Podvodni hoteli, solo putovanja i održivost su samo neki od trendova za putovanja u 2024. godini. Više nam je otkrila Maja Vikario, regionalna menadžerica Booking.coma za Hrvatsku

by Anđela Sabranović

Poslije pandemije svi mi smo primijetili kako se trend putovanja vratio i kao da je snažniji no ikad prije. Ljudi putuju iz različitih razloga, ali ne možemo poreći kako nas upoznavanje novih mjesta i kultura puni nekom posebnom energijom. Što nas u 2024. godini očekuje kada su putovanja u pitanju otkrila nam je u razgovoru Maja Vikario, regionalna menadžerica Booking.coma za Hrvatsku. Uživajte u razgovoru koji slijedi.

U predviđanjima Bookinga za 2024. godinu je između ostalog i veća posjećenost hladnijih podneblja. Naglasili ste kako ljudi zbog klimatskih promjena sve više preferiraju mjesta na kojima se mogu rashladiti. Možete li navesti o kojim se konkretno destinacijama radi?

Iako nas praznici obično asociraju na sunce i plažu i mnogima će to uvijek biti željena opcija za odmor, nema sumnje kako su u fokusu dnevnih novosti rastuće temperature s kojima se suočavaju zajednice diljem svijeta. Ta činjenica može utjecati na putnike prilikom donošenja odluke kako i kamo žele putovati. Uostalom, trećina hrvatskih putnika podijelila je s nama da su ih nedavne vijesti o klimatskim promjenama potaknule da budu održiviji. Pritom, s temperaturama koje globalno dosežu rekordne razine, ne iznenađuje što mnogi traže načine kako tijekom godišnjih odmora pobjeći od vrućina kod kuće. To vrijedi za 56 % hrvatskih putnika koji se planiraju rashladiti negdje drugdje, pri čemu su idealan izbor gradska odredišta poput Rotterdama, Salzburga i Bruxellesa.

Tu ste spomenuli i sve veću popularnost podvodnih hotela. Možete li nam otkriti o kojim se primjerice hotelima radi? Gdje se oni nalaze?

Od rijeka i jezera do oceana, boravak uz vodu bit će važan putnicima u 2024. Budući da dio putnika traži hladnija odredišta, putovanja fokusirana na vodu mogu pomoći nešto manje od polovice Hrvata koji će za predah od vrućina u 2024. tražiti upravo ovakva putovanja, koja su često i više opuštajuća od užurbanih velegrada. Dok će mnogima biti dovoljan boravak uz vodu, neki će otići korak dalje s boravkom i iskustvima koja su potpuno uronjena u vodu, bilo da se radi o spavanju u podvodnom apartmanu Atlantis u Dubaiju ili o večeri u podvodnom restoranu Niyama Private Islands’s na Maldivima.

Mislite li da je već vrijeme pandemije okrenulo ljude ka većoj usmjerenosti na putovanja koja vode većem povezivanju sa sobom pa tako žele isprobati meditacije u snijegu, vodene zvučne kupke, plutajuće joge i slično?

Iako su putovanja oduvijek bila način za bijeg od stresa i napetosti moderne svakodnevice, u našem istraživanju otkrili smo da sve više ljudi traži veću razinu opuštanja, koje dolazi u mnogim oblicima. Primjerice, nikada nismo više čeznuli za kvalitetnim snom, a sa stručnjacima za spavanje i vrhunskom tehnologijom koja je sada dostupna, ovo je ostvarenje sna za 68 % hrvatskih putnika koji žele otići na odmor u 2024. kako bi se usredotočili isključivo na neometano spavanje. 

Jedan od trendova koji ste spomenuli jest i intuitivno putovanje. Što podrazumijeva takav tip putovanja?

Putnici se sve više žele prepustiti elementu iznenađenja, istražiti nepoznato i zaputiti se u neistražena područja na svom sljedećem odmoru. Iako dio putnika samo želi izbjeći monotoniju svakodnevnog života, prisutan je i element izbjegavanja konvencionalnih odredišta za putovanja koja mogu ispuniti feed na društvenim mrežama. Umjesto toga, takvi “putnici koji sve prepuštaju slučaju” sa svojim prijateljima postavljaju novi trend putovanja jer aktivno traže nova i drugačija iskustva.

