Maja Prović otkrila nam je sve o mindfulness taktikama, svojoj self-care rutini, ali i o svojim snovima: „Maštam da će svjesno razmišljanje i mindfulness postati redovan predmet u školama!“

by Dalia Žmegač-Kunić

Ususret prvoj Mindful leadership konferenciji u regiji koja će se održati 24. studenog u Zagrebu, važno nam je bilo osvijestiti što je to doista pristup svjesnog vodstva te kako nam osviještenost može pomoći u osobnom i profesionalnom rastu.

Kako bismo malo bolje upoznali cjelokupni koncept i što se to iza njega krije, porazgovarali smo s organizatoricom i poduzetnicom, Majom Prović. Maja je prava inspiracija u svakom smislu, a njen impresivan životni put obilježila je i velika upornost, hrabrost i želja za napretkom, što se posebno očituje u činjenici kako je čak četiri puta odlučila promijeniti profesiju. Zato danas posebno uživa u tome što radi, a mi smo željeli saznati kakva je njena self-care rutina, o čemu sanja te što ju pokreće i inspirira. Pročitajte njene zanimljive odgovore u intervjuu.

Vaš je životni put zaista impresivan, raznolik i vrijedan divljenja. Kako to da ste se čak četiri puta odlučili promijeniti profesiju?

Uvijek sam osjećala da trebam pomagati ljudima. Tako sam i krenula putem posla medicinske sestre. Radila sam na kirurgiji dvije godine. Budući da nas roditelji nisu mogli dalje školovati, nas tri sestre, postale smo medicinske sestre. Kako sam oduvijek imala neopisivu strast za učenjem novog, s vremenom sam se krenula educirati za odgojitelja predškolske dobi. Nakon deset godina, ipak sam krenula u marketinške vode, magistrirala marketinške komunikacije i radila 17 godina na managerskim pozicijama. No, strast za pomaganjem ljudima i dalje je živjela u meni. Spletom okolnosti, prije pet godina, počela sam se baviti mindfulnessom i mentoringom iz područja neuroplastičnosti i kvantnog polja te danas radim u tom području s pojedincima i grupama.

Koji od poslova koje ste radili (medicinska sestra, odgojiteljica, ekonomistica i naposljetku motivacijska govornica i trenerica mindfulness vještina) vam je najdraži i zašto?

Sva zanimanja ostavila su dubok i kvalitetan trag u meni kroz stečena iskustva, mudrost i vještine. Djeca su me naučila bivanju u trenutku, bolnica suosjećanju i predanosti čovjeka čovjeku. Marketing me naučio vještinama poslovnog svijeta i mindfulness svjesnom, a ne stresnom životu.

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Maja Prović (@provicmaja.zdravemisli)

Možete li opisati sebe u pet riječi?

Disciplinirana, fokusirana, proaktivna, iskrena i brza na odlukama.

Kako izgleda mindfulness akademija i kako mogu pomoći mindfulness kartice u svakodnevnom životu?

Akademija se temelji na postizanju promjene kroz tri ključna segmenta: Osvještavanje – akcijski plan – održavanje postignutih rezultata i načina razmišljanja.

Ove segmente na mindfulness akademiji prolazimo kroz dvije razine. Prva razina (mind coaching) podučava funkcioniranje ljudskog uma, razumijevanje razine svjesnosti i mentalno emocionalnih procesa u donošenju odluka, način korištenja mentalnih mišića, upravljanje i razumijevanje strahova, komforne zone, svjesnu primjenu univerzalnih zakona kroz sve segmente života. Na drugoj razini (mindfulness coaching) učimo tehnike i metodologiju svjesnog umjesto stresnog življenja kroz moj autorski program urbani mindfulness, koji je prilagodba klasičnog mindfulnessa na urbani život i izazove 21. stoljeća. Akademija podrazumijeva 70% praktičnog rada, kao nužne komponente svake promjene.

Što vas najviše pokreće i inspirira?

Inspirativne ideje koje mijenjaju živote na bolje i moji konji.

Uz savjete iz svijeta mindfulnessa puno pomažete drugima, a kako se mindfulness tehnike očituju u Vašem životu? Kako Vi volite puniti svoje baterije?

