Kako napraviti emocionalni detoks?

by Anđela Sabranović

Rujan je idealno razdoblje za donošenje konkretnih odluka u svrhu poboljšanja zdravlja. Nakon što se preko ljeta pomalo uspavamo, nekako najčešće odlučimo krenuti sa zdravijom prehranom i tjelesnom aktivnosti kako bismo se doveli u formu i bolje osjećali. No, jeste li razmišljali što je s mentalnim zdravljem? Mentalno zdravlje je jednako važno kao i tjelesno i potrebno mu je posvećivati puno vremena. Za početak, predlažemo da krenete od emocionalnog detoksa.

Emocionalni detoks je upravo ono što treba povremeno činiti kako bismo slobodno mogli slijediti onu poznatu: „U zdravom tijelu zdrav duh“. Za tijelo se lako pobrinuti, a što se s našim emocijama i mislima? Potrebno je itekako podignuti taj tepih pod koji neprestano guramo sve ono što nas tišti, muči, grebe, žulja i rastužuje kroz neko vrijeme. Ne dopustite da se emocionalni otpad taloži u vama, nego odlučite prakticirati radnje uz koje ćete pravovremeno očistiti vlastiti um od svega nepotrebnog i lošeg. Donosimo vam neke ideje kako napraviti emocionalni detoks.

DOZVOLITE SEBI VRIJEME ZA ODMOR

Kvalitetan odmor je ono što je nužno i vašem tijelu i umu. Odmarajte na način na koji najviše volite, bilo da to uključuje šetnju, slušanje glazbe, meditaciju, druženje s najbližima ili običan popodnevni spavanac. Obnovite izgubljenu energiju i ne razmišljajte o brigama, nego isključivo o lakim temama koje vas opuštaju i čine radosnima.

MINIMIZIRAJTE VRIJEME UZ EKRAN

Bilo da se radi o televiziji, laptopu, mobitelu, surfanju društvenim mrežama ili istraživanju u poslovne svrhe, nastojte digitalni svijet svesti na minimum. Iako je zabavan i koristan, često na nas ostavlja negativan učinak kojeg uopće nismo svjesni.

POVEŽITE SE S LJUDIMA KOJE VOLITE

Nisu sve osobe idealne za vas. Okružite se isključivo onima koje vašem srcu donose toplinu, podršku, ljubav i veselje. Sve ostalo odradite ako morate, a ako ne morate, jednostavno se ogradite od takvih odnosa.

OGRANIČITE SAMOKRITIČNOST

Ponekad je teško ne biti samokritičan, ali je važno i znati povući granicu između samokritike i nepotrebnog samooptuživanja. Budite prema sebi ljubazni i nježni.

NE PROPUSTITE SPA MOMENTE

Već svima poznati način za opuštanje su spa tehnike poput masaže ili vježbe disanja uz opuštajuću glazbu. Ne propustite si ponekad priuštiti vrijeme samo za sebe uz koje ćete zaboraviti na sve negativno i probuditi u sebi zahvalnost.

Moglo i vas zanimati i: Ove taktike mogu smanjiti stres i u danima kada biste iskočili iz vlastite kože

Tekst: Dalia Žmegač-Kunić

Foto: Pinterest

 

Možda će vam se svidjeti