U svijetu u kojem je osobni i profesionalni razvoj sve važniji, sposobnost traženja i primanja povratne informacije postaje ključna vještina. Zamjerke ili emocionalno shvaćanje situacija može nam više odmoći nego pomoći u poslovnoj komunikaciji. Racionalan pristup „hladne glave“ i traženje feedbacka od vaših kolega na poslu može postati moćan alat za unapređenje vaših vještina, kao i odnosa na radnom mjestu.
Pa, kako pristupiti ovom procesu na način koji je konstruktivan, empatičan i usmjeren na rast? U svakom slučaju, povratna informacija pruža uvid u naše snage i područja za poboljšanje. Omogućuje nam da razumijemo kako nas drugi percipiraju i kako naše ponašanje utječe na tim i organizaciju. Traženje povratne informacije može svakako poboljšati timsku dinamiku i individualnu izvedbu.

Ključ poslovne komunikacije: učinkovito tražiti povratnu informaciju
-
Odaberite pravi trenutak
Vrijeme je ključno. Traženje povratne informacije odmah nakon završetka projekta ili sastanka može rezultirati konkretnijim i korisnijim odgovorima. US Chamber of Commerce piše na svojim Internet stranicama kako traženje povratne informacije u stvarnom vremenu omogućuje brže prilagodbe i poboljšanja.
-
Budite specifični
Umjesto općenitog pitanja poput “Imaš li kakvu povratnu informaciju za mene?”, postavite konkretna pitanja:
“Kako sam mogla poboljšati svoju prezentaciju?”
“Postoji li nešto što bih trebala raditi drugačije u budućim projektima?”
Specifična pitanja olakšavaju sugovorniku davanje korisnih i primjenjivih odgovora.
-
Objasnite svoju motivaciju
Objasnite zašto tražite povratnu informaciju. To može pomoći sugovorniku da razumije vaš cilj i pruži relevantniji odgovor. Na primjer: “Želim poboljšati svoje komunikacijske vještine kako bih bila učinkovitija u vođenju tima.”
-
Aktivno slušajte
Kada primate povratnu informaciju, slušajte bez prekidanja i obrane. Zabilježite ključne točke i zahvalite se sugovorniku na iskrenosti. Aktivno slušanje i pokazivanje zahvalnosti potiče otvorenost i kontinuiranu razmjenu povratnih informacija.
-
Djelujte na temelju povratne informacije
Pokažite da cijenite dobivenu povratnu informaciju tako što ćete poduzeti konkretne korake za poboljšanje. To ne samo da poboljšava vašu izvedbu, već i potiče sugovornike da i ubuduće dijele svoje mišljenje s vama.

Kako stvoriti kulturu povratne informacije u poslovnoj komunikaciji?
Naravno, stvoriti okruženje u kojem je povratna informacija dobrodošla i cijenjena, zahtijeva kontinuirani trud i predanost. Evo nekoliko savjeta kako to postići:
- Potaknite redovite sastanke jedan na jedan s članovima tima kako biste razgovarali o napretku i izazovima.
- Uvedite anonimne ankete kako biste dobili iskrene povratne informacije bez straha od posljedica.
- Pohvalite i nagradite one koji pružaju konstruktivnu povratnu informaciju.
Traženje i primanje povratne informacije nije uvijek lako, ali je ključno za osobni i profesionalni rast. Pristupite procesu s otvorenim umom, jasnoćom i spremnošću na promjene. Kroz praksu i predanost, povratna informacija može postati moćan alat za unapređenje vaših vještina i odnosa na radnom mjestu.
Moglo bi vas zanimati i: Komunikacija bez osude: Razgovor s Tanjom Hrvatin Šimičić.
Tekst: Petra Šafranko
Foto: Pexels