Vježbe za prisutnost – ako meditacija nije vaš izbor, možda vam se ovo svidi

by Anđela Sabranović
prisutnost

Osjećati prisutnost u trenutku doista je najveći luksuz u užurbanoj svakodnevici koju danas mnogi žive.
U svijetu u kojem nas mobiteli privlače svakih 5 minuta, teško se fokusirati na sadašnji trenutak i osjetiti tu prisutnost.
Nažalost, zaboravljamo da niti jedan jedini propušteni trenutak nećemo imati priliku ponovno proživjeti.
Vjerujemo kako nitko od nas svjesno ne bira svoje dane provoditi – nesvjesno te smo istražili kako se najbolje možemo povezati sa samima sobom u svakodnevici i jednostavno biti tu i osjetiti prisutnost u pravom smislu.

1. Svjesno buđenje: Počnite dan sa svrhom

Svrha je ono što u svakom od nas budi motivaciju i važno je na samom početku dana osvijestiti je.
Zato je potrebno sljedeće:

  • Odmah poslije buđenja, zatvorite oči i povežite se sa senzacijama u svom tijelu.
  • Napravite tri duga udaha na nos i izdaha na usta
  • Zapitajte se koja je vaša svrha za današnji dan odnosno što možete učiniti kako biste iz dana izašli kao malo bolja verzija sebe (self care, unapređivanje svojih vještina, odnos prema drugima)

2. Svjesno uživanje u hrani

Danas nažalost jako puno ljudi jede nesvjesno i tako propušta jedno toliko bogato iskustvo. Naime, svjesno uživanje u hrani je bogato iskustvo koje je toliko više od pukog zadovoljavanja nutritivnih potreba.
Kako biste jeli svjesno, prije obroka se najprije smirite, dišite i osvijestite da želite mirno uživati u svom obroku.
Tijekom objedovanja obratite pažnju na boje, okuse i teksture kako biste imali potpuni doživljaj i osjetili prisutnost.

3. Oživite svoj mozak da osjeti prisutnost

Utvrđeno je kako se čak 95% radnji koje obavljamo svakodnevno obavljaju mehanički. Prakticiranje prisutnosti usporava mozak i jača snagu volje, ali za nju je potrebna vježba.
Naš mozak je vremenom postao istreniran da traži prečice kako bi najbrže došao do rješenja i to je ono što nam koristi u svakodnevici. No, važno je pronaći balans i doživjeti prisutnost barem u trenucima opuštanja.

4. Svjesna tjelovježba za prisutnost

Kada počnete svjesno vježbati, otkrit ćete jednu potpuno novu dimenziju zadovoljstva koja se može osjetiti kroz fizičku aktivnost.
Za početak je važno zagrijati se jer to stabilizira živčani sustav.
Također, važno je da se fokusirate na svjesno disanje.
Uvijek prilikom tjelovježbe zadajte sebi izazov koji će vas odmaknuti od zone komfora i tako učiniti da se osjećate istinski živo.

Možda vam na početku neće biti jednostavno doista osvjestiti trenutke u kojima se nalazite, ali kao i u svemu vježba i upornost doista djeluju. U ovom slučaju rezultat koji možete postići je doista vrijedan truda jer što je to čovjeku važnije od svjesnog življenja ovdje i sada?!

Moglo bi vas zanimati i: Mentalni fitness – 6 vježbi za bolje zdravlje i funkcije vašeg mozga

Tekst: Anđela Sabranović

Foto: Pexels

Možda će vam se svidjeti