Piše: Anamarija Kadivc, organizatorica vjenčanja
Bilo da se udaješ za 2 godine pa se želiš pripremiti na vrijeme ili za 6 mjeseci i lagano te lovi panika. Trendovi za iduće sezone već su jasni, lokacije se rezerviraju sve ranije, a očekivanja parova se povećavaju iz godine u godinu. Zato je pametno krenuti sustavno, uz jasnu strukturu i realan plan.
Ovaj vodič za planiranje i organizaciju vjenčanja će ti pomoći i usmjeriti te da sve bude odrađeno i spremno na vrijeme – bez osjećaja da gori pod nogama i da stalno nešto zaboravljaš. Umjesto kaosa u zadnji tren, cilj je da znaš što ti je sljedeći korak i da u cijelom procesu imate što više lijepih, zajedničkih trenutaka.

1. Prve odluke: budžet, stil i očekivanja
Prije bilo kakvih rezervacija, potrebno je stati, sjesti i iskreno razgovarati. Ovo je faza u kojoj radite temelje i za vjenčanje, i za način na koji funkcionirate kao tim. Razgovarajte o:
- stilu vjenčanja (intimno, glamurozno, rustikalno, moderno…)
- broju gostiju
- budžetu
- idealnom godišnjem dobu i lokaciji
- stvarima koje su vam „must-have” i onima koje vam nisu važne
Ove odluke će biti temelj cijele organizacije i kasnije će ti pomoći da lakše kažeš “da” ili “ne” ponudama dobavljača, bez dramatike i raspadanja budžeta.

2. Rezerviraj datum i lokaciju
Kad otprilike znate što želite, vrijeme je za najvažniju i najtraženiju stavku – lokaciju. Ona određuje stil, atmosferu i dobar dio logistike. Odaberite:
- datum (razmotrite i petak ili nedjelju)
- stil lokacije (rustikalno imanje, moderna sala, villa, hotel, vrt…)
- backup opciju za lošije vremenske uvjete
Lokacija uvelike određuje kako će izgledati vaš dan: protokol, raspored, dekor, pa čak i tip hrane i glazbe. Zato ju biraj pažljivo, ne samo srcem nego i glavom – razmisli o parkingu, smještaju gostiju, udaljenosti od mjesta ceremonije i mogućnostima za fotografiranje.

3. Odaberi ključne dobavljače
Nakon što je lokacija rezervirana, kreće drugi važan krug: ljudi koji će “nositi” vaš dan. To su vaši ključni saveznici i vrijedi uložiti vrijeme u dobar odabir. Najprije rezerviraj:
- fotograf i snimatelj
- bend ili DJ
- dekorater
- koordinator
- matičar ili simbolični matičar
Najkvalitetniji se rezerviraju i do godinu i pol unaprijed, osobito za popularne datume (subote u lipnju, rujnu…), zato nemoj čekati zadnji tren. Kad odabereš dobar tim, pola brige je već riješeno.

4. Definiraj stil i boje
Sada kreće onaj kreativni, zabavniji dio – zamišljanje kako će sve izgledati. Ne trebaš imati „Instagram temu“, ali dobro je imati jasan vizualni smjer. Za 2026. najpopularniji stilovi su:
- rustikalna elegancija
- moderni minimalizam
- prirodni boho stil
- vintage glam
Ne moraš imati strogu “temu”, dovoljno je odabrati paletu boja (npr. bež, zlatna, maslinasto zelena) i 2–3 ključna dekorativna elementa (svijeće, stolne instalacije, tip cvijeća, tkanine). To će dekorateru olakšati rad, a cijelom vjenčanju dati skladan i promišljen dojam.

5. Vjenčanica, odijelo i dodaci
Odjeća je emocija – i za vas, i za goste, jer trenutak kad se mladenci pojave uvijek je poseban. Ali iza tog trenutka stoje mjeseci pripreme. Planiraj:
- vjenčanicu i odijelo 3-6 mjeseci prije
- napravi probu frizure i šminke
- pripremi i rezervne cipele / haljinu / košulje za ples
Nemoj zaboraviti i “sitnice” koje jako utječu na osjećaj: donje rublje u kojem ti je ugodno, šminka za popravke, maramice, mini parfem i možda mala torbica koju će ti držati kuma ili prijateljica.

