“Pojedi me do kraja”: kampanja koja ostatke hrane pretvara u novu vrijednost

by Slowliving uredništvo

METRO Hrvatska u suradnji s 24sata predstavio je društveno odgovorni projekt „Pojedi me do kraja“, osmišljen s ciljem smanjenja bacanja hrane te promicanja racionalnog planiranja obroka i iskorištavanja svih namirnica. Inicijativa je odgovor na sveprisutni problem bacanja hrane, s jasnom porukom da hrana nije otpad, nego vrijednost koju trebamo cijeniti.

Projekt „Pojedi me do kraja“ usmjeren je na mijenjanje svijesti i navika, kako među potrošačima, tako i među ugostiteljima. Cilj je normalizirati pakiranje i konzumaciju ostataka hrane, smanjiti količine otpada u restoranima, potaknuti građane i poslovne subjekte na odgovorno ponašanje te promovirati planiranje obroka koje omogućuje iskorištavanje svih namirnica.

Višak od ručka ne mora završiti u otpadu

METRO Hrvatska ovom inicijativom želi potaknuti novi način razmišljanja da višak od ručka ne mora završiti u otpadu, nego može postati ukusna večera ili obrok za sutradan.

Na predstavljanju projekta govorili su predstavnici institucija i organizacija koji se godinama bave temom sigurnosti hrane i održivosti prehrambenog sustava. „Otpad od hrane je neželjena pojava iz ekoloških, ekonomskih, ali i etičkih i socijalnih razloga. U Hrvatskoj se godišnje baci oko 286 tisuća tona hrane, a promjena navika potrošača ključna je za smanjenje tog broja. Ministarstvo poljoprivrede razvilo je strategiju kojom do 2028. godine planira smanjiti otpad za 30 posto, a ovakve kampanje snažno doprinose tom cilju“, istaknula je Sanja Kolarić Kravar, načelnica Sektora za kvalitetu hrane pri Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i ribarstva.

Sanja Kolarić Kravar, načelnica Sektora za kvalitetu hrane pri Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i ribarstva.
Sanja Kolarić Kravar, načelnica Sektora za kvalitetu hrane pri Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, Robert Anić PIXSELL

Pokretači promjene

Dražen Knežević, direktor Centra za sigurnost hrane u Hrvatskoj agenciji za poljoprivredu i hranu, dodao je kako podaci Eurobarometra pokazuju da građani Hrvatske iskazuju sve veće povjerenje u institucije koje se bave sigurnošću hrane i problemom otpada: „To nam govori da radimo dobro i zato je važno da se tvrtke poput METRO-a aktivno uključuju u ovakve inicijative.“

Dražen Knežević, direktor Centra za sigurnost hrane u Hrvatskoj agenciji za poljoprivredu i hranu_Robert Anić PIXSELL
Dražen Knežević, direktor Centra za sigurnost hrane u Hrvatskoj agenciji za poljoprivredu i hranu, Robert Anić PIXSELL

Aktivnosti kampanje predstavio je Duje Prlj, voditelj razvoja kompetencija HoReCa tržišta u METRO-u Hrvatska, istaknuvši kako ona uključuje suradnju s restoranima, korištenje posebnih kutija za pakiranje ostataka, digitalne sadržaje i edukativni microsite. U sklopu projekta „Pojedi me do kraja“, koji podsjeća da se bacanje hrane može smanjiti pametnim navikama, METRO i 24sata pokrenuli su mrežu restorana s posebnom oznakom. U njima gosti mogu zatražiti pakiranje ostataka obroka za ponijeti, čime dobivaju dodatni obrok, čuvaju okoliš i štede novac.

Duje Prlj, voditelj razvoja kompetencija HoReCa tržišta u METRO-u Hrvatska, Robert Anić PIXSELL
Duje Prlj, voditelj razvoja kompetencija HoReCa tržišta u METRO-u Hrvatska, Robert Anić PIXSELL

„Želimo da ova kampanja bude pokretač promjene te da planiranje i odgovorno ponašanje postanu dio svakodnevnog odnosa prema hrani, a ne iznimka“, poručio je Prlj.

Da se i od ostataka može pripremiti vrhunsko jelo, pokazao je Marin Medak iz Rougemarina, koji je za okupljene pripremio kreativne recepte nastale upravo od namirnica koje bi inače završile u otpadu.

Tekst: PR

Foto: PR

MOGLO BI VAS ZANIMATI: Pametni vrt budućnosti: Farmbot stiže u hrvatske škole

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!