Organizator događaja je među najstresnijim zanimanjima

by Nataša Krstičević
organizator događaja

Nije posebna mudrost reći da je posao, ma koliko ga voljeli, najveći izvor stresa današnjice. Ipak, neki su poslovi stresniji nego drugi. Biti organizator događaja izrazito je stresno, a to je jedno od 10 najstresnijih zanimanja. Prema jednom američkom istraživanju ovaj je posao proglašen čak 5. najstresnijim zanimanjem.

Samo tri pojma dovoljna su da shvatimo zašto: komunikacija s ljudima, rokovi i perfekcionizam. To je tek nekoliko glavni razloga zašto je organizator događaja uistinu stresno zanimanje, ma koliko atraktivno zvučalo.

Možda najveći dio stresa ovog zanimanja proizlazi iz tog što se u svakom dijelu ovog posla uistinu radi s ljudima, a nije tajna da je to često najteže. Organizatori događaja najčešće ću koordinatori i posrednici između svojih klijenata, krajnjih korisnika, sudionika, dobavljača, sponzora i medija. Jako puno koordinacije, sve u svemu. Uskladiti sve te faktore, učiniti da sve funkcionira, da sve bude na vrijeme – nije jednostavan posao.

Pa još i rokovi

S druge strane, tu su rokovi.
Svu tu komunikaciju treba odraditi u nekom roku te unutar vremenskog okvira. Svi ti dobavljači, sponzori, mediji i sudionici moraju nešto odraditi, nešto poslati, nešto objaviti do nekog roka. Organizator događaja je taj koji podsjeća sve te ljude da naprave svoje obaveze – u roku. Također, od organizatora se očekuje neizmjerna preciznost u planiranju vremena. Svaka stavka eventa mora se lijepo posložiti kao da slažete puzzle.

Ako se samo jedna stvar ne dogodi unutar zadanog roka, najčešće upravo ta jedna stvar utječe na njih barem još pet. Na primjer, ako dizajneri ne pošalju vizual na vrijeme – čekaju marketingaši, social media manageri, web programeri, dobavljači… Drugim riječima, sve stoji dok se ta jedna stvar ne pokrene. Nekad o bojama dizajna ovise boje svih drugih materijala pa nema smisla raditi posao duplo…

Perfekcionizam

Još je jedna bitna stvar koja ovaj posao čini stresnim, a nećemo na nju pomisliti pri prvom spomenu zanimanja. Tiče se uglavnom internih procesa svake osobe, a može utjecati na gotovo sve u tom nizu  je perfekcionizam. Prema nekim istraživanjima osobe koje se bave organizacijom događaja izraziti su perfekcionisti. Glavni razlog leži u činjenici da moraju zadovoljiti puno različitih ljudi i sve mora biti savršeno svima. Organizator događaja mora paziti da svaki detalj bude na svom mjestu, da sva događanja budu točno u minutu i da sve ide „k’o po špagi“.

Organizator događaja ima veliku odgovornost, a to je da svi budu usklađeni, da sve funkcionira, da se zadovolje klijenti, sponzori i sudionici te da sve bude uspješno. Ako samo jedna mala stavka nije kako treba, kriv je – organizator.

Često posao organizatora evenata uključuje i različite uloge tijekom planiranja. Nekada su organizatori evenata i računovođe, odvjetnici, PR-ovci, marketingaši, social media menadžeri, promotori, hostese, čistoća… Izmjene tih uloga često zahtijevaju puno koncentracije i fokus samo na tu ulogu dok sa svih strana zvone telefoni i stižu mailovi za sve druge uloge koje igraju.

Organizatorima događaja teško je održavati work-life balans. Zašto? Često se događaji održavaju izvan radnog vremena ili čak vikendima. Ne mogu se organizatori isključiti samo zato što je radno vrijeme završilo. Telefon će zvoniti i nakon radnog vremena, a često i vikendom.

eventfest

Sa svim ovim izazovima susrest će se i organizator događaja koji slijedi uskoro – eventfest. No, ono što je specifično za ovaj događaj jest da će svi sudionici ovog događaja također znati točno o čem govorimo, jer su svi oni – upravo osobe uključene u organizaciju događaja. eventfest je događaj posvećen upravo event industriji.

U dva dana prvi put će se, na jednom mjestu, okupiti cijela event industrija koja će kroz dva dana razgovarati o aktualnim izazovima, problemima i rješenjima, suradnjama i partnerstvima.

eventfest ima za cilj postati mjesto okupljanja cijele event industrije te povezati i popularizirati event industriju. To je event koji spaja organizatore, dobavljače, medije i sponzore događaja – ruku pod ruku sa svojim iskustvima. Događaj otvara vrata novim suradnjama, obnavlja poznanstva i pronalazi partnerstva.

Sve o eventfestu potražite ovdje , a karte možete pronaći na ovom linku.

Tekst: Lea Kosović – event specialist, Slowliving.hr

Foto: Canva, Unsplash

Možda će vam se svidjeti