Jutarnje zagrijavanje mozga – 8 vježbi za mentalni trening

by Nataša Krstičević
zagrijavanje-mozga-slowliving

Alarm prvi. Pa tipka za snooze. Alarm drugi. Snooze. Mnogi su navikli ovako se buditi. Ti isti mnogi znaju da to nije dobro, ali misle da ne mogu drukčije. Uz jutarnje zagrijavanje mozga dan ćete započeti puno lakše, a puno ćete bolje funkcionirati kroz dan.

Misli koje moramo obraditi u danu nebrojene su i naš mozak često ispašta, postaje prekrcan. Bistrina mozga je ono što nam treba za zdravlje i uspjeh, a ne biste vjerovali kako je lako to postići. Dovoljno je svako jutro, umjesto snuzanja alarma, napraviti ove vježbe za jutarnje zagrijavanje mozga.

Riječ za svako slovo abecede

Da, znamo da ste odavno završili osnovnu školu, ali to samo znači da će vam ovo ići vrlo lako. Prođite mislima kroz abecedu i pokušajte pronaći po jednu riječ za svako slovo – pokušajte ipak malo „dublje“ od aviona i broda. Mogu to biti i naslovi knjiga, serija.

Vaša lijeva strana mozga pomoći će vam da se prisjetite riječi, a desna polovica zamislit će sliku. Tako ćete pomoći mozgu da se lakše usredotoči.

Klasična glazba

Jeste li čuli za Mozart efekt? Radi se o efektu kojim se već dugo vode mnogi, a prema kojem klasična glazba poboljšava vaše pamćenje i povećava u određenim okolnostima čak i kvocijent inteligencije. U svakom slučaju razna su istraživanja pokazala da slušanje klasične glazbe ima značajan utjecaj na naše moždane funkcije, stanje uma i raspoloženje.

Slušanje klasične glazbe može usporiti rad vašeg srca, te tako smanjiti krvni tlak i sniziti razinu hormona stresa u tijelu. Što vam više treba za početak dana?

Joga

Vježbanjem smanjujete stres, ali joga je tu još bolja zato što kombinira vježbanje i meditaciju. To će pomoći vašem mozgu da se posloži da početak dana.

Počnite dan s pozom Ratnik I ili Drvo.

Dvostruko crtanje

Uzmite papir i dvije olovke, pa pokušajte objema rukama nacrtati isti oblik. Za početak neka to bude na primjer oblik srca ili obrisi kućice.

Ovako ćete maknuti nebitne misli iz mozga i povećati produktivnost.

Istresanje mozga

Prenesite sve svoje jutarnje misli na papir. Možete i na neki elektronički oblik papira, ali bolje je ne započeti dan tehnologijom. Zapišite sve što niste napravili, a htjeli biste, ali i sve drugo što vam je na umu.

Ovako će vam se vaši zadatci činiti jasnijima, pa ćete lakše odrediti prioritete i lakše se usredotočiti na bitne. Osim toga, riješit ćete se onog osjećaja panike zbog previše zadataka.

Meditacija

Čim se spomene stres, prva asocijacija je neizbježno meditacija. Kad je naša memorija u mozgu zatrpana stresom, nebitnim mislima i brigama, to usporava naš mozak i ostavlja vrlo malo mjesta za ono što zahtijeva našu koncentraciju.

Meditacija nam pomaže usredotočiti se, ukloniti stres i maknuti od nas sve ono što usporaava rad našeg mozga. Najbolje je to napraviti rano ujutro, a ne treba vam više od 10 minuta.

Mozgalice

Sudoku, križaljke i kvizovi sjajan su put do bistrog mozga! Odaberite što vam više odgovara – riječi ili brojke, pa neka vam to postane redovna „obveza“ ujutro. Mozgalice će vam pomoći raščistiti mozak kratkoročno, ali i usporiti degeneraciju mozga dugoročno.

Učite novi jezik

Učenje novog jezika je sjajan način neprestanog pomlađivanja mozga. Pamćenje novih riječi rano ujutro je poput žustre vježbe za vaš mozak – zato što je komplicirano i izazovno.

Moglo bi vas zanimati i: Mentalni filter – kako zaustaviti negativne misli

Tekst: Nataša Krstičević

Foto: Canva, Unsplash

Možda će vam se svidjeti