Održivi eventi su budućnost. Hoćemo li ih dovoljno brzo prihvatiti?

by Nataša Krstičević
održivi eventi

Svakodnevno smo sve svjesniji činjenice kako je održivost smjer u kojem trebamo ići ako želimo budućim generacijama ostaviti sve ono dobro što nas okružuje. Održivost je pojam koji se spominje na svakom koraku – od reklama, promotivnih aktivnosti, preko održivih ambalaža, pa sve do društveno odgovornog poslovanja. I održivi eventi su nešto o čem moramo ozbiljno razmišljati.

Održivi eventi traže održivi smještaj

Svjesni smo činjenice kako su eventi, pogotovo oni mega ali i veliki, izuzetno skupi. Tome svakako doprinose vatromet, količina smeća koje će ostati iza eventa (a koja se sastoji od stvari koje su poslužile samo jednom), hrana koje je bilo previše – te se upravo iz tog razloga čak po nekoliko desetaka kilograma iste nađe na otpadu. Ali to nije sve. Održivi eventi, odnosno održivost u organizaciji evenata označava puno više. Upravo zato, bitna su 3 aspekta ove branše koja trebaju raditi zajedno, te ćemo tek uz koheziju sva 3 postići bitne promjene. Najveći problemi su upravo u sljedećim kategorijama:

  1. Nedostatak održivog smještaja – činjenica da naši hoteli ne obraćaju pažnju na održivost, ali i da će ih tržište na to natjerati je evidentna. Na žalost, mnogi hotelijeri ne razmišljaju u smjeru održivosti jer misle da je to nešto skupo. Upravo suprotno. Benefiti takvih investicija su na duge staze itekako isplative, samo se treba odlučiti krenuti u tom smjeru.
  2. Nedostatak održivih lokacija na kojima se mogu organizirati održivi eventi – nedavno istraživanje održivih lokacija pokazalo je šokantne rezultate. Previše uključenih uopće ne razmišlja u tom smjeru, niti želi razmišljati. Upravo zato, za ovaj segment, edukacija ali i konstantno komuniciranje benefita takvog načina poslovanja je očito nešto što ćese još dugo morati primjenjivati.
  3. Nedostatak event managera koji znaju organizirati održivi event – nerijetko se događa da organizatori koji se promoviraju kao stručnjaci u ovom području, nisu baš upućeni. Naime, često se smatra da je održiv event onaj na kojem nema tiska, smeće se reciklira i ne baca se puno hrane. Upravo zato najvažnija je – edukacija, edukacija i edukacija!

Ova tri problema su evidentna svima onima koji su i malo zagrebali u event management industriju u Hrvatskoj. Kohezija i suradnja upravo ova tri segmenta ključna kako bi ova branša, koja je zaista jedna od najneodrživijih, postala ona koja značajno doprinosi održivosti, ali s pokrićem. Jer ako se nešto ne radi s pokrićem, bolje je ne raditi to nikako. Upravo je zato važno vidjeti koji su benefiti ovakvoga rada.

Financijske prednosti

Ušteda energije, smanjenje otpada, kupnja lokalnih proizvoda i jednostavno smanjenje konzumacije – sve to može rezultirati uštedom novca. Unatoč ponekad većem ulaganju resursa (financijskih ili ljudskih) u istraživanje novih sustava ili ulaganje u nove alate, primjena načela održivosti može donijeti trenutne uštede (npr. ispisom manje materijala i manje otpada za prikupljanje), no i dugoročne financijske koristi zbog učinkovitije uporabe resursa.

Pozitivan ugled i poboljšana slika

Promicanje činjenice da organizirate ili ste domaćin održivog događaja podići će profil događaja, privući sudionike koji postaju sve svjesniji problema održivosti i potencijalno privući pažnju medija, ali i sponzora.

Društvena odgovornost

Ako se pažljivo planira i provodi, događaj može donijeti korist zajednici stvaranjem radnih mjesta, poticanjem lokalnih ulaganja, uključivanjem regionalnih malih i srednjih poduzeća (MSP) te promicanjem boljih radnih uvjeta i socijalne uključenosti. Također može djelovati kao katalizator za poticanje najboljih okolišnih i održivih praksi širom regije, kao i za poboljšanje odnosa između organizatora i lokalne zajednice.

Podizanje svijesti i nadahnuće promjene

Organizirani događaj je izvrsna prilika za podizanje svijesti među sudionicima, djelatnicima i pružateljima usluga, lokalnim zajednicama i široj javnosti o temi održivosti i zašto su održivi eventi važni. Vodeći se primjerom, motivirate ih za donošenje odgovornih odluka i uvođenja ekoloških i društvenih poboljšanja u vlastite događaje i organizacije.

Upravo zbog svega navedenog, bilo da ste organizator, voditelj lokacije ili hotela u kojima se održavaju eventi, ili možda tek zaljubljenik u evente koji se tek sprema u ovaj divan svijet – educirajte se, istražujte, obraćajte pažnju na detalje i razmišljajte održivo.

eventfest

Održivi eventi bit će tema o kojoj će se govoriti i na događanju koje će se održati ovaj tjedan –  eventfest.

eventfest je događaj posvećen upravo event industriji. U dva dana prvi put će se, na jednom mjestu, okupiti cijela event industrija koja će kroz dva dana razgovarati o aktualnim izazovima, problemima i rješenjima, suradnjama i partnerstvima.

eventfest ima za cilj postati mjesto okupljanja cijele event industrije te povezati i popularizirati event industriju. To je event koji spaja organizatore, dobavljače, medije i sponzore događaja – ruku pod ruku sa svojim iskustvima. Događaj otvara vrata novim suradnjama, obnavlja poznanstva i pronalazi partnerstva.

Sve o eventfestu potražite ovdje , a karte možete pronaći na ovom linku.

Moglo bi vas zanimati i: Organizator događaja je među najstresnijim zanimanjima

Tekst: Maja Bosanac, EEE Event manager, Eventful; Slowliving.hr

Foto: Canva, Pexels

Možda će vam se svidjeti