Što je potrebno za uspjeh u dizajnu interijera otkriva dizajnerica Maja Mihovilović

by Slowliving uredništvo

Dizajn interijera najčešće povezujemo s ljepotom prostora, kreativnim vizijama i uzbudljivim prije-poslije pričama. No, iza kulisa svakog dizajnerskog projekta stoji nevidljiva struktura – poslovni modeli, ugovori, budžetiranje, komunikacija i organizacija.

Upravo u tom dijelu dizajna, koji je često zanemaran u kreativnoj industriji, krije se razlika između studija koji uspjevaju i onih koji se iscrpljuju u kaosu. Masterclass, pod nazivom Business know-how, donosi potpuno novi pogled na dizajn – onaj u kojem estetika dolazi do izražaja tek kada je poslovna pozadina posložena. Riječ je o stručnoj edukaciji o upravljanju studijem za dizajn interijera koja će se održat 10. listopada 2025. u Zagrebu (showroom Iverpan Izlog ideja).

Ususret skoroj edukativnoj radionici, razgovarali smo s Majom Mihovilović, osnivačicom studija Tu žive ljudi, koja je otkrila važnost poslovne strane u uspjehu dizajna i potrebu da to znanje prenese kolegama.

Maja Mihovilović, foto: Karmen Poznić Božić

Kreativnost na testu strukture poslovanja

Na prvi pogled dizajn interijera djeluje kao igra kreativnosti, no svakodnevica studija otkriva sasvim drugačiju dinamiku. Dizajneri su često izvrsni u vizualnom izražavanju – crtaju, oblikuju i imaju snažan osjećaj za estetiku, ali poslovna pozadina nerijetko ih usporava i koči u rastu.

Rijetko koji dizajner, pokrećući studio, najprije pomisli na sastanke s klijentima, budžete, hodograme i ugovore. Mnogi nemaju razvijene procese, jasno definirane usluge ni projekciju zarade, rade bez ugovora ili s nedovoljno preciznim uvjetima poslovanja, a komunikacija s klijentima često postaje test izdržljivosti, osobito kada dođe do promjena u hodu.

Budući da je struka mlada i još uvijek bez jasno postavljenih profesionalnih standarda, većina dizajnera snalazi se metodom pokušaja i pogreške, što zna biti i iscrpljujuće i skupo. Upravo iz tog razloga pokrenut je Business know-how, edukacija koja pokazuje da uspješan dizajn ne počinje isključivo idejnim vizualom, već dobrim poslovnim procesom.

„Dizajneri često kreću u posao vođeni strašću i naletom kreativnosti, ali onda shvate da je jednako važno znati što treba sadržavati kvalitetan ugovor, kako definirati cjenik, ili kako organizirati suradnju s izvođačima. I sama sam u počecima studija imala trenutke kada sam bila kreativno ispunjena, ali poslovno potpuno izgubljena – nisam znala kako postaviti granice, kako planirati projekt do kraja, kako izdržati pritisak kada se rokovi urušavaju. Upravo tada sam počela stvarati vlastite sustave, dokumente i hodograme koji su mi pomogli da studio ne bude samo kreativan, nego i održiv. Upravo zato polaznicima ove edukacije želim pokazati da poslovanje nije prijetnja kreativnosti – nego njezina podrška. Jer tek kada je pozadina posložena, možeš slobodno stvarati.“, objašnjava Maja Mihovilović.

Od prvog sastanka do predaje ključeva – proces koji nosi uspjeh

Masterclass je koncipiran kao jednodnevna edukacija i sastoji se od predavanja, interaktivne Q&A sesije i zajedničkog druženja. Program je oblikovan tako da polaznike vodi kroz sve ključne faze upravljanja studijem. Prvi dio bavi se definiranjem suradnje – od izrade cjenika usluga, smjernica za sklapanje ugovora i uvjeta poslovanja, do kreiranja portfolija koji predstavlja studio.

