Kako prestati odgađati obaveze i maksimalno iskoristiti dan?

by Anđela Sabranović

Odgađanje i prolongiranje obaveza je najgora navika koju možete imati. To vas uglavnom koči od postizanja onoga što vam je potrebno, na razini na kojoj vi to želite, da dođete do svojih zacrtanih ciljeva. Čekanje do posljednje minute ostavlja zadatke užurbanima, neurednima, a ponekad i potpuno neuspješnima. No, jednom kad se nađete u toj nimalo ugodnoj crnoj rupi odgađanja, može biti jako teško iskopati se i riješiti se navike odugovlačenja. Donosimo savjete koji su vam potrebni kako bi prestali odgađati!

Mnoge osobe odgađaju obaveze zbog nečeg sasvim suprotnog ovoj navici – perfekcionizma. Zvuči kontradiktorno i smiješno, ali ako težite da svaku obavezu učinite savršenom moguće je da vas je strah da to neće biti perfektno pa odugovlačite. Što god da bio razlog, donosimo 7 koraka koje trebate poduzeti kako biste se riješili navike odugovlačenja!

Korak 1: Prestanite upadati u zamku distrakcija

Vjerujemo da ste čuli poslovicu – “Radoznalost je ubila mačku.” E pa, ukoliko želite ostvariti svoje ciljeve fokusirajte se! Prepuštanje distrakcijama i smetnjama oko vas je “najlakši” način odgađanja. Možete samo na sekundu baciti pogled na telefon i ušli ste u zamku od nekoliko sati distrakcija koje će vam pomoći u odgađanju.

Da vam se ova greška ne bi više ponovila poduzmite potrebne mjere kako biste se riješili distrakcija kada radite (i da, to uključuje isključivanje mobitela ako je potrebno).

Korak 2: Naučite pisati popise zadataka

Čvrsta ideja o tome što i kada treba postići prije nego što uopće počnete toliko je korisna za sprječavanje odgađanja. Lako se uvjeriti da se stvari mogu završiti kasnije. Ali ako na popisu imate zapisano da morate ralizirati taj dan, manja je vjerojatnost da ćete to odgoditi.

Popisi obveza zvuče kao dosta jednostavan savjet, ali postoje savjeti i trikovi koje možete poduzeti za pisanje popisa učinkovitih zadataka koji vam pomažu da izbjegnete odugovlačenje i ostanete u okviru rokova.

Korak 3: Prestanite prakticirati multitasking

Multitasking može izgledati kao izvrstan način za obavljanje više posla, ali nemojte nasjedati na to! Multitasking vam zapravo oduzima više vremena za izvršavanje oba zadatka u odnosu na to da ste izvršavali zadatke jedan po jedan. Razmislite o tome- vaš mozak mora neprestano mijenjati brzine dok radite više zadataka, za što je potrebno vrijeme, čak i ako su to samo sekunde, a te se sekunde brzo zbrajaju. Multitasking također povećava vjerojatnost da ćete pogriješiti dok izvršavate određene zadatke.

Korak 4: Uvijek znajte koji korak je idući

Najbolji način da se pridržavate svog plana i da ne upadnete u zamku s odugovlačenjem je znati koji je vaš sljedeći korak.

Ne dopustite da vrijeme između zadataka propadne na razmišljanje o tome što ćete sljedeće učiniti, jer je tako lako to vrijeme odluke iskoristiti za odgodu i ne raditi na postizanju sljedećeg cilja. Planeri po satu mogu vam pomoći u tome! Znati što radite svaki sat doista pomaže eliminirati vrijeme između koje nije od pomoći.

Korak 5: Nemojte se bojati neuspjeha!

Ovo je iznimno važan korak za sve perfekcioniste. Strah od neuspjeha može odgađanje učiniti još primamljivijim. Bojite se neuspjeha u izvršavanju zadatka pa ih izbjegavate i obaviti. Zapamtite, to vam neće pomoći u uspjehu ili postizanju vaših ciljeva! Bolje pokušati i ne uspjeti nego uopće ne pokušati.

Korak 6: Odmah se pobrinite za male stvari

Kad vaš popis obaveza izgleda nemoguće dugo, važno je ne samo za vaš uspjeh, već i za vaš um da prekrižite neke stavke s popisa. Završavanje malih zadataka ranije tokom dana oslobađa vas da se usredotočite i uistinu posvetite većim zadacima.

Također je važno za vaše mentalno zdravlje jer je precrtavanje stvari s popisa ohrabrujuće i motivirajuće. Ako dan započnete zadatkom od 3 sata, proći će 3 sata prije nego što odete na bilo koji drugi zadatak a još uvijek imate na umu sve te druge male zadatke. Radije završite 2 mala zadatka pa idite na jedan veći.

Korak 7: Delegirajte zadatke koje možete

Posljednji savjet kako prestati odgađati odnosi se na delegiranje stvari! Delegiranje zadataka iznimno je važno za izbjegavanje odugovlačenja. Delegiranje vam pomaže odrediti prioritete prema onome što trebate postići i usredotočiti se na to, a pritom se oslobađate prepuštajući neke zadatke drugima. Delegiranje je bitno na radnom mjestu, ali i u vašem domu!

Odugovlačenje vas može usporiti, ali to na sreću nije navika koje se ne možete riješiti. Svjestan napor da počnete prilagođavati sebe i svoju dnevnu rutinu kako biste izbjegli odugovlačenje najbolji je način da počnete ostvarivati ​​više svojih ciljeva i dnevnih zadataka! Nadamo se da će vam ovi savjeti zaista pomoći da prestanete odgađati kako biste svaki dan mogli učiniti više i iskoristiti do maksimuma!

Moglo bi vas zanimati: Melankolija: emocija kojom smo uplovili u jesen

Tekst: Vjera Pađen

Foto: Instagram

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!