Naučite se koristiti self careom s ciljem podizanja samopouzdanja

by Ana Carević

Put do samopouzdanja popločen je malim koracima, navikama i ritualima koji obogaćuju svaki dan pred nama. Briga o sebi vrlo je važna za samopouzdanje i zdrav odnos sa sobom. Kada kažemo briga o sebi ne mislimo odmah na smanjenje kilaže i drastičnu promjenu navika već usmjerenost na stavke kojih smo svjesni, a dovode nas do nižeg samopouzdanja.

Primjerice, uvedete li meditaciju u svakodnevicu vaš život dobit će u potpunosti drugi smisao. Postat ćete ispunjeniji i znat ćete pravilno raspolagati svojom energijom i reakcijama. Naravno, ništa ne ide preko noći, a mi vam donosimo neke od prijedloga s kojima možete započeti već ovoga vikenda.

Greška koju žene često rade jest ta da sebe stavljaju na zadnje mjesto, a rješenje za to jest izdvajanje nekoliko stvari, događanja ili aktivnosti koje nas čine sretnima i mame osmijeh na lice. Bilo da je riječ o čitanju časopisa ili knjiga, odlaska u prirodu, na trening, u obližnji centar za jogu i meditaciju ili pak jednostavno o opuštajućoj kupki prije spavanja potrebno je nakon se osjećati ispunjenije i zadovoljnije. Na taj način ćete i sami sebi pokazati da je zapravo vrlo malo potrebno da steknete samopouzdanje, a u tu svrhu iskoristite jednostavne self care tehnike.

Pišite dnevnik

Budete li redovito zapisivali vlastite osjećaje i stanja, dnevnik može biti sredstvo kojim ćete doći do odgovora koje vas stvari muče te kada i u kojim trenutcima se odnosite loše prema samima sebi. Što više trenutaka i misli zapisujete to je i veća mogućnost opažanja postupaka te suočavanja s emocijama. Primjerice, ako ste se porječkali s prijateljicom jeste li se suočili sa sobom, jeste li skrivali što uistinu osjećate, promislili i o vlastitoj krivici ili se sve dogodilo nago i ishitreno. Naravno, dnevnik služi i za zapisivanje trenutaka i emocija kojih ćete se rado sjećati, pa i u nekim težim danima poželjeti ponovno proživjeti.

briga-slowliving-1

Počnite dan brigom o sebi

Neki komadi naše garderobe su posebni i u njima se osjećamo drugačije, posebnije i samopouzdanije. Njih ne treba čuvati za posebne prigode, već ih treba nositi svaki „obični“ dan jer se u svakomu od tih dana krije potencijal da bude najbolji. Probudite se pola sata ranije, priuštite si zdrav doručak, kratku kupku, uskočite u dobitnu kombinaciju i spremni ste za dan pred vama. Pratit će vas osjećaji ponosa, zadovoljstva kao i samopouzdanja.

briga-1-slowliving-hr

Posvetite vrijeme onima koje volite

Osim što ćete do samopouzdanja doći kvalitetnim odnosom i brigom za sebe, potrebno je i povezati s drugima jer ti trenutci pružaju osjećaj zadovoljstva. Bilo da je riječ o druženju s obitelji, parterom ili prijateljima, opustite se i budite u trenutku. Provodite s njima više vremena, razgovarajte i dijelite iskustva. U momentima posvećenosti svojim bližnjima neka pametni telefoni ostanu sa strane, a sva energija i vrijeme budu usmjereni na gradnju što boljih odnosa bez obzira na to je li riječ o večeri rezerviranoj za druženje uz film ili večeri koju ste im pripremili.

Meditirajte

Neka vaš fokus bude usmjeren na disanje, opuštanje te na smirivanje misli. Odaberite stil meditacije koji vam najviše odgovara i redovito ga prakticirajte kako biste uistinu uvidjeli sve blagodati koje meditacija sa sobom donosi. Paralelno s meditacijom možete se odlučiti i na odlazak na sate joge kao i neke druge tjelesne aktivnosti koje će vam pružiti osjećaj veće snage i samopouzdanja te će te se osjećati poletnije i slobodnije u vlastitome tijelu.

meditacija-slowliving-briga-1

Poštujte se i volite baš onakvima kakvi jeste

Ako ne cijenimo sami sebe i vlastito vrijeme uzaludno je očekivati da nas drugi cijene. I baš zato, budite sebi najbolji prijatelj, prihvatite sve svoje mane i vrline i krenite korak naprijed. Zapamtite da pojedine mane koje su vašemu oku velike i teško popravljive drugi i ne vide! Tuđe komentare, ideje i stavove vezane uz vaš život spremite u ladicu koju više nećete otvarati, a tijelo i um će vam biti zahvalni na tom potezu.

Moglo bi vas zanimati: Veganska prehrana: zašto ju odabrati?

Tekst: Ana Carević

Foto: Unsplash

Možda će vam se svidjeti