Psihologija boja: ovo je boja koja će obilježiti 2022. godinu

by Dalida Tomek

Boje mogu značajno utjecati na raspoloženje i upravo je to razlog zbog kojega ljudi provode dosta vremena birajući idealnu boju za spavaću sobu ili dnevni boravak. Pojedine boje potiču kreativnost i opuštaju um te su zbog toga poželjne u našem okruženju. Jedna od takvih boja jest i umirujuća nijansa zelene koju je američka tvrtka Behr Paint imenovala bojom 2022.

Riječ je o nježnoj, gotovo pastelnoj nijansi zelene koja će prevladavati u uređenju interijera u godini koja je pred nama. Boja je to koja izaziva osjećaj hladnoće i mira, a istovremeno predstavlja i želju za napretkom i otkrivanjem novih strasti. Mir, napredak i motivacija su tri elementa koja su nam posebno potrebna u ovim izazovnim vremenima, a nova godina donosi i priliku za prihvaćanje osjećaja koji nas guraju naprijed kao i otkrivanje novih strasti, navodi Erika Woelfel koja je predsjednica odjela za boje i kreativne usluge u tvrtki Behr. Nadalje, Woelfel ističe i da je to boja koja inspirira, podržava osjećaje obnove i ozdravljenja na svim životnim poljima. Ova boja dovoljno je nježna da inspirira i u dom uvodi smirenu energiju, ali i dovoljno hrabra da utječe na pozitivne promjene. Osim što ovom bojom možete ukrasiti zidove, možete unijeti i određene detalje u istoj boji koji će također pridonijeti cjelokupnom ugođaju.

Što podrazumijevamo pod pojmom psihologije boja?

Psihologija boja vruća je tema u marketingu, umjetnosti, dizajnu i drugim sličnim područjima. Postoje i istraživanja u kojima se istraživači bave zapažanjima i važnim otkrićima s obzirom na to koji utjecaj imaju boje na čovjeka, kako se odražavaju na njegovo raspoloženje, osjećaje te ponašanje. Simbolika boja diljem svijeta nije univerzalna već se razlikuje od kulture do kulture. Primjerice, bijela boja u zapadnim zemljama predstavlja čistoću i nevinost dok ona u istočnim zemljama predstavlja simbol žalosti.

Kako boje utječu na naše tijelo i um te zašto imaju veliku ulogu u našim životima?

Iako su percepcije boja subjektivne, postoje i neki čimbenici koji imaju univerzalno značenje. Crvene tonove povezujemo s osjećajima topline i ugode pa sve do osjećaja ljutnje i neprijateljstva. S druge strane, hladnije se boje poput plave, ljubičaste i zelene opisuju kao mirne boje koje mogu izazvati neka sjećanja.

Boje mogu značajno utjecati na uspjeh, ali i na ponašanja kupaca u trgovačkim centrima. Studije pokazuju da gledanje crvene boje prije polaganja ispita utječe na lošije rezultate, a ta boja se ujedno opisuje kao uzbudljiva i prijeteća. Osim toga, psihologija boja objašnjava i odabir boja u trgovačkim centrima pa se u uređenju obično poseže za intenzivnijim bojama koje privlače kupce te onima hladnijima koje ih opuštaju i pozivaju na kupnju.

Moglo bi vas zanimati:

Tekst: Ana Carević

Foto: Pinterest

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!