Sauna i njeni benefiti: poboljšajte kvalitetu spavanja i riješite se stresa

by Dalida Tomek

Iako danas postoji više vrsta sauna koje su postale sastavni dio wellness oaza i sličnih mjesta za opuštanje najraširenija i najpoznatija jest finska sauna. S obzirom na to da su saune utkane u finsku kulturu i ubrajaju se u njihove običaje finska sauna dobila je svoje mjesto na listi UNESCO-ove nematerijalne kulturne baštine. Svaki treći Finac obogatio je svoj dom saunom, a osim za opuštanja koriste ju i za druženja i sastanke s klijentima.

Boravkom u sauni poboljšat ćete kvalitetu spavanja i smanjiti razinu stresa

Boravak u sauni potiče izlučivanje hormona sreće

Brojni su pozitivni učinci boravka u sauni na fizičko i mentalno zdravlje. Visoka temperatura potiče pojačano znojenje prilikom kojega se iz tijela ispuštaju nečiste i štetne tvari. Osim što se organizam čisti iznutra, toplina djeluje i na vanjski izgled kože pri čemu se znojenjem pročišćuju pore i poboljšava cirkulacija kapilara što koži vraća zdravi sjaj. Uz to što toplina pozitivno djeluje na cirkulaciju ona pomaže pri liječenju i zacjeljivanju manjih rana ili posjekotina.

 

Kao što se za vrijeme sportske aktivnosti luči endorfin, hormon sreće, to se događa i za vrijeme boravka u sauni. Iza bavljenja intezivnom sportskom aktivošću preporučuje se korištenje sauna čija povišena temperatura ima ulogu opuštanja mišića, ali i ubrzane razgradnje celulita. Iako je aktivnost završena proces sagorijevanja masti se nastavlja što je još jedna od prednosti koju pružaju saune. Statistike pokazuju da pospješuju proces mršavljenja te da se prilikom jednog boravka u sauni može potrošiti i do 300 kalorija.

Put do pravilnog i zdravog boravka u sauni

Prvi korak na koji treba pripaziti jest prehrana. Ulazak u saunu ne bi trebao biti odmah nakon jela i punog želudca, ali niti na prazan želudac. Potrebno je pronaći balans između te dvije krajnosti. Prije samog ulaska preporučuje se oprati tijelo kako bi se otvorile pore. Pri boravku u sauni najbolje je koristiti se pamučnim ručnicima ili plahtama. Kupaće kostime potrebno je izbjegavati zbog sintetike koja u stapanju s velikom toplinom može izazvati reakcije na koži.

 

U sauni nije dobro odjednom provesti više od 10 do 15 minuta. Prvi korak nakon izlaska jest tuširanje mlakom vodom počevši od ruku, zatim nogu, trupa, lica te glave. Dok se tijelo ne ohladi najbolje je odmoriti se i opustiti iza čega se preporučuje hidratacija. Tekućinu nije potrebno unositi u mjerama u kojima ju tijelo ne traži, a bilo bi dobro konzumirati isključivo vodu, biljne čajeve ili prirodne sokove.

 

Moglo bi vas zanimati: Vruća kupka – lijek za dušu, ali ne i suhu kožu

 

Tekst: Ana Carević

Foto: Pinterest, Unsplash

Možda će vam se svidjeti