Trčanje ne mora biti naporno ni teško – olakšajte si i uživajte

by Nataša Krstičević
trčanje

Trčanje je jedna od onih aktivnosti kojima se mogu posvetiti gotovo svi. Ne treba vam ništa posebno, ne zahtijeva posebne investicije, može se prakticirati bilo kad i bilo gdje – idealno.

Osim ako imate nekih zdravstvenih problema zbog koji vam nije preporučljivo, na trčanje se možete odlučiti bez neke posebne prethodne pripreme. I ne morate trenirati za maraton! Neka vam cilj bude dobar osjećaj i ispunjena kvota kretanja za taj dan. Naravno, u svem tom ključno je uživati i ne mučiti se.

Bez obzira na to trčite li samo zbog kretanja i zdravlja ili trenirate za Olimpijske igre, neka su pravila trčanja jednaka za sve. Evo nekih mudrosti za trčanje bez muke i s veseljem.

Počnite polako

Ovo je vrlo jednostavan savjet, ali upali svaki put. Krenite polako, uvije, a ubrzajte tek kad se malo zagrijete. Štoviše, nije uopće ludo trčanje započeti – hodanjem. I to vrijedi za sve, kako za one napredne, tako i početne trkače.

Ignorirajte pritisak

Ako trčite u društvu, ne dajte da vas navuku da ubrzate, ako vam to ne odgovara. Trčite svojim tempom koji vam odgovara. Ako baš poželite povremeno trčati s brzim trkačima, gledajte na taj trening kao na utrku. Odmarajte se dan ranije i zagrijte se prije nego društvo dođe.

Prestanite se sažalijevati

Svako toliko pomislite kako bi bilo super da trčite brže, tugujete jer ste nedovoljno brzi, pitate se kad će doći to vrijeme… Prestanite se sažalijevati. Možda zvuči kao nešto što ćete reći djetetu, ali – pomislite na sve one ljude koji ne mogu trčati, čak ni hodati. Imate dvije noge, dvije zdrave noge, i rekreirate se. Uživajte u tom.

Odaberite ljepše staze

Ako svakog dana trčite istom stazom, to vam može dosaditi i dodatno otežati trčanje. Nemate se čemu veseliti i što očekivati. Pokušajte barem povremeno promijeniti rutu. Otiđite do parka, trčite oko jezera, pokušajte na nekoj drukčijoj podlozi. Raspitajte se u četvrti gdje trče drugi, pa možda dobijete ideju. Promjena staze može čuda učiniti za motivaciju.

Trčite i kad niste doma

Poslovni put, godišnji odmor, posjet rođacima – sve možete iskoristiti za trčanje, a ujedno i promjenu krajolika za trčanje. Unaprijed ispitajte trkaće rute u tom kraju i pripremite se. Bit će to korisno osvježenje.

Pronađite unutarnji ritam

Dok trčite, razmišljajte o svojoj omiljenoj glazbi, bez obzira na to bila to Metallica ili Mozart. Pjevušite omiljenu melodiju naglas dok trčite ili pjevajte ako znate riječi. To će vam dati ritam, ali na drukčiji, vama prilagođen način.

Trčite različitim tempom

Trčanje treba biti različitim tempom, i to ne samo da treba od dana do dana biti različit tempo, nego u jednom trčanju mijenjajte tempo. Usporite. Ubrzajte. Brže trčanje prisilit će vas na koncentraciju, pa čak i olakšati nekad trk. No, jednako je korisno i dobro usporiti i napraviti stanku uz istezanje.

Mijenjajte vrijeme treninga

Možda vam je raspored prilagođen trčanju, ili obrnuto. No, pokušajte povremeno promijeniti vrijeme. Ako trčite uvijek ujutro, pokušajte navečer. Ili obrnuto. To bi vam moglo donijeti žarko željeno osvježenje. Osim tog, tako ćete provjeriti imate li možda u neko drugo doba dana više energije ili volje.

Trčite bez sata

Sat je super ako želite pratiti napredak, ali upravo sat može stvoriti pritisak, pa ćete zbog tog manje uživati u trčanju. Ne morate trčati točno određeni broj kilometara, ne morate trčati određenim tempom. Samo izađite i trčite.

Nabavite psa

Ako ne možete pronaći partnera za svakodnevno trčanje – nabavite psa. Nitko vam neće biti zahvalniji što ga budite zorom zbog trčanja nego pas. Pas nema sat, ne razmišlja ni o čem, nego će uživati i praviti vam društvo. Upravo ono što vam treba.

Tuširajte se hladnom vodom

I to prije trčanja! Posebno kad je vruće vani. Duži hladni tuš ili kupka mogu sniziti vašu tjelesnu temperaturu i održati je nižom tijekom trčanja. To znači da vaši mehanizmi rashlađivanja ne neće morati prekomjerno raditi i trčanje će biti lakše!

Eto, nije komplicirano, zar ne? Trčanje je mnogima omiljena aktivnost, baš zbog jednostavnosti i svoje „zaraznosti“. Pa što čekate – zarazite se trčanjem!

Moglo bi vas zanimati i: 5 razloga zašto je bicikl uvijek dobra ideja

Tekst: Nataša Krstičević

Foto: Canva, Unsplash

Možda će vam se svidjeti