S brendom Pharomatique prvi sam se put susrela kroz nježne, mediteranske i suptilne note mirisa njihovih svijeća. One koje stvaraju i osjećaj mira. Ali Pharomatique u svojoj ponudi objedinjuje i proizvode za njegu lica i tijela te mirisne rituale za dom, pri čemu svi proizvodi dijele istu senzornu profinjenost. Već nakon kratkog razgovora i upoznavanja s Kristinom Skelin, osnivačicom brenda, postaje mi jasno da se iza te suptilne aromatike krije mnogo dublja priča: spoj obiteljske tradicije duge više od 30 godina, znanstvenog pristupa formulacijama te promišljenog, kontroliranog rasta.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Pharomatique ima svoj web shop i vlastite trgovine u Jelsi na Hvaru i u Mall of Splitu, dok je kroz partnerske prodajne lokacije prisutan i u Starom Gradu, Zadru i Puli. Kristina otkriva kako u razvoju brenda planira selektivno širenje ponude, s posebnim naglaskom na Zagreb i pomno odabrane premium lokacije.
Osim divnih mirisa i tekstura Pharomatique proizvoda, krasi ih i elegantna ambalaža s logotipom koji simbolizira čipku, a sve o njegovom nastanku, Kristina otkriva u nastavku intervjua. Brend kozmetike koji donosi iskustvo svakodnevnih rituala koji ne djeluju samo na kožu, već i na osjetila, u budućnosti želi više pažnje posvetiti istraživanju neurokozmetike te neuro-senzorne njege kroz povezivanju kože, mirisa, tekstura i emocionalnog odgovora.

Pharomatique je brend koji se temelji na snažnoj obiteljskoj priči i tradiciji dugoj više od 30 godina. Što ta obiteljska ostavština uključuje i kako je ona oblikovala vaš današnji brend?
Pharomatique je prirodan nastavak obiteljske priče koja traje više od 30 godina i temelji se na uzgoju aromatičnog i ljekovitog bilja te dugogodišnjoj povezanosti s ljekarništvom. Odrastanje u takvom okruženju oblikovalo je moj rani interes za biljke i njihovo djelovanje na kožu, dok su formalno obrazovanje iz agronomije te specijalizacija na farmaciji pružili znanstveni okvir i metodološku preciznost tom znanju.
Ta sinergija obiteljske tradicije i struke danas se odražava u načinu na koji razvijam Pharomatique: kroz pažljivo odabrane sirovine, kontrolirano porijeklo sastojaka i formulacije koje su racionalno osmišljene, nježne prema koži, ali dokazano učinkovite. Brend je građen na dugoročnoj vrijednosti, stručnosti i povjerenju, a ne na prolaznim trendovima.

Vizualni identitet brenda inspiriran je hvarskom rozetnom čipkom, a naziv Pharomatique povezan je s antičkim imenom otoka Hvara – Pharos. Kako ste razvijali taj vizualni i simbolički jezik?
Vizualni identitet razvijao se vrlo intuitivno, ali s jasnom simbolikom. Hvarska rozetna čipka izrađena od agave za mene predstavlja spoj strpljenja, preciznosti i tradicije, vrijednosti koje sam željela prenijeti i na kozmetiku. Naziv Pharomatique povezuje antičku povijest otoka Pharos s aromatikom Mediterana. Taj jezik nije dekorativan, već priča o porijeklu, vremenu i ručnom radu, pretočena u suvremeni, minimalistički izraz.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Ističete da su Mediteran, posebno otok Hvar, duboko utkani u DNK Pharomatiquea? Koje su vas biljke, rituali ili sjećanja vodila u tom razvoju proizvoda?
Inspiracija dolazi iz vrlo osobnih mediteranskih rituala: jutarnje svjetlo, mirisi bilja nakon kiše, sporost ljetnih dana. Biljke poput smilja, lavande, ružmarina, smokve i citrusa prisutne su ne samo kao sastojci, već kao emocionalna sidra. Pharomatique proizvodi nisu zamišljeni samo kao njega kože, već kao mali dnevni ritual koji vraća osjećaj ravnoteže i prisutnosti.

Uzgajate li sami dio bilja koje koristite u kozmetici ili surađujete s lokalnim uzgajivačima? Koliko vam je važna kontrola porijekla sastojaka?
Dio bilja dolazi iz vlastitog uzgoja, a dio iz suradnje s provjerenim lokalnim uzgajivačima. Kontrola porijekla sastojaka za mene je ključna, ne samo zbog kvalitete, već i zbog etičkog i održivog pristupa. Poznavanje izvora omogućuje nam potpunu sljedivost i dosljednost u formulacijama, što smatram temeljem odgovorne kozmetike.
Koje su najčešće potrebe kože na koje odgovaraju vaši proizvodi i kome biste Pharomatique posebno preporučili?
Pharomatique je prvenstveno razvijen za osjetljivu, reaktivnu i dehidriranu kožu, ali i za kožu koja je izložena stresu, urbanim uvjetima i hormonalnim promjenama. Preporučila bih ga svima koji traže učinkovitu, ali nježnu njegu – osobama koje žele razumjeti svoju kožu, a ne je “preopterećivati”.

Vaša ponuda danas obuhvaća njegu lica i tijela, ali i proizvode za kosu, njegu ruku, mirisne svijeće, difuzore i eterična ulja. Možete li nam ukratko predstaviti sve linije i njihovu namjenu?
Njega lica temelj je brenda i fokusirana je na obnovu, hidrataciju i jačanje kožne barijere. Linija za tijelo njeguje kožu kroz bogate, ali brzo upijajuće teksture. Proizvodi za kosu i ruke nastali su iz stvarnih potreba klijenata. Mirisne svijeće, difuzori i eterična ulja čine senzornu dimenziju brenda, produžetak njege u prostor i raspoloženje.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Poznato je da ste često na putu i intenzivno radite na promociji brenda. Unatoč tome, djelujete vrlo smireno. U čemu je vaša tajna i kako izgleda vaš osobni ‘slow living’ trenutak?
Smirenost dolazi iz svjesnog usporavanja kada god je to moguće. Moj ‘slow living’ trenutak često je vrlo jednostavan, a uključuje tišinu, miris eteričnog ulja, kratku šetnju ili ritual njege kože navečer. Vjerujem da balans ne dolazi iz savršenog rasporeda, već iz sposobnosti da se vratimo sebi, čak i usred intenzivnog ritma.
Foto: Ana Ivančić, Instagram
Moglo bi vas zanimati i: Od ispucalih peta do mekih koraka: zimski spa za stopala kod kuće.

