Teško vam je zadržati fokus na poslu? Pokušajte to ovako riješiti

by Anđela Sabranović

Danas kada imamo toliko “kradljivaca” naše pozornosti, ponekad je doista jako teško fokusirati se na posao i biti produktivan.
Tako nam se događa da iz dana u dan jednostavno nismo zadovoljni obavljenim poslom, a ne znamo što radimo krivo jer realno 8 sati provedenih na poslu nije malo.
E pa najčešći problem je nedostatak fokusa. Zato smo u nastavku izdvojili nekoliko savjeta koji vam doista mogu pomoći da zadržite fokus i tako budete produktivniji.

Mobitel stavite u susjednu prostoriju

Ovo možda zvuči radikalno, ali doista nismo svjesni koliko nam zapravo mobitel odvlači pozornost. Jedna poruka na koju smo odlučili odgovoriti iako radimo na važnom projektu, može rezultirati nastavkom dopisivanja poslije kojeg ćemo doći na ideju da samo kratko provjerimo društvene mreže i svi znamo kako to završi. Vrijeme kada nam je koncentracija na najvišoj razini potrošili smo na aktivnosti kojih se nećemo ni sjećati poslije 5 minuta.

Zato, svako jutro kada dođete na posao, mobitel ostavite u susjednoj prostoriji barem na određeno vrijeme i bacite se na posao. Ujutro je naša produktivnost na najvišoj razini te je jako važno iskoristiti je.

Kreirajte plan koji doista funkcionira

Na samom početku dana, kada je naš fokus najbolji napravite plan za taj dan, ali doslovno po satima. Ujutro obavite najzahtjevnije zadatke, a za poslijepodnevni dio dana ostavite one koji ipak zahtijevaju nešto manje koncentracije.
Planirajte naravno i vrijeme za kvalitetnu pauzu.

Radite kratke pauze

Možemo biti produktivni i fokusirani na nešto oko 60 minuta. Poslije toga nam treba 5 minuta pauze. Primijetit ćete kako vam baš poslije tih 60 minuta koncentracija kreće opadati. Umjesto da besciljno gledate u ekran, lagano se istegnite, pojedite neki snack ili čak meditirajte – naravno, ako radite od doma.

Prestanite odgađati zadatke

Ako ste vi osoba koja odgađa zadatke, može vam se lako dogoditi da jednostavno usvojite takav način funkcioniranja te da podsvjesno uvijek imate odgodu zadatka kao opciju.
Sigurno znate da vam to ne donosi ništa dobro. Zato je važno da pokušate vježbati samodisciplinu tako što ćete svjesno odlučiti primjerice tjedan dana prestati s odgađanjima. Uvjereni smo da ćete kada shvatite koliko je olakšanje ne nositi u glavi stalne zaostatke vremenom doista i prestati s ovom navikom.
Kako bi se potaknuli da doista krenete s ovim izazovom, možete se i nekako nagraditi za uspjeh.

Fokusirajte se na jednu aktivnost

Iako nam se godinama multitasking predstavljao kao nešto pozitivno, danas ipak znamo da to i nije tako. Naime dokazano je kako stalno prebacivanje s jedne aktivnosti na drugu smanjuje naše šanse da bilo što obavimo na vrijeme. Umjesto uštede vremena, zapravo na kraju izgubimo više vremena. Osim toga, kod multitaskinga smo i skloniji pogreškama.

Organizirajte mailove i radni stol

Kada imate puno neorganizirane mailove, često jako puno vremena trošite na traženje i slično. Zato napravite mape i spremite važne mailove u njih. Zvuči banalno, ali dugoročno ćete uštedjeti jako puno vremena, ali i živaca.

Također, neuredan i pretrpan radni stol vas svjesno ili podsvjesno sigurno frustrira jer često ne možete pronaći baš taj jedan papir koji vam je hitno potreban. Zato sve presložite i organizirajte tako da vam doista služi.

Za kraj, ono što je najvažnije jeste da imate posložene prioritete. Kada ste u zaostatku s poslom, ne možete se potpuno opustiti ni tijekom slobodnog vremena i tako ulazite u začarani krug nezadovoljstva. Prekinite ga na vrijeme i živite najbolju verziju vlastitog života.

Moglo bi vas zanimati i: Pauza na poslu može biti i kvalitetno provedeno vrijeme

Tekst: Anđela Sabranović

Foto: Pexels

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!