Stigao nam je Movember, mjesec u kojem su brkovi poželjni. Movember je mjesec u kojem brkovi imaju puno važniju ulogu od samog “ukrasa” muškog lica. Studeni je, kao što to zasigurno znate, mjesec u kojemu se podiže svijest o bolestima koje zahvaćaju mušku populaciju.
Movember je nastao kao spoj riječi november i moustache, a kao pokret započeo je 2003. u Australiji. Movember je izazov puštanja brkova u znak podrške i promicanje svijesti o raku prostate i raku testisa. Nije trebalo proći dugo vremena kako bi ovaj pokret prerastao u globalni pokret koji se već nekoliko godina obilježava i u Hrvatskoj. Cilj je, na zabavan način potaknuti muškarce da barem jednom godišnje odu na pregled, usvoje zdravije životne navike i da osvijeste da nije bauk razgovarati o zdravstvenim problemima.

Brada i brkovi zaslužuju posebnu njegu
Prvi dan mjeseca studenog trebao je biti posljednji dan kada ste imali priliku obrijati se, a nakon njega, pa sve do kraja ovog mjeseca, slijedi puštanje brkova. Brade su također dobrodošle. Nakon što ste si odabrali stil koji želite imati, i bradu i brkove morate njegovati. Nemojte ih zaboraviti svakodnevno njegovati, češljati i prati. O bradi i brkovima potrebno je brinuti se baš kao i o kosi. Većina muškaraca će nakon studenog nastaviti ponosno njegovati ukrase na svome lice, ali oni koji to ne žele svoju bradu (a možda i brkove) će ipak skratiti.
Jedna piva, jedan brk i jedna ideja
Sve je počelo u Melbourneu, 2003. godine, za stolom, uz pivo, dvojica prijatelja Travis Garone i Luke Slattery primijetili su da su brkovi gotovo izumrli u modnim trendovima i tu se stvorila ideja o Movemberu. Nakon listopada koji je povećen ženskom zdravlju i kampanji protiv raka dojke, sjetili su se: zašto muškarci nemaju svoj simbol i svoj mjesec? Tako je nastala misao: “Mo = brk, November = studeni” i rodio se naziv Movember.
U prvoj godini, 30 muškaraca pristalo je pustiti brk tijekom studenog. Bila je to mala gestа, ali dovoljna da probudi pozornost.

Od Austalije do cijelog svijeta
U 2004. godini kampanja je uzela maha: uključilo se na stotine ljudi, pokrenuta je web-stranica, kao i prikupljanje sredstava za rak prostate (Prostate Cancer Foundation of Australia (PCFA)) što je označilo prve važne korake prema ozbiljnijem djelovanju kampanje. Do 2007. Movember je lansiran u SAD, Veliku Britaniju, Kanadu, Španjolsku, a tijekom 2010-ih proširio se na više od dvadeset zemalja svijeta.
Iako je simbol naišao na zabavu i vizualnu pažnju, Misija je bila ozbiljna: podizanje svijesti i prikupljanje sredstava za tri ključna područja muškog zdravlja:
- rak prostate
- rak testisa
- mentalno zdravlje i prevencija suicida
Na taj način, kampanja “Grow a Mo, Save a Bro” (Pusti brk, spasi brata) pretvorila se u globalni pokret koji koristi brk kao simbol razgovora, dijela i akcije. 2012. godine kampanja se našla među top 100 nevladinih organizacija prema Global Journalu. Iako je sve počelo u Australiji, kampanja je 2018. obuhvatila više od 5 milijuna sudionika i financirala stotine projekata diljem svijeta.

Muško zdravlje nije tabu
U društvu gdje muškarci ponekad izbjegavaju zdravlje, ne razgovaraju o strahu, izbjegavaju liječnike, Movember nudi nenametljiv ulaz: pusti brk, izazovi sebe, pričaj, okupiraj se time. Pokazuje da briga o zdravlju nije “ženski posao” ili tabu tema, već temeljna ljudska odgovornost.
Movember je tako postao simbol da zdravlje, razgovor i prisutnost imaju važnost. Od jedne večeri uz pivo u Melbourneu do globalne mreže koju čine milijuni ljudi, pokret pokazuje da male geste mogu donijeti veliku promjenu. Ako pustiš brk ovoga studenog, sjeti se da ne radiš to samo zbog izgleda.
Foto: Canva
MOGLO BI VAS ZANIMATI: Kako izgleda „uređivanje duše”? Sve o tome zna Zelda Vrdoljak, žena koja stoji iza The Soul Edita