6. Pozivnice i web stranica
Pozivnice su prvi dodir gostiju s vašim danom – njima komunicirate stil, ton i atmosferu vjenčanja. Ne moraju biti raskošne, ali trebale bi biti jasne i u vašem stilu.
- Pozivnice šalji 2–4 mjeseca ranije, ovisno o tome dolaze li gosti iz inozemstva.
- Trendi opcije su: minimalistički dizajn, reciklirani papir, ručne ilustracije, pastelne ili zemljane boje, wax pečati, rukom pisani detalji.
Web stranica vjenčanja može vam značajno olakšati organizaciju:
adrese, raspored, mogućnosti smještaja, jelovnik, dress code, RSVP – sve na jednom mjestu. Gostima štedi vrijeme, a vama štedi milijun poruka “a gdje je točno sala?” i “a u koliko sati je ceremonija?”.

7. Logistika i protokol
Romantika je divna, ali na dan vjenčanja najviše spašava – dobra logistika. Jasan raspored znači manje stresa za vas i za dobavljače, a više spontanosti tamo gdje je želite. Napravi raspored za:
- dolazak dobavljača
- pripreme
- fotografiranje
- ceremoniju
- ulazak u salu
- tortu
- prijevoz gostiju
Koordinator na dan vjenčanja (profesionalni ili netko od povjerenja) može ti uštedjeti sate brige, oni prate vrijeme, dobavljače i protok, a ti možeš biti tamo gdje trebaš: prisutna u vlastitom danu, umjesto da razmišljaš “je li bend stigao” i “gdje je torta”.

8. Planiraj ceremoniju
Ceremonija je srce vjenčanja, trenutak zbog kojeg se sve ovo zapravo događa. Vrijedi joj posvetiti pažnju, bez obzira na to koliko traje. Birajte između:
- crkvene
- civilne
- simbolične ceremonije
Simbolične ceremonije rastu u popularnosti jer su personalizirane, emotivne i jedinstvene. Popularni simbolični matičari su rezervirani i po godinu dana unaprijed, pa je rezervaciju pametno napraviti što ranije.

10. Posljednji mjesec: finalni detalji
Posljednji mjesec nije vrijeme za velike promjene, nego za finu doradu svega što ste već dogovorili. Tada je na redu:
- raspored sjedenja
- glazbene želje
- probne frizure/šminka
- dogovor s dekoraterom
- potvrda dolaska gostiju
Tu se projekt zapravo “finišira”. Koordinator je u ovom trenutku jedna od ključnih osoba – upravlja svim sitnicama, podsjeća dobavljače, rješava neplanirano i drži vaš dan “na tračnicama”, tako da vi možete raditi ono zbog čega ste sve ovo i krenuli planirati: biti prisutni, voljeti se i uživati.
Organizacija vjenčanja može biti užitak ako joj pristupiš na vrijeme i s jasnim planom. Ranije rezervacije, realan budžet, kvalitetni dobavljači i jasno definiran stil – recept su za dan koji ćeš pamtiti zauvijek.

Anamarija Kadivc je certificirana organizatorica vjenčanja i osnivačica Feshtaone – kreativnog studija specijaliziranog za planiranje personaliziranih, estetski besprijekornih i emotivno snažnih vjenčanja. Poznata po svom profinjenom ukusu, smirenom pristupu i sposobnosti da iz kaosa napravi čistu magiju, Anamarija pomaže parovima da svoje želje pretvore u stvarnost, bez stresa i kompromisa. Vjeruje da svako vjenčanje treba biti autentično, drugačije i iskreno – baš poput ljubavi koja ga stvara.
Tekst: Anamarija Kadivc, Feshtaona
Foto: Pixabay, privatna arhiva
MOGLO BI VAS ZANIMATI: Savjeti organizatorice vjenčanja Anamarije Kadivc: 5 stvari koje mladenci ne smiju zaboraviti na svoj dan

