Je li moguće da ne jedete dovoljno? Evo kako ćete to prepoznati

by Nataša Krstičević
ne jedete dovoljno

Molim? Dakle, sigurni smo da ćete požuriti pročitati tekst da ustanovite jeste li slučajno među onima o kojima se govori. Da, u nekim slučajevima moguće je da ne jedete dovoljno.

U određenim slučajevima, moglo bi se dogoditi da se nađete u stanju kroničnog nedostatka kalorija, a zbog toga biste se mogli osjećati loše. Naime, ako si postavite cilj da morate izgubiti određeni broj kilograma kako biste bili u najboljoj formi, vjerojatno ćete si ograničiti količinu hrane koju unosite. No, u tom bi se slučaju moglo dogoditi da ne jedete dovoljno, te da vam kontrolirani unos kalorija ne čini dobro.

Kad trenirate puno, možda i previše, a ne pazite, mogli biste unositi premalo kalorija. Pa ako je vaš cilj biti fit i mršavi i činite sve što možete da bi se to ostvarilo, evo nekih znakova da ne jedete dovoljno.

Vaše se tijelo ne mijenja

Ako ste odlučni u namjeri da smršavite i uz učestalo se vježbanje hranite uz strogu kontrolu kalorija, a ne mršavite, moguće je da vaše tijelo treba više goriva. Mišići organizma koji je fit i aktivan, trebaju određenu količinu ugljikohidrata kako bi učinkovito preradili masnoće. Ako ne jedete dovoljno ili jedete manje ugljikohidrata nego što vam treba, metabolizam će biti usporen da bi sačuvao energiju.

Ne sjećate se kad ste posljednji put bili gladni

Glad vam ukazuje na činjenicu da organizam učinkovito prerađuje hranu. Prosječna osoba mora osjetiti glad tri do pet sati nakon uravnoteženog obroka. Kod osoba koje konstantno ograničavaju unos kalorija ili mijenjaju obroke kavom, proteinskim shakeovima ili niskokaloričnim pićima i grickalicama, s vremenom nestane osjećaj gladi. Naime, metabolizam se uspori kako bi se prilagodio manjku kalorija. Uravnotežen organizam mora osjećati glad sat i dva nakon buđenja ili sat vremena nakon intenzivnog treninga.

Neredovite menstruacije

Neredovite menstruacije mogu biti pokazatelj niskog unosa hranjivih tvari i kalorija, odnosno da ne jedete dovoljno duže razdoblje. Hormoni ovise o adekvatnom unosu masnoća, a željezo koje unosite prehranom također regulira ciklus. Ako imate neredovite menstruacije i nizak seksualni nagon, to može ukazivati na činjenicu da je unos hranjivih tvari i/ili kalorija možda prenizak u odnosu na učestalo vježbanje.

Patite od zatvora

Oni koji su „uvijek“ na dijetama često imaju problema s probavom, posebno nadutost i zatvor. Kad unos kalorija nije primjeren, premalo hrane prolazi kroz probavni sustav. Kako se količina hrane smanjuje i kako se brzina metabolizma usporava, tako se usporava i probava.

Često ste bolesni

Ograničavanje kalorija igra važnu ulogu u sposobnosti imunološkog sustava da se obrani od infekcija. Prehrana s niskim unosom kalorija podrazumijeva i nizak unos nutrijenata kao što su cink i masti. Ako mislite da se hranite zdravo, ali često ste bolesni, to je znak da vaše tijelo možda radi „u prazno“.

Nikad niste puni energije

Možda se budite umorni, koža vam je suha ili nemate volje za druženje. Ako jako puno vježbate, a jedete sve manje, to neće dovesti do tog da se osjećate bolje. Umjesto tog će vaše tijelo često biti bolesno jer nema dovoljno energije. Pokušajte se ne fokusirati previše na broj kalorija, nego slušajte svoje tijelo.

Što napraviti?

  • Jedite najmanje tri obroka dnevno, s tim da svaki obrok sadrži proteine i barem malo ugljikohidrata
  • Nemojte nikad pustiti da prođe više od 12 sati bez hrane. Za svakih sat vremena vježbanja, dodajte 200-300 kalorija na dan
  • Nakon treninga pojedite snack, na primjer grčki jogurt s voćem i orašidima ili proteinski smoothie, sendvič s maslacem od kikirikija ili malo tune sa smeđom rižom
  • Ako osjećate glad svaka 3 do 4 sata, jedite tada

Vježbanje je zdravo, zdrava prehrana je dobra za organizam. No, sve ima svoje granice koje valja poštivati. Slušajte svoje tijelo, to je najbolji savjet koji možete dobiti!

Moglo bi vas zanimati i:

Tekst: Nataša Krstičević

Foto: Canva, Freepik

Možda će vam se svidjeti