TRX vježbe – zašto su vježbe američkih marinaca dobre i za vas

by Nataša Krstičević
trx-vježbe-slowliving

Jeste li čuli za TRX vježbe? Ako niste, poželjet ćete da jeste, i to ranije, te se pitati zašto već ne uživate u rezultatima. Iako ćete možda malo ustuknuti kad čujete da potječu od američkih marinaca, misleći kako to zasigurno nije za vas – nemojte odustati prije nego pročitate sve.

Da, TRX vježbe je osmislio pripadnik američke mornarice, odnosno poznate Navy Seal postrojbe, i to kako bi njegove trupe održale formu kad su daleko od teretana i sličnih prostora za vježbanje. Za vježbe koje je osmislio potrebne su rastezljive trake koje se mogu objesiti na drvo, na primjer, ili bilo što slično što im je pri ruci.

Upravo je jednostavnost ono što razlikuje ove od ostalih intenzivnih vježbi. Zbog korištenja traka koje vise, mišići su aktivni samo uz pomoć vlastite težine tijela. Mijenjanjem položaja tijela, odnosno nagiba, možete „zaposliti“ različite mišiće u tijelu. Ove vježbe jednostavna su metoda kojom svatko može ostvariti cilj – bez obzira na to bio taj cilj gubitak kilograma, snažniji mišići ili sveukupno bolja forma i tjelesna spremnost.

Evo nekih prednosti ovakvog načina vježbanja.

Prikladno za sve razine

Kao što smo naglasili na početku, nije bitno jeste li profesionalni sportaš ili vam je vježbanje samo usputna zanimacija, TRX vježbe korisne su za sve razine fizičke spremnosti. Malom promjenom položaja tijela može se promijeniti opterećenost mišića.

 

Svestranost

Samo dvije prilagodljive trake omogućuju cijeli asortiman vježbi, za svaki mišić u tijelu. Lako se prenose i mogu se postaviti bilo gdje.

Bolji cardio i snaga

TRX vježbe ne samo da čine mišiće snažnijima, nego poboljšavaju i kardiovaskularnu izdržljivost. Promjenom brzine vježbanja možete povećati intenzitet rada srca i pluća.

Uključuju cijelo tijelo

Svojevrsna nestabilnost TRX traka dok vježbate potaknut će vaše tijelo da bude neprestano aktivno. Osim tog, funkcionalni pokreti podrazumijevaju da puno mišića radi istovremeno, što znači, pak, da je to uistinu sveobuhvatna vježba za cijelo tijelo.

Malo opterećenje

Zbog činjenice da se oslanjate na rastezljive TRX trake, TRX vježbe vrlo su blage za vaše zglobove. To pak znači da je rizik od ozljede nizak.

Drukčije je

Ako vam je dosadio odlazak u teretanu, ako su vam dizanje utega i trbušnjaci postali naporni i dosadni, možda je baš ovo prava stvar za vas. Ono što je drukčije kod ovih vježbi je činjenica da se mogu uključiti u bilo koje druge vježbe i malo ih osvježiti. Tako ćete se uvijek veseliti vremenu za vježbanje.

Kako početi

Njprije morate svakako nabaviti TRX trake za vježbanje, a možete ih pronaći, na primjer, u Polleo sportu. Ako, pak, još niste sigurni u svoju upornost u vježbenju i ne znate koliko će trajati “ljubav” prema ovakvom vježbanju, pokušajte s jeftinijom varijantom u Decathlonu

Primjere vježbi za početnike možete pronaći ovdje, zajedno s gif prikazima koji će vam olakšati vježbanje. 

Moglo bi vas zanimati i: 7 prednosti tai chi treninga – morate ga isprobati

Tekst: Nataša Krstičević

Foto: Canva, Freepik

Možda će vam se svidjeti