Koronavirus će nas izludjeti? O, ne, neće – jer mu nećemo dopustiti!

by Nataša Krstičević
koronavirus-slowliving

Koronavirus i pandemija. Ako bismo morali odabrati riječi koje su obilježile protekle gotovo dvije godine, bez sumnje bi to bile ove dvije. I svi ćemo se složiti – svi smo već pomalo „pukli“ i „skrenuli s uma“, pa je vrijeme da pripazimo na to da „ostanemo zdrave glave“.

Kad bismo to rekli manje kolokvijalnim izrazima, to bi zvučalo malo drukčije. No, sve se svodi na jedno – moramo čuvati i njegovati svoje mentalno zdravlje. Nije lako neprestano imati dovoljno energije za nositi se sa svim nedaćama koje nam servira ova pandemijska koronavirus atmosfera.

Možda vam možemo pomoći nekim savjetima – ali samo ako ih se uistinu odlučite pridržavati!

Prihvatite da je normalno osjećati se anksiozno

Ako vas koronavirus i vijesti o njemu čine anksioznim, niste jedini. I upravo biste se tako trebali i osjećati. Anksioznost je normalna i zdrava reakcija organizma koja nam pomaže da se zaštitimo kad smo u opasnosti. Pomoći će vam da donesete odluke koje vas štite.

Upravo tako trebate gledati na svoje osjećaje. Ako vas vijesti čine prekomjerno anksioznima – prestanite ih pratiti. Sve što trebate znati ionako će doći do vas u današnje vrijeme društevnih mreža.

Prilagodite svoja očekivanja

Još u prvom lokcdownu svi smo nekako bili pod pritiskom da moramo biti produktivni, kad već imamo toliko slobodnog vremena.  No, nemojte podcijeniti emocionalni teret koji ova pandemija nosi, niti kakav utjecaj može imati na vašu kreativnost ili vašu produktivnost – barem kratkoročno gledano.

Normalno je da se teško koncentrirate, da nemate dovoljno motivacije i da su vam misli uvijek negdje drugdje. Budite nježni prema sebi. Postavite realistične ciljeve, jer tako ćete ih lakše ostvariti.

Pazite na svoj prag stresa

Neke stvari lako je provesti u djelo, a imat će velik utjecaj na vaše mentalno zdravlje. Temelji vašeg mentalnog zdravlja leže u – redovitom snu, zdravoj prehrani i vježbanju. Neka vam kvalitetan san u dovoljnoj količini bude na prvom mjestu. Vježbanje, pak, smanjuje vaš stres i pomaže vam bolje upravljati vašim emocijama.

Zdrava prehrana bila je nešto na što smo zaboravili početkom pandemije, pa su mnogi iz lockdowna izašli s kojom kilom viška. No, situacija nije više takva i nemamo opravdanja. Nabavite zdrave namirnice, dogovorite dostavu na vaš kućni prag i pripazite na količinu unesene hrane.

koronavirus-pandemija-slowliving

Rutina je vaš prijatelj

Rutina će vam pomoći u borbi s anksioznošću, te će vam pomoći da se lakše prilagodite stvarnoj trenutnoj situaciji. Ako radite od kuće, pripazite na to da strogo odvojite vrijeme za posao i ono koje nije za posao. Isto tako, ako ikako možete, odvojite i fizički prostor u kojem radite.

Pronađite nešto što vas veseli, a nije vezano uz posao i nije vezano uz koronavirus. Možete prekidati posao tim aktivnostima, ali pripazite da to bude strogo odijeljeno vrijeme. To će vam dati dodatnu snagu za posao.

Budite brižni prema sebi i drugima

Puno je toga što nas okružuje na što nemamo utjecaja, ali način na koji se odnosimo prema sebi i drugima itekako možemo kontrolirati. O našim odnosima s drugima ovisi hoćemo li se osjećati dodatno lošije ili bolje.

U ovoj pandemiji ne možemo možda biti u svakom trenutku najbolja verzija sebe, ali možemo uskočiti u pomoć kad nas netko zamoli.

Održavajte veze

Kao nastavak na ono što ste upravo pročitali, moramo naglasiti važnost – održavanja veza s ljudima. To je neopisivo važno za naše mentalno zdravlje! Na koji god način to činili, moramo ostati povezani s ljudima koji su nam dragi i bliski. Mogu to biti šetnje na otvorenom, virtualne kave, razni tečajevi online…

Činjenica da smo poprilično izolirani ne znači da se moramo osjećati usamljeno. Približite se onima koji se osjećaju možda jednako izolirano i usamljeno kao i vi. To će čuda učiniti za vaše mentalno zdravlje!

Moglo bi vas zanimati i: Pobijedite siječanjsku depresiju uz malo truda

Tekst: Nataša Krstičević

Foto: Canva,

Možda će vam se svidjeti