Kako uspostaviti idealnu poslovno – privatnu ravnotežu?

by Anđela Sabranović

Danas su obitelj i posao najčešće dvije strane koje ne idu jedna uz drugu u istom smjeru nego u većini situacija putuju svaka u svom smjeru, često i s velikim prekoračenjem propisane brzine. Zbog posla pati obitelj, a zbog obitelji ponekad nismo dovoljno fokusirani na zadatke koje moramo obaviti na poslu, stoga izostaju uspjesi kojima smo se nadali. Žene su te koje su najčešće na prvoj crti jer pate zbog nemogućnosti postavljanja sklada i ravnoteže na oba područja. Upravo zbog toga, ponudili smo nekoliko savjeta kako uspostaviti bolji privatno – poslovni balans o kojem sanjate.

MALI KORACI

Ključ za dobar start na putu prema idealnoj privatno – poslovnoj ravnoteži je osvijestiti sebi koje su to stvari koje želimo promijeniti kako bismo se osjećali bolje. Osjećaj zadovoljstva kada je ta ravnoteža u pitanju je subjektivan i ovisi o očekivanjima i željama pojedinca. Postavite svoje želje na papir i nastojte da budu realne i ostvarive.

PRAVILO 60/40

Vjerujemo kako ove dvije stvari ne mogu biti jednako važne, nego jedna od njih treba malo prevagnuti. Kada odredite koja je to za vas, postavite se tako da sav trud i energiju usmjeravate prema pravilu 60/40.

RADNO VS. SLOBODNO VRIJEME

Za posao postoji radno vrijeme, bilo da ste zaposlenik/ca u nekoj korporaciji ili ste sam/a svoj šef. Nastojte se držati pravila da se za vrijeme radnog vremena zaista radi i maksimalno se posvetite svojim poslovnim ciljevima i njihovom ostvarivanju, dok za vrijeme slobodnog vremena morate pronaći način kako zaboraviti na posao. Slobodnog vremena je uvijek manje i fokus bi trebao biti na obitelji i zajedničkim aktivnostima koje će učvrstiti vaš odnos.

VRIJEME ZA SEBE

Unutar slobodnog vremena i petodnevnog radnog tjedna, morate osloboditi raspored za vrijeme koje će biti rezervirano isključivo i samo za vas. Razmislite, što volite raditi i što vas najbolje opušta. Bilo da je riječ o šetnji, otkrivanju novih zanimljivih svjetova u knjigama i filmovima, masaži ili kavi s prijateljicama, nastojte to prakticirati barem jednom ili dva puta tjedno. Uskladite obaveze i nagradite sebe punjačem baterija po svojoj želji kako biste izbjegli potpunu iscrpljenost i burnout.

NAUČITE REĆI “NE”

Prepoznajte važnost procjene trenutka u kojem nećete biti na raspolaganju cijelo vrijeme, bilo da je riječ o poslovnoj ili privatnoj sferi života. Naučite reći “ne” onda kada smatrate da to morate i nemojte osjećati grižnju savjesti zbog toga.

Nadamo se da ćete uz ove smjernice postati organiziraniji i odlučniji svoj život dovesti u ravnotežu o kojoj sanjate.

Moglo bi vas zanimati i: “Osjećaj da više ne možemo obavljati vlastiti posao učinkovito, često je pratitelj burnout-a.” Ana Čerenšek o burnoutu, mentalnom zdravlju i uvođenju promjena

Tekst: Anđela Sabranović

Foto: Pexels, Pinterest

Možda će vam se svidjeti