Zatim se prelazi na planiranje projekta, koje uključuje izradu upitnika za inicijalni sastanak, postavljanje hodograma suradnje, budžetiranje i definiranje vremenskog okvira za izradu i izvedbu. U trećem dijelu polaznici se upoznaju s procesom izrade i praćenja projekta: od idejnih i izvedbenih nacrta do sadržaja projektne mape, koordinacije i nadzora izvođenja.

Slijedi etapa finalizacije suradnje, u kojoj se predaje projektna mapa, računi i garantni listovi, ali i praktične upute za korištenje prostora, uz male geste poput zahvale ili simboličnih znakova pažnje. Posebna pažnja posvećuje se i suradnji s kooperantima – komunikaciji s dobavljačima, proizvođačima i izvođačima, a završni dio masterclassa bavi se komunikacijom s klijentima: od odabira kanala i učestalosti javljanja, do upravljanja emocijama koje često prate proces adaptacije i izgradnje.

„Ono što najčešće nedostaje u našoj industriji nisu ideje – njih ima napretek – nego struktura. Kako projekt voditi od prvog razgovora do predaje ključeva? Kako uspostaviti odnose s majstorima i dobavljačima? Kako reagirati kada klijent mijenja mišljenje u zadnji tren? Upravo u tim pitanjima krije se stres većine dizajnera. Business know-how daje odgovore na ta pitanja kroz konkretne primjere, jasno postavljene modele i dokumente koje sam i sama razvijala godinama. Kada imaš plan i hodogram, izbjegavaš kaos i dobivaš sigurnost – za sebe, svoj tim i za klijenta. To je ono što sam htjela sažeti u ovoj edukaciji.“, naglašava Maja Mihovilović.

Sigurnost i povjerenje – nevidljivi luksuz slobode stvaranja

Za ovu mladu dizajnericu i magistricu komunikologije, Business know-how nije još jedna edukacija o trendovima ili tehničkim aspektima projekta, nego alat za stvarnu promjenu u poslovanju studija. Vrijednost se, kaže, ne mjeri samo u dokumentima i procedurama, nego u onome što oni donose – povjerenju, sigurnosti i slobodi.

Kada studio ima postavljene temelje, kada su odnosi s klijentima i kooperantima jasni, tada se dizajner može posvetiti onome što najbolje zna – stvaranju prostora u kojem ljudi zaista žive.

„Business know-how nije čarobna formula, ali jest strukturiran skup procesa koji daju slobodu. Jer tek kada znaš da ti je poslovna pozadina uređena – da imaš jasne ugovore, definiran budžet, planirane rokove i strukturiranu komunikaciju – možeš se u potpunosti posvetiti kreativnosti. Tada prestaješ biti gasitelj požara i postaješ vođa projekta. To je osjećaj koji želim prenijeti polaznicima – da se u svom radu mogu osjećati sigurno, da mogu graditi povjerenje s klijentima i da mogu mirno rasti. Dizajn interijera nije samo oblikovanje prostora – to je i oblikovanje odnosa, procesa i poslovnih modela. A kada sve to posložiš, onda imaš slobodu stvarati bez granica.“, zaključuje Maja Mihovilović.

Ova edukacija druga je u nizu Tu žive ljudi Masterclass programa. Nakon Terenskog know-howa, koji je polaznike odveo na gradilište, Business know-how vodi ih u poslovnu pozadinu dizajna. Početkom iduće godine, Masterclass se širi i na online verziju edukacije, strukturiranu po modulima i tematskim cjelinama, za sve one koji žele učiti vlastitim tempom.

Prijava i više informacija o edukaciji Business know-how dostupni su na izdvojenoj platformi brenda: tu.zive.ljudi_masterclass

Tekst: Doris Vukšić

Foto: Karmen Poznić Božić 

MOGLO BI VAS ZANIMATI: Razgovarali smo s Majom Mihovilović o njenoj edukaciji o projektiranju i dizajnu interijera koja se održava

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!