Dubrovnik se našao među top 10 najtraženijih destinacija globalno prema istraživanju Booking.com

by Slowliving uredništvo

Putovanja su i dalje česta tema, a s promjenom godišnjih doba i približavanjem ljeta, entuzijazam za istraživanjem sve više raste, čak i u uvjetima makroekonomske neizvjesnosti. Novi podaci vodeće digitalne platforme za putovanja, Booking.com-a, otkrivaju kako sve upućuje na to da će ovo ljeto biti sezona velikih planova, duljih putovanja i značajnih “bjegova” od svakodnevice. Od sunčanih obala do šarenih gradova i kulturnih otkrića, najtraženije destinacije ovog ljeta nude ponešto za svakog putnika – od koraljnih grebena Egipta do živih ulica Tokija i zlatnih plaža juga Španjolske pa do našeg Dubrovnika koji se našao među top 10 najtraženijih destinacija globalno.

Optimizam među putnicima je prisutan: 80 % hrvatskih putnika koji putuju iz zadovoljstva osjeća uzbuđenje zbog istraživanja svijeta u nadolazećim mjesecima, a trećina (36 %) hrvatskih putnika očekuje da će potrošiti na putovanja više nego 2024. godine.*

Wide shot of female friends in discussion while sitting poolside at luxury suite of tropical resort at sunrise

Najtraženije globalne destinacije za ljeto 2025. općenito:  

  1. Hurghada, Egipat
  2. Sharm El Sheikh, Egipat
  3. Tokio, Japan
  4. Dubai, UAE
  5. Bangkok, Tajland
  6. Alicante, Španjolska
  7. Nice, Francuska
  8. Malaga, Španjolska
  9. Rimini, Italija
  10. Dubrovnik, Hrvatska

Najtraženije ljetne destinacije za obitelji

A mother and father help their teenage son with Down syndrome put his bag on his back ready for their trip to the beach.

Za 39 % hrvatskih roditelja putovanja su glavni godišnji prioritet pa će obiteljski odmori imati veliku ulogu ovog ljeta. Današnje obitelji žele više od klasičnog odmora – čak 94 % hrvatskih roditelja kaže da traže putovanja koja će djeci omogućiti upoznavanje različitih kultura i stjecanje novih životnih iskustava. Bilo da istražuju drevne hramove i futurističku tehnologiju u Tokiju ili uživaju u šarolikoj gastronomskoj sceni Alicantea, obitelji žele putovanja koja potiču znatiželju i povezanost. Planiranje takvih putovanja postaje jednostavnije i pametnije zahvaljujući tehnologiji. Obitelji su skupina koja najviše koristi umjetnu inteligenciju za lakše planiranje, pri čemu 83 % hrvatskih roditelja navodi da alati temeljen na AI-ju ubrzavaju i pojednostavljuju proces, više nego kod bilo koje druge skupine putnika.

  1. Hurghada, Egipat
  2. Pariz, Francuska
  3. Dubai, UAE
  4. Tokio, Japan
  5. Alicante, Španjolska

Najtraženije ljetne destinacije za grupe

group of mountainbikers riders , biking outdoor up mountain

Putovanja u grupama sve su popularnija ovog ljeta, a 19 % hrvatskih putnika planira putovati s prijateljima. Generacija Z je najaktivnija u tome, s 29 % pripadnika generacije Z u Hrvatskoj koji biraju grupna putovanja. Mlađi putnici traže doživljaje koji povezuju društvenu interakciju s prirodom, a 40 % hrvatskih putnika preferira aktivnosti poput promatranja zvijezda i boravka na otvorenom. Taj se trend poklapa s većim interesom – 58 % hrvatskih putnika želi istraživati prirodne krajolike poput jezera, planina i nacionalnih parkova.

  1. Ayia Napa, Cipar
  2. Alicante, Španjolska
  3. Albufeira, Portugal
  4. Pariz, Francuska
  5. Marrakech, Maroko

Najtraženije globalne ljetne destinacije za parove

In mountain meadow, Crowsnest Pass, Alberta

U 2025. parovi sve više biraju nezaboravna iskustva umjesto materijalnih poklona. Velika većina kroz sve generacije – 68 % milenijalaca, 70 % pripadnika generacije Z i 73 % boomera u hrvatskoj – radije bira putovanje, nego fizičke poklone. Ovaj trend prati i 47 % hrvatskih putnika koji ove godine planiraju putovanje sa svojim partnerom. Za one koji razmišljaju o popularnim destinacijama poput Milana i Alicantea, obližnji dragulji poput Trsta i Villajoyose – koji se nalaze na Booking.comovom popisu najtraženijih destinacija za 2025. – nude bogata kulturna iskustva i slikovite krajolike, idealne za romantično putovanje.

  1. Sharm el Sheikh, Egipat
  2. Tokio, Japan
  3. Milano, Italija
  4. Dubai, UAE
  5. Alicante, Španjolska

 Porast interesa za jedinstvenim smještajem

Alternativni smještaji bilježe porast popularnosti, s 10 % više pretraživanja u usporedbi s ljetnim periodom prošle godine. Booking.com nudi više od 8,1 milijun oglasa za kuće, apartmane i druge jedinstvene oblike smještaja, uključujući brodove, kućice na drvetu, seoske kuće i bungalove uz plažu. Iako apartmani i privatni smještaj ostaju najtraženiji alternativni oblici smještaja ovog ljeta zahvaljujući udobnosti, praktičnosti i lokalnom šarmu, putnici sve više istražuju i druge opcije. 

  • Putnici u grupama sve se više zanimaju za tradicionalne kuće ili palače i kuće za odmor, s porastom pretraživanja od 16 % i 12 %
  • Obitelji sve češće biraju vile i kampiranje, s porastom interesa od 19 % i 16 %.
  • Parovi preferiraju luksuzne šatore i planinske kolibe, uz rast od 16 % i 13 %.

Moglo bi vas zanimati i: BLEISURE je novi trendovski stil putovanja koji i nije ustvari toliko nov.

Tekst: PR

Foto: Booking.com, Getty Images

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!