegava poslijepodnevni stres jer ostaju jednostavniji zadaci te je moguće napraviti veću pauzu za opuštanje i povratak energije.

Moglo bi vas zanimati: PARETOVO PRAVILO 80/20: Primjenite Paretovo pravilo u poslu, prehrani, vježbanju i kućanstvu

Tekst: Ana Carević

Foto: Instagram

Možda će vam se svidjeti