Ulazak u 2024. s planom da nema planiranja, protivi se često krutoj i temeljito planiranoj svakodnevnoj rutini. I dok neki žele ići korak i putovati s osobama koje ne poznaju od ranije, za mnoge je spontanost odlaska na nepoznato odredište dovoljno uzbudljiva – uz želju da se odvaže putovati izvan utabanih staza, a koja je povezana s rastućim interesom za održivim putovanjima.

Primijetili smo kako je poslije pandemije porastao broj ljudi koji žele raditi od doma i koji iznad svega cijene fleksibilnost. Mislite li da i kod putovanja danas ljudi žele više fleksibilnosti, spontanijeg rezerviranja smještaja u posljednji trenutak i slično?

Putnicima je fleksibilnost je i dalje iznimno važna i zbog toga se mnogi odlučuju rezervirati svoja putovanja na našoj platformi s mogućnošću besplatnog otkazivanja, tako da u slučaju potrebe mogu jednostavno promijeniti svoje planove. Kao što sam i ranije napomenula, ovdje postoji i faktor da neki putnici na nepredvidivim odredištima traže više avantura – zapravo, prema našem istraživanju više od pola (61 %) putnika radije putuje sa slobodnijim planovima, kako bi mogli promijeniti smjer prema tome što im odgovara u određenom trenutku.

Primijetili ste i kako putnici sve više vrednuju mogućnost isprobavanja autohtone kuhinje prilikom putovanja. Koja zemlja po vašim podacima najviše privlači putnike svojom kuhinjom? (ako imate takve podatke)

Tako je, putnici gurmani su u neprestanoj potrazi za iskušavanjem novih kuhinja ili dubljim upoznavanjem s lokalnom tradicionalnom hranom. Prema putnicima koji koriste našu platformu, glavna odredišta koja se preporučuju zbog fantastične kuhinje su Rim, Barcelona, Madrid, Prag i Tokio.

Zanimljiv nam je i podatak kako sve više ljudi, posebno roditelja, planira solo putovanja. Što mislite zašto je to tako? Jesmo li možda postali svjesniji važnosti vrednovanja vlastite autentičnosti?

Solo putovanja posljednjih nekoliko godina dobivaju zamah, pri čemu pojedinci često pronalaze hrabrost na samostalnim putovanjima koja im omogućuju da idu kamogod žele i daju prioritet vlastitoj dobrobiti, dok se žele fokusirati na kvalitetu života. Dok su prošlih godina putovanja bila svojevrstan bijeg od života, naše istraživanje pokazuje kako u 2024. putovanje  jest život, s tri četvrtine (75 %) putnika koji otkrivaju da na odmoru najviše osjećaju da žive i dišu punim plućima, a 72 % njih kada se vrate kući, žele da u svakodnevnom životu budu sličniji verziji sebe s godišnjeg odmora. To je zato što 62 % putnika također misli da je njihova najbolja verzija upravo ona na odmoru, tako da tu postoji i element njihove samosvijesti.

Kada je u pitanju arhitektura naglasili ste kako putnici sve više vole kada je njih smještaj uklopljen u prirodu. Ekstravagancija i luksuz polako kao da idu u zaborav i većina putnika želi smještaj u kojem dominiraju prirodi materijali i jednostavnost. Jesu li vas ovakve promjene iznenadile?

Iako su mnogima prioriteti o kojima razmišljaju troškovi života i budžet, putnici i dalje prednost daju putovanjima, bilo da se radi o istinskom opuštanju u prirodi uz odmor izvan moderne civilizacije ili o luksuznom wellnessu kako bi ponovno usredotočili um. Putnici su nam rekli da žele pobjeći na način koji je više u skladu s održivošću, od primjerice usvajanja mikro navika poput korištenja istog ručnika više puta, do aktivnog traženja održivijeg smještaja. To ne znači nužno odricanje od luksuza, već traženje smještaja u čijoj su srži mjere koje brinu o okolišu.

Moglo bi vas zanimati i: Booking.com dijeli pet najpopularnijih domaćih destinacija proteklih zimskih blagdana

Razgovarala: Anđela Sabranović

Foto: Booking.com

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!