Ne ustajem iz kreveta dok ne osvijestim da sam se probudila i na tome osjetim veliku zahvalnost. U danu napravim najmanje pet puta svjesno disanje koje umiruje moje tijelo i um. Prihvaćanje svih različitosti i onoga što jest, bez da osuđujem, kritiziram i zaključujem o drugima, pomaže mi da ostanem u miru sa sobom. Obožavam rad s konjima, tada nestanu sve misli u jednoj jedinoj sekundi. Oni su moje punilice.

Kako izgleda Vaše idealno jutro?

Ustajem u 6:00 sati bez alarma, na bioritam. Smatram da tijelo zaslužuje prirodan ulazak u dan. Volim jutarnju tišinu, bez radija, zvukova mobitela i sl. Obavezno u krevetu zahvalim jer sam se probudila i izlazim iz kreveta nasmijana. Tada napravim svjesno istezanje po principu body scan tehnike i tuširanje prohladnom vodom.  Jutarnja kava mi je ritual koji obožavam i oko 7:00 sati krećem s poslom.

S kojim se sve zdravim navikama možete pohvaliti? Koliko one utječu na Vaše zadovoljstvo u životu?

Spavanje sedam sati u komadu, to mi je jako važno. Ne pamtim kada sam zadnji put napravila iznimku u odlasku u krevet. Živim bez buke u domu. Smatram da je dom hram ljubavi i mira. Nemam tv, mobitel nikada nije u mojoj spavaćoj sobi i nikada ne jedem uz laptop. U prirodi sam barem dva puta tjedno po tri sata i to mi je dragocjeno vrijeme. Čak i edukacije s ljudima često radim u šumi i s konjima. Povrtni smoothieji su mi važni. Kad god ih pripremam i konzumiram, razina energije mi je nevjerojatno visoka.

Što Vi predlažete, kako zapravo u kratkim crtama možemo primijeniti svjesno življenje?

Prvo, radom na sebi koji se bazira na razumijevanju osvještavanja zašto ne živimo svjesno, a onda primjenom na dnevnoj razini. Da bi se dogodila promjena, potrebno je čitati literaturu osobnog rasta i primijeniti pročitano. Bez akcije nema manifestacije. Ljudi žele bolje, a za to bolje nužno je biti voljan na promjenu, discipliniran u primjeni i strpljiv u rezultatima. Najlakša vježba u svjesnom življenju je fokusirano disanje u kojem samo par minuta promatrate svoj udah i izdah i kako se u tom trenutku osjećate. Već nakon par dana, uočit ćete promjenu u kvaliteti energije i odnosu sa sobom.

O čemu najradije sanjarite?

Maštam da će svjesno razmišljanje i mindfulness postati redovan predmet u školama i da će se svjesnost o potencijalu pojedinca podučavati na stručnim edukacijama i sveučilištima kao obavezan praktičan predmet.

Nabrojite nam Vaših pet koraka za život bez stresa.

  1. Mantra: Ja biram (kako ću na bilo što gledati, kako ću se osjećati i što ću poduzeti).
  2. Svjesno disanje. Kada ste uznemireni i kada niste, često prakticirati svjesno disanje par minuta puno puta u danu.
  3. Zahvalnost iz srca, ne iz uma.
  4. Tijelo u pokretu. Kada osjećate napetost, uzmite tenisku lopticu i brojite koliko puta ste ju u 60 sekundi bacili u zid i uhvatili jednom rukom. Zaboravit ćete o čemu ste uopće prije toga razmišljali i prije ćete doći do rješenja, bistre glave.
  5. Body scan metoda. Razgovarajte sa svojim tijelom. Promatrajte poruke koje vam daje i donosite odluke u dogovoru sa svojim tijelom. Ako je tijelo umorno, dajte mu odmor. Ako vas boli želudac, razmislite o promjeni.

Bonus: koristite svoju mindfulness karticu dana.

Moglo bi vas zanimati i: Živiš li svjesno ili stresno? Provjeri u ovom tekstu

Razgovarala: Dalia Žmegač-Kunić

Foto: Privatna arhiva

Možda će vam se svidjeti