Predstavljamo hrvatske brendove – Caring Camel je kozmetika bez udjela vode, a Iva Atlija s njome podiže ljestvicu održivosti

by Petra Šafranko

Nakon što je godinama bila tek „prosječno osviješteni potrošač“, Iva Atlija krenula je u osobnu potragu za proizvodima koji su jednako nježni prema koži kao i prema okolišu. Ona ju je postupno dovela do stvaranja Caring Camela, hrvatskog brenda bezvodne kozmetike koji se izdvaja inovativnom formulacijom, čistim sastojcima i reciklabilnim kartonskim pakiranjem. U razgovoru Iva otkriva kako je nastala ideja, kako izgleda put od večernjeg kućnog laboratorija do prve savršene formule, te zašto vjeruje da koncentrirani, bezvodni proizvodi predstavljaju budućnost održive njege.

Tko stoji iza brenda? Možete li nam reći nešto o sebi što ste radili prije i kako je došlo do ideje za osnivanjem brenda?

Do prije nekoliko godina, mogla sam za sebe reći da sam bila prosječno osviješteni potrošač – nastojala sam birati kvalitetne stvari, trudila se proizvesti što manje otpada, reciklirala sam plastiku, ali sve do pandemije Covida nisam previše razmišljala o tome odakle dolaze stvari koje konzumiram, i kakav je njihov utjecaj na svijet oko mene.

Nakon što sam se informirala o tome kako funkcioniraju lanci opskrbe, odakle dolazi i kako se uzgaja hrana koju jedemo, kako i gdje se radi naša odjeća, i što sve ide u kozmetiku koju koristimo svaki dan, počela sam i sama mijenjati svoje navike.

Uvođenjem malih, ali održivih navika poput odabira bicikla umjesto automobila gdje je moguće, kupovanja od lokalnih proizvođača, promjene prehrane, polako sam promijenila svoj život tako da živim više u skladu s prirodom, a to je neminovno za sobom povuklo i želju da sama izrađujem što je više moguće proizvoda koje koristim. Kad sam 2020. godine prvi put otišla na edukaciju o izradi prirodne kozmetike kod Mirele Ilenić na nagovor prijateljice, zaljubila sam se, i tako je počela moja avantura s izradom kozmetike, i daljnje usavršavanje u tom polju, što je dovelo i do Caring Camela.

OSNIVANJE BRENDA: Kada je osnovan brend, koje su glavne vrijednosti i što želite da vaši kupci osjete i ponesu sa sobom?

Caring Camel osnovan je 2025. godine, kao odgovor na stanje na tržištu kozmetike gdje unatoč tome što je postignut napredak u pogledu kvalitete i porijekla sirovina koje se koriste, još uvijek se ne razmišlja dovoljno o održivosti sirovina i samih proizvoda.

Caring Camel proizvodi pokušavaju odgovoriti na te izazove i pružiti kupcima sigurnu i održiviju alternativu, a da se istovremeno ne moraju odreći dobrobiti za svoju kožu.

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Caring Camel Cosmetics (@caring_camel_cosmetics)

Njihova formulacija omogućava da se krema u cijelosti proizvede bez vode, zbog čega se može pakirati u reciklabilnu kartonsku ambalažu, jeftinija je i lakša za transport, i koncentriranija u pogledu sastojaka. S obzirom da jedna krema na bazi vode sadrži 70-80% vode, jedna Caring Camel krema od 35 ml koja nema vode u formulaciji mijenja u prosjeku dvije kreme od 50 ml na bazi vode.

Koji su vam bili najveći izazovi do sada – kod osnivanja ili prilikom vođenja brenda? Što ste iz njega naučili?

Najveći je izazov bio razviti formulaciju – od ideje do prvog uzorka koji je poslan na testiranje prošlo je 9 mjeseci. Radila bih na svom poslu, došla doma, i onda je navečer kretao s radom moj mali laboratorij – vodila sam beskrajne excelice u kojima su bili omjeri sastojaka, i svaku bih varijaciju napravila u malom uzorku i testirala na sebi. Bilo je jako teško pogoditi strukturu koja će imati dovoljnu čvrstoću, a da istovremeno u dodiru s vodom bude maziva i da stvara divan osjećaj na koži.

Još se sjećam trenutka kad sam napokon pogodila savršeni omjer. Više nisam imala gdje namazati kremu od testiranja prethodnih varijacija, ali ova je odjednom kliznula po koži i to je bilo to. Daljnji izazovi bili su u tome kako to upakirati – nakon dugo eksperimentiranja s različitim oblicima, teksturama i kalupima, odabir je na kraju pao na kartonski stick, koji omogućava da se krema transportira i po toplijem vremenu bez promjene teksture. I na posljetku onaj izazov koji ostaje – kako pokazati kupcima koji su navikli na kremu na bazi vode da je Caring Camel jednako učinkovit, ali istovremeno i zbog svog sastava i bezvodne formulacije malo nježniji prema okolišu.

Koji je raspon cijena vaših proizvoda? I gdje se mogu nabaviti?

