Znamo da je štetan, a evo 5 zdravih zamjena za – šećer

by Anđela Sabranović

Za naše pretke šećer je predstavljao luksuz i namirnicu koja se smatrala velikom premijom. S druge strane mi danas nastojimo napraviti sve samo da unosimo što manje tog istog šećera. Tako u posljednje vrijeme na sve strane vidimo čokolade bez šećera, torte sa zamjenama za šećer, od djece krijemo sve što sadrži i najmanje količine šećera. Potaknuti tim razmišljanjem zapitali smo se zašto je toliko nezdrav te smo naveli 5 zdravih zamjena za šećer.

Zašto šećer nije zdrav?

Odmah na samom početku moramo vam reći kako šećer apsolutno ne koristi organizmu i zapravo je jako štetan. To ste sigurno i do sada znali, ali u nastavku ćemo obrazložiti koliko zapravo nije dobar za nas.
Jeste li znali da je čak 80% svih današnjih bolesti uzrokovano upravo pretjeranom upotrebom šećera?
On je također indirektan uzročnik sljedećih stanja:
– karijes
– kiselost krvi
– povišeni kolesterol
– srčani infarkt
– pretilost
– gubitak kalcija u kostima…
Nekad se umjesto šećera koristio med, ali i suho voće koje je uz šećer sadržavalo i mnoštvo vitamina i minerala.
Današnji šećer je u potpunosti lišen svega korisnog za naš organizam i zapravo predstavlja prazne kalorije.
Svi znamo kako poslije šećera osjećamo nalet energije, ali njega jako brzo zamijeni ponovni umor.
Veliki problem je svakako i to što se za probavu šećera koriste zalihe vitamina i minerala te on tako zapravo čini dvostruku štetu našem organizmu. To ga čini posebno štetnim za djecu jer je njima posebno važan dovoljan unos vitamina i minerala.

Saharoza naglo povisi razinu glukoze u krvi što tjera gušteraču na lučenje veće količine inzulina. Ako se često konzumiraju velike količine šećera, gušterača jednostavno navikne lučiti velike količine inzulina te se stvara ovisnost i tijelo traži sve veće količine šećera.

Koje su najzdravije zamjene za šećer?

Stevija
Stevija je savršena zamjena za šećer jer oko 100 puta slađa, a uz to ne sadrži kalorije i nije štetna za naš organizam. Štoviše, stevija povoljno utječe na rad štitnjače, pomaže u snižavanju razine šećera u krvi, a i regulira krvni tlak.

Kokosov šećer
Kokosov šećer doslovno izgleda poput klasičnog šećera te nam ga je i jednostavnije koristiti i odrediti točne mjere.
Naime, pravi se od biljnog soka iz pupoljaka cvijeta kokosa. Njegova prednost je i u tome što sadrži minerale poput cinka, željeza, kalcija i kalija.

Med
Od malena znamo kako je med zdrav za nas te da ima brojna ljekovita svojstva. Povoljno djeluje na imunitet, ima antibakterijska svojstva te sadrži mnoštvo vitamina i minerala, a uz sve to je i jako ukusan. Jedini je problem danas pronaći pravi med.

Datulje
Jeste li znali da se datulje smatraju najzdravijim voćem na svijetu?
One se smatraju hranom za mozak jer sadrže fosfor. Osim toga tijelu daju brzu energiju, a sadrži vitamine A, C, B1 i B2 te minerale kao što su magnezij, kalcij, željezo.
Datulje dosta konzumiraju i sportaši jer su odličan izvor proteina,a potiču i probavu. Sve u svemu, jedna odlična namirnica, zar ne?

Javorov sirup
Ovaj sirup se pravi od javorova stabla, a osim što je sladak, sirup je i prepun kalcija, kalija, magnezija, željeza…
Sada se zna i kako javorov sirup djeluje antibakterijski i antikancerogeno.

Bez obzira koji od ovih zaslađivača odabrali budite sigurni da ste uradili nešto dobro za svoj organizam jer je štetnost šećera neupitna, a uz današnju dostupnost zdravih zamjena doista nema razloga da ne napravite promjenu koja će biti dobra za vas.

Moglo bi vas zanimati i: 3 zdrave večere (ili ručka) za dvoje – brzo i skroz drukčije

Tekst: Anđela Sabranović

Foto: Unsplash

Možda će vam se svidjeti