Protegnite se prije ustajanja – osjetit ćete nalet energije!

by Nataša Krstičević
protezanje-slowliving

Kad se ujutro probudimo, onako ležerno i polako, a ne skačući iz kreveta, često osjećamo poriv protegnuti se. Nije to bez vraga, možemo se našaliti. Protezanje tijela je nešto što nam odgovara i čini dobro. Protegnite se prema našim uputama svako jutro i započnite dan s novom dozom neočekivane energije!

Ako se ravno iz kreveta, onako uspavani, krenemo eksplozivno spremati za radni dan, naš organizam neće biti presretan. Možda možete pokušati napraviti ono što vam tijelo i samo govori da želi – protezanje.

Evo i kako!

U ležećem položaju

Protezanje u dužinu

E, ovo je ono što vam uistinu prirodno dođe, samo malo usmjerite pokrete. Udahnite, pa protegnite tijelo cijelom dužinom, ispružite nožne prste koliko god možete, a ruke prekriženih prstiju dignite prema uzglavlju i oduprite se gurajući se od uzglavlja/zida. Nabrojite do 5, a zatim izdahnite i opustite se.

Kobra

Nakon tog, okrenite se na trbuh, pa se rukama oduprite o krevet (laktovi uz tijelo) i odignite gornji dio tijela od kreveta. Dižite se koliko ide, bez nelagode. Zdjelica neka ostane na krevetu, ali ako vam odgovara odignite malo i trbuh s kreveta. Neka vam ramena i vrat ostanu opušteni. Držite taj položaj 15 do 20 sekundi, pa se polako spustite.

Koljena na prsa

Ležeći na leđima, polako privucite koljena prsima i obgrlite ih rukama. Možete to učiniti s obje noge odjednom ili jednu po jednu. Osjetit ćete ugodno zatezanje, odnosno protezanje u donjem dijelu leđa.

Zakret tijela

Ležeći na krevetu podignite jedno koljeno tako da vam je stopalo i dalje na krevetu. Koljeno spustite na suprotnu stranu kreveta, preko druge noge, ali pripazite da su vam ramena u svakom trenutku na krevetu. Ako vam odgovara, ruke ispružite svaku na svoju stranu, priljubljenu uz krevet, ali u ravnini s ramenima, a glavu okrenite na suprotnu stranu od koljena. Trebali biste osjetiti rastezanje obje strane trupa, te donjeg dijela leđa. Udahnite i izdahnite duboko, pa ponovite s drugom stranom.

A kad sjednete u krevetu…

Rastezanje gornjeg dijela leđa

Sjednite na rub kreveta sa stopalima na podu. Isprepletite prste na rukama i usmjerite ruke prema naprijed, savijajući se u sredini leđa. Protegnite se s rukama ispred sebe u visini ramena. Osjetit ćete rastezanje između lopatica.

protezanje

Rastezanje vrata

Opustite ramena i nježno približite svoje lijevo uho lijevom ramenu, pomažući si lijevom rukom. No, tek toliko koliko vam je lagodno. Držite 15-20 sekundi, pa ponovite na drugoj strani.

Rastezanje ramena

Opustite ramena prema dolje i prema natrag. Uhvatite lakat jedne ruke drugom rukom, pa tu ispruženu ruku povucite preko tijela, prema drugom ramenu. Držite 15-20 sekundi, pa ponovite na drugoj strani.

I kad napokon ustanete…

Protezanje u stranu

Stanite na pod sa stopalima u širini kukova, te spojite ruke iznad glave. Nježno naklonite tijelo na jednu stranu, tako da osjetite rastezanje cijelom dužinom tijela. Držite 10-15 sekundi, pa ponovitre na drugoj strani.

Istezanje kvadricepsa

Ustanite u ravnom položaju i ako treba pridržite se za zid ili stolac. Neka su vam stopala u širini kukova. Potkoljenicu zabacite unatrag, te uhvatite lijevo stopalo lijevom rukom. Bedra neka vam budu jedno uz drugo, a lijeva noga u ravnini s kukom. Osjetit ćete zatezanje u lijevoj nozi i kukovima. Ponovite s drugom nogom.

Istezanje stražnje lože

Stanite uspravno i nježno savinite jedno koljeno kao da ćete sjesti. Drugu nogu ispružite ispred sebe, prstima usmjerenima prema gore. Nagnite se naprijed iz kukova i osjetit ćete ugodno rastezanje stražnje strane noge koja je ispružena. Držite tako 10-15 sekundi, pa ponovite s drugom nogom.

Istezanje listova

Uprite se rukama o zid kao potporu, ispružite jednu nogu unatrag i zatim nježno gurnite petu prema tlu. Osjetit ćete nježno zatezanje stražnje strane potkoljenice. Držite tako 10-15 sekundi i ponovite s drugom nogom.

I to je to! Duže vam je trebalo da pročitate, nego što će vam trebati da to napravite svako jutro jednom kad se naviknete. A benefiti su nevjerojatni!

Moglo bi vas zanimati i: Trening u skladu s menstrualnim ciklusom

Tekst: Nataša Krstičević

Foto: Canva

Možda će vam se svidjeti