Isprobajte vježbe za mozak i neke od savjeta koji će vam pomoći nositi se sa stresom

by Dalida Tomek

Stres se još naziva i bolešću 21. stoljeća, a najčešće ga se povezuje s ubrzanim životnim tempom i poslovnim obvezama. Posljedice toga su i manje vremena za sebe i obitelj kao i nekvalitetna prehrana i manjak tjelesne aktivnosti. Sve se to odražava i na raspoloženje pa su osobe razdražljive, bezvoljne, anksiozne i umorne dok su problemi vidljivi i na zdravstvenom polju.

Koje probleme uzrokuje stres?

S obzirom na to da se sa stresom svi nosimo na drugačiji način simptomi se mogu razlikovati. Stres je uzročnik problema s kožom, posebno se promjene odražavaju na koži lica, a zna se javljati i ispadanje kose. Kod osoba koje su pod velikim utjecajem stresa može doći i do povećana tjelesne mase. Zašto do toga dolazi? Tijelo otpušta kortizol, hormon stresa, u granicama koje su više od dozvoljenoga, a rezultat je nemogućnost tijela da obradi šećere iz krvi. Na taj način dolazi do disbalansa u organizmu i promjena koje mogu rezultirati nagomilavanjem kilograma. Osim toga, odražava se i na štitnjaču zbog čega može doći do naglog mršavljenja ili debljanja. U slučaju da ste pod stresom i primijetite ovakve promjene odmah reagirajte jer postoji mogućnost da je stres uzeo maha i počeo se ozbiljnije odražavati na zdravlje. Uz to, kroničan stres se odražava u vidu učestalih glavobolja, mučnine, problema sa spavanjem, dijabetesa, povećanog rizika od moždanog i srčanog udara kao i od depresije i tjeskobe. Jednako tako, odražava se i na probavni sustav uzrokujući žgaravicu, ali i grčeve u trbuhu koji su plod nervoze. Međutim, ako se sa stresom naučimo suočavati na zdrav način možemo spriječiti sve njegove negativne učinke na naše mentalno i tjelesno zdravlje.

stres-1-slowliving

Koje promjene uvesti u život kako bismo se lakše nosili sa svakodnevnim izazovima?

Promijenite rutinu

Pri tomu ne mislimo na jutarnju ili večernju rutinu, već na neke uobičajene navike. Posjetite neka mjesta na kojima niste bili, prošetajte se u drugom parku gdje rjeđe zalazite, istražujte novi kvart, primijetite i posjetite sve njegove čari. Kada odlazite na posao ili imate dogovor na starom mjestu, uzmite vremena i promijenite rutu. Neka vam postane navika s vremena na vrijeme presložiti radni stol, police ili ormare. I ako ste u gužvi moguće je voditi se ovim korakom, koračajte drugom stranom ulice no što to uobičajeno činite.

Promijenite redoslijed

Katkad nismo ni svjesni određenih stvari koje obavljamo, one su nam ušle u naviku i jednostavno su postale dio naše svakodnevice. Ovo je odlična vježba koja će napregnuti mozak jer ste se odlučili na promjenu onoga uobičajenoga. U slučaju da se prvo šminkate pa onda doručkujete promijenite redoslijed ili bilo da čistite prvo kuhinju pa zatim sobu ovoga sljedeći put pokušajte obrnutim redoslijedom.

Uobičajene radnje u novoj dimenziji

Ovo je još jedna od vježbi koje će razgibati mozak pa neka vaša slabija ruka ovoga puta bude ona kojom ćete se češljati, prati zube, hraniti se ili pak telefonirati. Možda vam se čini smiješno, ali mozak se u ovim situacijama mora jako koncentrirati prilikom čega se razvija dio mozga kojemu pripada slabija ruka. S vremenom ćete biti sve vještiji.

Nove aktivnosti su dobrodošle

Svako novo učenje, širenje vidika i nadopuna informacija odražavaju se na funkcioniranje mozga. Stoga, čim budete imali vremena upišite se na neki od tečajeva koji vas zanimaju ili krenite u školu stranih jezika.

Nemojte biti strogi prema sebi

Osim što morate vježbati i razvijati svoj mozak, važno je da budete prema sebi realni i blagi. Nemojte si zadavati ciljeve i zadatke za koje ste već unaprijed svjesni da ih nećete stići ispuniti. U protivnom, takvo će ponašanje rezultirati povećanom dozom stresa, panike i lošeg raspoloženja.

stres-3-slowliving

Vježbajte i boravite u prirodi

Boravak u prirodi prilikom kojega ste izloženi sunčevoj svjetlosti ublažit će stres i potaknuti lučenje serotonina, hormona sreće. Naime, nedostatak vitamina D može dovesti do pojačanog stresa, anksioznosti, ali i depresije. Potrudite se u svakom danu naći vrijeme za tjelovježbu koja će potaknuti brojne pozitivne promjene u vašemu, ali i na vašemu tijelu. Primjerice, utjecat će pozitivno na nadbubrežnu žlijezdu koja luči hormon stresa.

stres-slowliving

Posegnite za vitaminima B kompleksa

Ovi vitamini poznati su i pod nazivom antistres vitamini. Osim što su važni za funkcioniranje cjelokupnog organizma, pokazali su se vrlo dobrim izborom kod pojačanog stresa, nesanice, migrena i razdražljivosti. Poboljšat će koncentraciji, regulirati emocionalnu nestabilnost te doprinijeti smanjenju umora i iscrpljenosti.

Moglo bi vas zanimati: Njega kože iza sunčanja: održite kožu zdravom i preplanulom

Tekst: Ana Carević

Foto: Pinterest

Možda će vam se svidjeti