Ovo su namirnice koje će vašoj koži pružiti dodatnu hidrataciju

by Dalida Tomek

Hidratacija izvana, u obliku raznih krema, seruma, tonika i maski, sama po sebi nije dovoljna. Ključ za pravilnu hidrataciju kože jest ravnoteža onoga što jedete i onoga što koristite za njegu. Vrlo vjerojatno ste više puta čuli da ste vi ono što jedete, biranje svježih sezonskih namirnica jedan je od prvih koraka do zdrave kože. U nastavku donosimo popis namirnica pomoću kojih ćete vašoj koži pružiti dodatnu hidrataciju.

Špinat

Špinat možete pripremati kao salatu, predjelo ili pak glavno jelo, a ovo zeleno lisnato povrće nalazi se vrlo visoko na popisu nutritivno bogatih namirnica. Njegova kalorijska vrijednost je vrlo niska, a 100 grama svježeg špinata sadrži četvrtinu preporučenih dnevnih vrijednosti željeza. Izvor je vitamina A i C, a riječ je o antioksidativnim vitaminima koji smanjuju razinu slobodnih radikala u tijelu. Osim toga, špinat je bogat i luteinom te beta karotenom. Izvor je vitamina B kompleksa, kalija, magnezija, mangana, cinka i bakra.

Rajčice

Rajčice smatramo povrćem iako one zapravo pripadaju skupini voća. Većinu ploda, čak 95 %, čini voda dok preostali udio rajčice čine prehrambena vlakna i ugljikohidrati. Niskokalorične su i mogu se pripremati u raznim varijantama, a uzmemo li u obzir sve njihove prednosti trebale bi se često nalaziti na našemu tanjuru. Odličan su izvor biotina koji je odgovoran za proizvodnju energije, funkcioniranje živčanog sustava te zdravlje kože. Uz antioksidativne vitamine A i C, rajčice su i izvor vitamina K koji je važan za zdravlje kostiju. Uz to je i dobar izvor prehrambenih vlakana koji imaju utjecaj na razinu kolesterola i šećera u krvi.

Krastavci

Ljetne salate teško je zamisliti bez krastavaca u čijem se sastavu nalazi 96 % vode. Krastavci su bogati vitaminima C, K, B1, B5, B7 te kalijem, magnezijem, bakrom i manganom. Njihova konzumacija potiče detoksikaciju, utječe na loš zadah te zahvaljujući vlaknima potiču probavu. Osim toga, zahvaljujući svojim topivim vlaknima koji poprimaju strukturu gela produljuje se osjećaj sitosti.

Avokado

Ovo tropsko voće bogato je nutrijentima te sadrži veliki udio dobrih masti. Avokado obiluje vlaknima, kalijem, bakrom folnom kiselinom te vitaminima A i E. Imajte na umu da on zrije i prilikom skladištenja pa prilikom kupnje birajte onaj koji je dovoljno mekan, zreo i tamnije boje. Ako ste kupili avokado koji nije zreo, stavite ga u papirnatu vrećicu i držite ga na sobnoj temperaturi dok ne omekša i bude spreman za jelo.

Naranče

Naranča je poznata po tomu što je bogata vitaminom C, a moguće ju je konzumirati na razne načine pa tako možete napraviti slasticu u kojoj će naranča voditi glavnu riječ ili se pak okušati u pripremi marmelade od naranača. Bogata je hranjivim tvarima, a siromašna kalorijama što ju čini i odličnim međuobrokom. Osim vitaminom C, naranče su bogate i vitaminom A koji je zaslužan za zdravlje kože i njezino pomlađivanje. Folna kiselina i vitamin B9 sudjeluju u promicanju zdravlja mozga koji održavaju u vitalnom stanju.

Losos

Losos je jedna od najzdravijih riba. Izvor je proteina, selena omega 3 masnih kiselina te vitamina B12. Losos pripremljen uz svježe salate i sezonsko povrće odličan je i nutritivno bogat obrok. Uz to se slaže i s brojnim začinskim biljem pa ga ne morate uvijek pripremati na jednak način. Losos smanjuje rizik od srčanog udara, poboljšava zdravlje i funkcioniranje mozga, kvalitetu sna, vid te čuva zdravlje kostiju i potiče mršavljenje.

Bademi

Vlakna, proteini, masti, vitamini B2 i E, mangan, magnezij, bakar i fosfor dokaz su da je ova namirnica izrazito nutritivno bogata. Odličan su izvor antioksidansa, reguliraju razinu šećera u krvi i krvni tlak, potiču mršavljenje te smanjuju rizik od raka. S obzirom na to da su bogati vitaminom E jedna su od najboljih namirnica za hidratiziranu kožu.

Moglo bi vas zanimati: Bijeg od svega ne odlazeći nikamo – otkrijte staycation

Tekst: Slowliving.hr

Foto: Pexels

Možda će vam se svidjeti