Četiri trika za efikasnije upravljanje vremenom

by Dalia Žmegač-Kunić

U današnje digitalno doba živimo u obilju svega, a najviše u mnoštvu informacija i dnevnih zadataka koje je ponekad vrlo izazovno organizirati i riješiti tako da privatni i poslovni život istovremeno ostanu u balansu. Srećom, razvoj tehnologije omogućava nam da vrijeme ipak pridobijemo na svoju stranu uz korištenje raznih tehnika i metoda za planiranje i efikasnije upravljanje vremenom. Napravili smo listu raznih trikova koji će vam sigurno pomoći u lovu na bolju organizaciju, a time u konačnici i veću produktivnost i rezultate.

Popis obaveza

Popis obaveza ili popularno nazvan „to do“ lista nešto je bez čega rijetko tko danas može organizirati svoje dane. Od običnog popisa za trgovinu, pa do ozbiljnih poslovnih zadataka i planiranja putovanja, kada zapišemo sve korake, planiranje i organizacija postaju zanimljiviji, opušteniji i kraći.

Obaveze koje vas očekuju i koje ne biste smjeli propustiti možete zapisati u planer s inspirativnim dizajnom, bojama i citatima ako ste tradicionalniji tip osobe koja voli olovku i papir ili možete iskoristiti bilješke na mobilnom telefonu. Ako ste papir u potpunosti izbacili i na vašem telefonu imate sve što vam je potrebno za funkcioniranje na dnevnoj bazi, onda možete koristiti neku od popularnih aplikacija kao što su Microsoft To Do ili Todoist.

Olakšajte si posao

Ukoliko radite u uredu ili dijelite posao s kolegama, postoji nekoliko zgodnih alata poput Teamsa, Trella ili Slacka koji itekako mogu pomoći da si međusobno podijelite zadatke, važne dokumente, pratite odrađeno i upravljate projektima. Također, odlični su i za analitiku i praćenje napretka. Koristeći jedan od ovih ili sličnih programa, u miru ćete moći živjeti offline vrijeme i smanjiti nepotrebnu komunikaciju i rasprave oko toga gdje je tko spremio određeni dokument ili podatak. Uvijek i svuda moći ćete biti povezani, te raditi čak i u različito vrijeme, a da ne naiđete na dosadne organizacijske prepreke.

Zaboravite na multitasking

Multitasking ponekad možda je zgodan i zabavan jer odradite više stvari u isto vrijeme, ali razmislite o tome koliko su ti zadaci uistinu kvalitetni i kolika je razina stresa kad radite istovremeno više stvari. Nepotrebno i organizacijski vrlo izazovno. Ne kaže se bez razloga da u životu treba ići korak po korak. Postoje i jedna tehnika upravljanja vremenom koja zahtijeva podjelu radnog dana na vremenske blokove. Uz tu tehniku, svaki vremenski blok mora biti rezerviran za jedan zadatak. Ukoliko niste tip za to, možete zadatke organizirati i po danima u tjednu. Olakšajte si život, poboljšajte svoj fokus i maksimalno iskoristite vrijeme koje imate.

Definiranje SMART ciljeva

Kako biste bili organiziraniji i produktivniji, koristite SMART ciljeve. Akronim SMART zapravo značava ciljeve koji su specifični, mjerljivi, ostvarivi, realni i vremenski ograničeni. Uz korištenje ove tehnike, vaši zadaci neminovno će postati konkretniji, a plodovi vašeg rada više mjerljivi. Sav vaš posao uz SMART ciljeve donijet će vam veću produktivnost, zadovoljstvo i u konačnici, volju za radom.

Zaboravite na stres, a sve svoje izazove riješite s osmijehom na licu uz odabir tehnike planiranja i organizacije koja najviše odgovara vašim potrebama. Uz efikasno upravljanje vremenom postići ćete veći uspjeh i ostvariti željene ciljeve s većim guštom.

Moglo bi vas zanimati i: Što je mentalni fitness i kako ga prakticirati u svakodnevici

Tekst: Dalia Žmegač-Kunić

Foto: Pexels

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!