Zdrava i blistava koža uz ove namirnice!

by Ana Carević

Iako su proizvodi kojima njegujemo kožu važni, hrana i piće koje unosimo u organizam također igra značajnu ulogu u njezinom zdravlju i izgledu. Koža je naš najveći organ te ju možemo promatrati kao zrcalo jer je ona odraz svih procesa koji se odvijaju u našim tijelima. Hrana koju biramo trebala bi biti bogata hranjivim sastojcima kako bi koža bila zdrava. Zbog toga možemo reći da na zdravlje i ljepotu kože djelujemo iznutra prema vani, a nedostatak pojedinih vitamina i minerala odrazit će se reakcijama na koži. Kako biste očuvali kožu zdravom, a ujedno i blistavom, u prehranu biste trebali uvesti sljedeće skupine namirnica.

Vitamin E

Ulje vitamina E nalazi se u brojnim kremama i losionima protiv starenja. Osim toga, djeluje i na zadržavanje prirodne vlažnosti pa se preporučuje svim osobama koje imaju suhu kožu, umanjuje tragove starenja, djeluje protiv hiperpigmentacijskih mrlja te posjekotina i ožiljaka. Neki su to od benefita ovoga vitamina pa on s potpunim razlogom nosi naziv vitamina ljepote i mladosti. U organizmu djeluje kao vrlo snažan antioksidans koji štiti tijelo od utjecaja slobodnih radikala. Kako biste u organizam unosili dovoljne količine vitamina E birajte namirnice poput maslina, maslinovog ulja, sjemenki, jaja, kikirikija, badema, blitve, avokada i peršina. Koje biste još vitamine trebali uzimati ukoliko ste prešli tridesetu, saznajte ovdje.

Biotin

Biotin kožu čini zdravom, lijepom i mladolikom te jača kosu i nokte. Njegov zadatak jest pretvaranje hrane u energiju. U organizam se može unositi konzumacijom rajčica, jaja (posebno žutanjka), luka, mrkve, kikirikija, cvjetače, lososa, banana i batata. Namirnice bogate biotinom su zahvalne jer je njegova karakteristika neosjetljivost na toplinu, svjetlo, zrak tako da se mogu spremati na razne načine, a da se pri tomu ne izgubi biotin. Budući da je topljiv u vodi ne skladišti se u organizmu, a njegov manjak rezultira simptomima poput slabe kose, lošeg apetita, dermatitisa, probavnih smetnji, umora, iscrpljenosti i niske energije. Međutim, ako na svakodnevno konzumirate neke od namirnica bogatih biotinom ne trebate se brinuti jer veće količine unesenog biotina nemaju negativne posljedice za organizam. Više o važnosti suplemenata za vašu kožu pročitajte ovdje.

Vitamin C

Iako su serumi s vitaminom C poznati kao saveznici lijepe kože, vrlo je važno i prehranu obogatiti namirnicama koje ga u sebi sadrže. Vitamin C je antioksidans koji štiti kožu od slobodnih radikala smanjujući oksidativni stres koji oni stvaraju, ali on ima ulogu i u stvaranju kolagena. Stoga su namirnice poput cvjetače, brokule, špinata, rajčica, naranača, kivija, limuna, jagoda te zelene i crvene paprike dobro došle. Većinu ovih namirnica možete konzumirati na sirov način što je puno bolji izbor jer njihovo ključanje može dovesti do isparavanja ovog korisnog vitamina. Za što je još dobar vitamin C pročitajte ovdje.

Kolagen

Kolagen igra važnu ulogu u strukturi kože, kose, kostiju i vezivnog tkiva. Starenjem se količina kolagena koju tijelo stvara smanjuje što može dovesti do problema s borama i hrskavicom. Posebnu pažnju na unos kolagena treba obratiti u ljetnim mjesecima jer UV svjetlost također ima sposobnost smanjenja proizvodnje kolagena u tijelu. Nedostatak kolagena moguće je nadoknaditi pravilnim izborom namirnica, pa su juha od kostiju, kvinoja, mrkva, riba, lisnato povrće, marelice, chia sjemenke i graška odličan izbor.

Omega-3 masne kiseline

Namirnice bogate omega-3 masnim kiselinama, uz to što snižavaju razinu kolesterola, pomažu i u vlaženju kože smanjujući crvenilo, dermatitis i akne. Mediteranska prehrana najzahvalnija je ako želite zdravu i zahvalnu kožu. Na vašem tanjuru trebala bi se naći riba, maslinovo ulje, orašasti plodovi, chia sjemenke i sjemenke lana.

Proteini

Proteini se najčešće vežu za izgradnju mišića, ali oni su vrlo važni i za kožu zbog toga što se ona sastoji uglavnom od proteina. Ako u organizam ne unosite dovoljno proteina tijelo će ih početi crpiti iz rezervi kao što su mišići što će se odraziti i na kvalitetu kože i noktiju. U slučaju da ste vegan ili vegetarijanac posebno obratite pozornost na unos proteina pa vodite računa da se u vašoj prehrani nađu orašasti plodovi, sjemenke i grašak, slanutak, prokulice, šparoge i brokula.

Moglo bi vas zanimati: Ovi proizvodi trebali bi se naći u vašoj kozmetičkoj torbici u ljetnim mjesecima

Tekst: Ana Carević

Foto: Instagram

Možda će vam se svidjeti