Plank (izdržaj) – Primjer brzog treninga s izdržajem donosi nam fitness trener

by Anđela Sabranović

Fitness trendove uvelike diktiraju društvene mreže i influenceri koji javnosti svakodnevno pokazuju svoj život i navike, osobito kad je tjelovježba u pitanju. Danas je, osobito među mladima, vrlo veliki pritisak izgledati dobro i fokusirati se na sve što može pomoći u tome. Upravo zato, svijet fitnessa je postao još atraktivniji, a neke od vježbi su također postigle poveću popularnost. Jedna od njih je i izdržaj (eng. plank).

Posebna zanimljivost koju izdržaj krije je to što se naizgled čini vrlo jednostavna i traje uglavnom kratko (u prosjeku 60 sekundi). No isto tako se u šali kaže kako onaj tko govori da je minuta kratka, nije nikad radio izdržaj.

Izdržaj se izvodi u poziciji za sklek, ali tako da podlaktice držimo na podlozi. Ostatak tijela i položaj nožnih prstiju također je jednak kao i kada se izvodi klasični sklek. Stopala je potrebno postaviti u širinu kukova, a laktove ispod ramena. Važno je da se cijelo tijelo učvrsti te da fokus stavimo na mišiće stražnjice i trbuha koji moraju biti stisnuti tijekom cijelog vremena izvođenja ove vježbe.

Kako biste uveli malo dinamičnosti u svoj trening, pokušajte napraviti varijacije izdržaja s bočnom i leđnom varijantom, kao i onaj s ispruženim rukama.

Primjer brzog treninga s izdržajem donosi nam fitness trener Norbert Žmegač – Kunić.

Plank complex je spoj prednjeg i bočnog izdržaja koji se izvode bez pauze u trajanju od dvije minute, tako da ne spuštate kukove, nego su oni cijelo vrijeme u zraku. Započnite s 30 sekundi izvođenja prednjeg planka, pa napravite 30 sekundi na lijevom boku. Zatim ponovite 30 sekundi prednjeg planka, pa 30 sekundi planka na desnom boku. Fokusirajte se na kontrahiranje mišića stražnjice i trbuha, a glavu, odnosno vrat zadržite u neutralnoj poziciji. Ova je vježba izvrsna za stabilnost trupa i smanjenje bolova u donjem dijelu leđa, a ako ste u boljoj kondiciji i osjećate da možete puno više, slobodno povećajte vremenski okvir izvođenja vježbe.

Moglo bi vas zanimati i: Kardio trening – Sve što bi vas moglo zanimati

Tekst: Dalia Žmegač-Kunić

Foto: Pinterest

Možda će vam se svidjeti