Vrijeme je za digitalni detoks – znate da vam treba!

by Nataša Krstičević
digitalni-detoks-slowliving

Uz sve moguće vrste detoksa koje spominjemo početkom godine, možda jedan od najvažnijih je – digitalni detoks. Ne moramo vam objašnjavati o čem se radi, zar ne? I ne moramo pojašnjavati kako je prekomjerna izloženost ekranima štetna.

Kad se od nečeg odvikavamo, prolazimo fazu detoksikacije. Nije tajna da nas je sve više ovisno o društvenim medijima, video igrama, porukama, emailovima, pametntim telefonima, tabletima… Treba nam detoksikacija, treba nam digitalni detoks. I to redovno, a nismo ni svjesni koliko je to teško „odraditi“.

Ipak, malo je onih koji si mogu i žele priuštiti duže vrijeme bez digitalnih medija uopće. No, možda biste mogli pokušati izdržati određeno vrijeme u svakom danu ili tjednu, ovisno o željama i mogućnostima.

Evo naših pet savjeta kako izdržati digitalni detoks!

Postavite vremenske granice

Odredite točne sate u danu (ili tjednu, ako niste spremni svakodnevno se obvezati na to) kad ćete biti bez tehnologije. Svakako neka obroci budu vrijeme bez tehnologije i ekrana, kao i vrijeme kad vježbate ili se bavite nekim hobijem.

Postavite fizičke granice

Ako vam nije lako spustiti mobitel i ne gledati u njega, na primjer dok uživate u večernjem filmu, ostavite mobitel u drugoj prostoriji. Isto tako, neka spavaća soba bude zona bez mobitela. Neka se mobitel puni noću u drugom dijelu stana, a za alarm nabavite sat ili radio koji će vas buditi.

Korištenje sa svrhom i ciljem

Kad koristite telefon, najprije razmislite zašto to činite. Ako ga koristite da biste izbjegli neku drugu aktivnost, priznajte si to, pa radije razmislite kako se bolje možete suočiti s tim problemom.

Vratite se tiskanim medijima

Sjećate se vremena kad smo čitali novine? One papirnate. Pokušajte se vratiti tome. Zaboravite na e-knjige, pa uđite u knjižnicu i posudite koju knjigu. Možete, na primjer, uzeti papir i olovku i zapisati ili nacrtati nešto.

Iskoristite aplikacije na telefonu

Aplikacije koje možete skinuti na svoj telefon mogu vam pomoći kontrolirati količinu ili učestalost korištenja tehnologije. Na primjer, možete isključiti notifikacije za određene aplikacije ili čak u potpunosti isključiti telefon na neko vrijeme.

Koju korist ćete imati od ovog detoksa?

  • Bit ćete bistrije glave
  • Smanjit ćete si stres
  • Popravit će vam se kvaliteta sna

Isplati se, zar ne? Samo hrabro, možete vi to!

Moglo bi vas zanimati i: Najbolje aplikacije za organizaciju

Tekst: Nataša Krstičević

Foto: Canva

Možda će vam se svidjeti