Postoje čak 3 vrste stresa – Otkrijte kojoj ste najviše izloženi

by Anđela Sabranović

Mislili ste da postoji samo jedna vrsta stresa koja se javlja prilikom različitih okidača? Psiholozi kažu upravo suprotno. Naime, postoje razne vrste stresa, a to uključuje još veći alarm i podrobniji pristup stanju koje obilježava život modernog čovjeka.

Znamo kako nitko ne živi potpuno bez stresa te kako je važno jednostavno naučiti živjeti s njim, ali svi znamo kako je to lakše reći nego doista i učiniti. Ipak, za početak je dovoljno si barem osvijestiti koja je to vrste stresa kojoj ste najviše izloženi.

Fizički stres

Iako svaki stres neminovno utječe na organizam, fizički stres najviše se primjećuje na zdravstvenim problemima poput umora i osjećaja konstantne neispavanosti. Pokušajte reći ne svemu u svom rasporedu što vas dodatno opterećuje i nije vam prioritet. Ponekad toliko jurimo za obvezama da jednostavno nismo ni svjesni kojom brzinom rješavamo izazove koji nadolaze, ali naše tijelo pamti i kad-tad pokaže to kroz kronični umor.

Socijalni stres

Socijalni ili društveni stres uzrokovan je emocionalnim paketom koji upućuje na veliku opterećenost društvenim životom. U takvoj situaciji nemate se vremena odmoriti niti posvetiti samima sebi što stvara poseban alarm. Također se može očitovati i manjkom društvenih odnosa i javlja se u situacijama kada iz nekog razloga oko sebe nemate ljude koji vam mogu pružiti vrstu podrške o kakvoj sanjate. Ukoliko ste usamljeni i nemate nikog bliskog s kime biste mogli razgovarati, također se može javiti ova vrsta stresa.

Emocionalni stres

Ova vrsta stresa se na prvu čini tako logična i kao da se događa svima, no zapravo je osjećaju većinom iznimno osjetljivi ljudi koje može uznemiriti i najmanja sitnica poput svakodnevnih situacija na poslu ili nekom drugom okruženju u kojem se krećete. Ako ste se susreli s ovom vrstom stresa, sigurno su vam poznati i simptomi poput opadanja kose, pojave akni, zatim promjene u tjelesnoj težini ili problemi s probavom. Pokušajte pronaći mehanizme uz koje ćete se moći opustiti i manje se fokusirati na okidače koji vam donose stresnu buru emocija.

Ono što vam može pomoći da jednostavnije živite sa stresom je svjesno disanje, tjelovježba te naravno meditacija. Uz to je poželjna i rutina koja će vam ulijevati osjećaj sigurnosti i u danima kada izgleda da vam ništa ne polazi za rukom. Ipak, često se pokaže kako su upravo ti dani bili ključan dio našeg puta.

Tekst: Dalia Žmegač-Kunić

Foto: Pinterest

Moglo bi vas zanimati i: Jutarnje buđenje vam je stresno? Evo kako može biti nježnije

 

Možda će vam se svidjeti