Trenutno u ponudi imamo dva proizvoda – Caring Camel Reviving Skin Solid cream, kremu za lice u sticku namijenjenu normalnoj i suhoj koži, s anti-age djelovanjem i aktivnim sastojcima CO2 maceratom paprike i ekstraktom mirte u maslinovom ulju, te Caring Camel Soothing Skin Solid Cream, kremu u sticku namijenjenu masnoj i mješovitoj koži, s uljnim probiotikom i prahom spiruline koji djeluju umirujuće na kožu sklonu nepravilnostima.

Kreme se mogu kupiti preko našeg webshopa, a redovna cijena je 21,90 EUR. U prodaji trenutno imamo i božićne poklon pakete gdje uz kremu imamo i sjeme biljke koje se može posijati u kutijicu nakon što se krema potroši. Paketi su isto dostupni preko webshopa, a količina je ograničena.

Kako izgleda vaš dan i kako balansirate posao i privatni život? Što za vas osobno znači slow living – imate li neki ritual, trenutak ili naviku koja vas vraća u balans?

U zadnje vrijeme imala sam jako puno posla zbog lansiranja i promocije brenda, no sada je cilj lagano usporiti i uživati u tome što radim. Uložila sam jako puno vremena i truda da Caring Camel ugleda svjetlo dana, no cijela ideja zašto sam krenula ovo raditi bila je da se odmaknem od užurbanosti i svakodnevnog stresa. Ono što me uvijek drži u balansu i fokusu, čak i kada se puno toga nakupi, je da pokušavam raditi samo jednu po jednu stvar, i tome se potpuno posvetiti, pa krenuti na sljedeću tek kad je ova prethodna gotova. Smatram da ljudi još uvijek nisu sociološki adaptirani na multitasking, i da nam je zbog toga pažnja toliko raspršena čak i u najbanalnijim aktivnostima.

Kakvi su vam planovi za dalje?  Imate li planove za razvoj, rast, nova tržišta ili proizvode?

Svakako bih voljela Caring Camel dovesti na police drogerija i trgovina ekološkim i održivim proizvodima, jer mislim da bi ih tamo mogli pronaći kupci koji dijele takve vrijednosti. U planu je razvoj i drugih proizvoda (prvo želim napraviti kremu za područje oko očiju, kremu za tijelo, ruke, a onda se pozabaviti i sapunima, šamponima, pilinzima…). Svi proizvodi dijelit će našu viziju sigurnih, učinkovitih i beskompromisnih proizvoda bez vode, u ekološkim pakiranjima, i napravljenih s održivijim sastojcima.

Koja je uloga održivosti ili lokalnog ekosistema u vašem radu, primjerice dobava, ekološki aspekti?

Naši proizvodi nemaju sastojaka životinjskog porijekla, sirovine koje se koriste dobivene su od biljaka koje su lako dostupne u lokalnom podneblju i za njihov uzgoj nije potrebna velika količina vode i pesticida, a neke od sirovina su dobivene i tzv. upcyclingom (prenamjenom proizvoda koji bi inače završio kao otpad).

Naše kreme nemaju sintetske mirise i parfeme, pa svoj lagani ugodni miris dobivaju prirodno od sirovina koje su korištene za njihovu izradu – upravo zato su pogodne i za osjetljivu kožu sklonu iritacijama. Obje kreme nježno mirišu po hladno prešanom ulju od konoplje koja je jedna od najzastupljenijih sirovina u formulaciji, koja se, kao i sve druge biljke od kojih dobivamo ulja korištena u formulaciji, lako uzgaja, nije invazivna prema drugim biljnim vrstama, i potrebno joj je manje vode i pesticida za rast. Caring Camel proizvodi pružaju održiviju i ekološki prihvatljiviju alternativu klasičnim kozmetičkim proizvodima bez kompromitiranja potrebe za kvalitetnom njegom kože.

Koji je vaš osobni ritual ljepote koji rezonira s pojmom „slow beauty“? Slow beauty znači njegovati sebe s namjerom, pažnjom i strpljenjem, umjesto da jurimo za brzim rezultatima i novim trendovima.

Uopće ne vjerujem u trendove u njezi kože, već u svjesnu, polaganu i pažljivu njegu kože prirodnim sastojcima. Kao netko tko se od puberteta pa do svojih 30-ih godina borio s osjetljivom kožom sklonom aknama – i nema kreme, tonika, seruma ili losiona koje nisam probala, mogu reći da se jedina stvarna promjena na mojoj koži dogodila kada sam izbacila sve trendy proizvode i sastojke koji su je samo iritirali, i vratila se jednostavnoj njezi s nekoliko probranih, ali zaista vrijednih i kvalitetnih sastojaka.

Sada imam bolju kožu i ljepšu nego u svojim dvadesetim godinama, i znam kako je njegovati da bude podržana u svakom životnom razdoblju. I naravno, njega kože ne znači puno ako se ne njegujemo i iznutra – dobrim i kvalitetnim snom, hranom koju jedemo, onime što čitamo, slušamo, i da uživamo i veselimo se svom životu.

Foto: Privatna arhiva

Moglo bi vas zanimati i: Davorka Cviljak, osnivačica pilates studia „Zlatna Sjena”, potvrđuje da i u užurbanom korporativnom ritmu možemo pronaći put prema sporijem, svjesnijem životu.

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!