Zašto je dobro sjemenke jesti svaki dan?

by Anđela Sabranović
sjemenke-slowliving

Tako sitne, a tako dragocjene – sjemenke.

Malo koja vrsta namirnice je toliko nepravedno zapostavljena poput sjemenki koje su doslovno superhrana.
Kada malo razmislite shvatit ćete kako i nije neobično to što su male sjemenke toliko moćne jer svaka od njih sadrži sve što je potrebno za rast buduće biljke te je zapravo život biljke koncentriran u toj jednoj maloj sjemenki.
Doista fascinantno, zar ne?

Zanimljivo je i to što polovicu sadržaja sjemenki čine zdrave masti. Također, bogate su proteinima, mineralima i vlaknima.
U nastavku smo izdvojili 3 najzdravije sjemenke koje jednostavno možete uvrstiti u svoju svakodnevnu prehranu.
Pa krenimo!

CHIA SJEMENKE

Svijet je već neko vrijeme doslovno lud za chia sjemenkama, ali i s razlogom. Naime, 2 žlice chia sjemenki dnevno sadrži 64% više kalija od banane, 2 puta više antioksidansa od borovnica, 5 puta više kalcija od mlijeka, 3 puta više željeza od špinata i 100% više omega 3 masnih kiselina od lososa.
Nama je ovo i više nego dovoljno razloga da ih uvrstimo u svakodnevicu.

SEZAM

Sezam je moćan u borbi protiv stresa, a odlično utječe i na kolesterol. Naime, sezam sadrži vitamine A, B1, B2, B6 i E, nezasićene masne kiseline, minerale, bjelančevine, željezo, magnezij, mangan, cink, kalcij, fosfor i kalij.

Prednosti koje sezamove sjemenke imaju za nas su sljedeće: snižava krvni tlak, štiti od raka, poboljšava zdravlje kostiju, regulira probavu, njeguje kožu i kosu, regulira šećer u krvi i sprečava razvoj dijabetesa, smanjuje upale i grčeve uzrokovane, reumatoidnim artritisom, štiti organizam od štetnog djelovanja zračenja…

SJEMENKE BUNDEVE

Sjemenke bundeve su izvrstan izvor cinka, mangana, fosfora, magnezija, bakra i željeza. Također, čak 20% ovih sjemenki čine proteini. Djeluju antivirusno i antigljivično. Redovita konzumacija osigurava i oko 20% manji rizik od nastanka raka dojke. Osim toga dokazano je kako sjemenke bundeve ublažavaju simptome menopauze, štite od dijabetesa te olakšavaju artritis.

RECEPT

Sada sigurno razmišljate u koje recepte i kako ubaciti sjemenke. Budući da sjemenke bundeve i sezama jednostavno možete dodati u kruh, pecivo, na salate, a najbolje ih je jesti termički neobrađene. U nastavku smo izdvojili jedan recept s chia sjemenkama.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Kate (@kate_homecooking)

Nadamo se da smo vas motivirali da doista sjemenke uvrstite u svoje jelovnike. Vaše tijelo, a i mozak će vam biti i te kako zahvalni!

Moglo bi vas zanimati i: Kako idealno organizirati kuhinju

Tekst: Anđela Sabranović

Foto: Unsplash, Instagram

Možda će vam se svidjeti