Poboljšajte poslovnu komunikaciju kroz učinkovito traženje povratne informacije svojih kolega

by Petra Šafranko

U svijetu u kojem je osobni i profesionalni razvoj sve važniji, sposobnost traženja i primanja povratne informacije postaje ključna vještina. Zamjerke ili emocionalno shvaćanje situacija može nam više odmoći nego pomoći u poslovnoj komunikaciji. Racionalan pristup „hladne glave“ i traženje feedbacka od vaših kolega na poslu može postati moćan alat za unapređenje vaših vještina, kao i odnosa na radnom mjestu.

Pa, kako pristupiti ovom procesu na način koji je konstruktivan, empatičan i usmjeren na rast? U svakom slučaju, povratna informacija pruža uvid u naše snage i područja za poboljšanje. Omogućuje nam da razumijemo kako nas drugi percipiraju i kako naše ponašanje utječe na tim i organizaciju. Traženje povratne informacije može svakako poboljšati timsku dinamiku i individualnu izvedbu.

Ključ poslovne komunikacije: učinkovito tražiti povratnu informaciju

  1. Odaberite pravi trenutak

Vrijeme je ključno. Traženje povratne informacije odmah nakon završetka projekta ili sastanka može rezultirati konkretnijim i korisnijim odgovorima. US Chamber of Commerce piše na svojim Internet stranicama kako traženje povratne informacije u stvarnom vremenu omogućuje brže prilagodbe i poboljšanja. 

  1. Budite specifični

Umjesto općenitog pitanja poput “Imaš li kakvu povratnu informaciju za mene?”, postavite konkretna pitanja:

“Kako sam mogla poboljšati svoju prezentaciju?”

“Postoji li nešto što bih trebala raditi drugačije u budućim projektima?”

Specifična pitanja olakšavaju sugovorniku davanje korisnih i primjenjivih odgovora.

  1. Objasnite svoju motivaciju

Objasnite zašto tražite povratnu informaciju. To može pomoći sugovorniku da razumije vaš cilj i pruži relevantniji odgovor. Na primjer: “Želim poboljšati svoje komunikacijske vještine kako bih bila učinkovitija u vođenju tima.”

  1. Aktivno slušajte

Kada primate povratnu informaciju, slušajte bez prekidanja i obrane. Zabilježite ključne točke i zahvalite se sugovorniku na iskrenosti. Aktivno slušanje i pokazivanje zahvalnosti potiče otvorenost i kontinuiranu razmjenu povratnih informacija.

  1. Djelujte na temelju povratne informacije

Pokažite da cijenite dobivenu povratnu informaciju tako što ćete poduzeti konkretne korake za poboljšanje. To ne samo da poboljšava vašu izvedbu, već i potiče sugovornike da i ubuduće dijele svoje mišljenje s vama.

Kako stvoriti kulturu povratne informacije u poslovnoj komunikaciji?

Naravno, stvoriti okruženje u kojem je povratna informacija dobrodošla i cijenjena, zahtijeva kontinuirani trud i predanost. Evo nekoliko savjeta kako to postići:

  • Potaknite redovite sastanke jedan na jedan s članovima tima kako biste razgovarali o napretku i izazovima.
  • Uvedite anonimne ankete kako biste dobili iskrene povratne informacije bez straha od posljedica.
  • Pohvalite i nagradite one koji pružaju konstruktivnu povratnu informaciju.

Traženje i primanje povratne informacije nije uvijek lako, ali je ključno za osobni i profesionalni rast. Pristupite procesu s otvorenim umom, jasnoćom i spremnošću na promjene. Kroz praksu i predanost, povratna informacija može postati moćan alat za unapređenje vaših vještina i odnosa na radnom mjestu.

Moglo bi vas zanimati i: Komunikacija bez osude: Razgovor s Tanjom Hrvatin Šimičić.

Tekst: Petra Šafranko

Foto: Pexels

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!