Razgovarali smo s Majom Gašparić o nastanku njene Biljarica prirodne kozmetike koja je iz srca Žumberka stigla do Startaj Hrvatska 2024

by Petra Šafranko

Nakon 17 godina u grafičkom dizajnu, Maja Gašparić odlučila je poslušati tiši, ali snažan poziv prirode i pokrenuti brend koji spaja tradiciju, znanje i ručni rad. Tako je nastala Biljarica, hrvatski slow beauty brend koji njeguje filozofiju jednostavnosti, bilja i održivosti. Godine 2024. Biljarica je postala dio velikog projekta Startaj Hrvatska, što je Maji donijelo najveći iskorak u dosadašnjem poslovanju: ulazak u SPAR i INTERSPAR trgovine diljem zemlje. Danas Biljarica raste polako i organski, no s jasnom vizijom – vraćati ljude prirodi kroz proizvode, mirise i male rituale koji donose mir i ravnotežu. Biljarica donosi rituale koji nježno podsjećaju da je manje zaista više. A mi jako volimo njihove krute šampone, regeneratore, i PhytoGlow uljni serum koji je usklađen s vašom kožom. Više o brendu, proizvodima i kako je sve počelo – saznali smo u intervjuu s Majom Gašparić. Uživajte u čitanju.

Tko stoji iza brenda? Možete li nam reći nešto o sebi?

Iza brenda stojim ja, Maja Gašparić, osnivačica Biljarice, edukatorica, dizajnerica i fitoterapeutkinja. Nakon 17 godina provedenih u grafičkom dizajnu, malo prije pandemije odlučila sam napraviti najveći profesionalni zaokret u životu: ostavila sam siguran posao i krenula putem koji me dugo i tiho dozivao – putem ljekovitog bilja. Nedugo nakon te odluke stigla je pandemija i cijeli se svijet zaustavio, ali meni je taj zastoj dao prostor da se još dublje povežem s prirodom i vlastitom vizijom.

U poduzetništvo sam ušla bez prethodnog iskustva, ali s jasnom namjerom i snažnom željom da stvorim nešto autentično, nešto što nosi potpis prirode, znanja i ručnog rada. Tako je nastala Biljarica – mjesto gdje stvaram prirodnu kozmetiku, gdje provodim fitoterapijsko savjetovanje i vodim edukacije za sve koji žele naučiti više o biljkama. U posljednje vrijeme tomu sam dodala i izradu prirodnih parfema, čime sam otvorila jednu sasvim novu, mirisnu dimenziju Biljarice.

Moja najveća inspiracija dolazi iz djetinjstva uz baku na Žumberku – tamo sam se prvi put susrela s biljkama koje su kasnije obilježile moj životni put. Vjerujem u snagu malih rituala: u kap ulja, miris čaja, šapat biljke. Kroz Biljaricu danas spajam tradiciju, fitoterapijsko znanje i kreativnost, stvarajući proizvode koji njeguju i radionice koje vraćaju čovjeka prirodi.

Kada je osnovan brend, koje su glavne vrijednosti i misija?

Biljarica je službeno nastala 2020., ali njezini korijeni sežu mnogo dublje – u obiteljski vrt, uz baku i nježnu fascinaciju biljkama koja me prati od najranijeg djetinjstva. Iako je brend mlad na papiru, njegova priča počela je puno prije, u trenucima koji su me naučili poštovati prirodu i vjerovati njezinoj jednostavnosti.

Brend je izgrađen na tri vrijednosti koje nosim i osobno: znanje, kvaliteta i održivost. Moja misija je vrlo jasna – ponuditi njegu koja jednako poštuje čovjeka i prirodu. Želim da svaki proizvod i svaka radionica nose toplinu ručne izrade, transparentnost u sastojcima i sigurnost da je ono što stavljamo na kožu i kosu dobro, čisto i promišljeno. Želim da kupci, kada koriste Biljaricu, osjete nešto dublje od same njege: mir, jednostavnost i onaj tihi osjećaj povratka sebi. Da kroz male rituale, miris čaja, dodir ulja, šum biljke, ponovno pronađu povezanost s prirodom koja nam je svima urođena, ali često zaboravljena.

Koji su vam bili najveći izazovi do sada – kod osnivanja ili prilikom vođenja brenda?

Najveći izazov bio je prelazak iz malog „kućnog“ laboratorija u ozbiljnu proizvodnju. To nije samo tehnički izazov, nego i emocionalni – u jednom trenutku shvatite da ste odgovorni za svaki detalj, svaki sastojak, svaki komad koji izlazi iz vaših ruku. Sudjelovanje u projektu Startaj Hrvatska 2024. bilo je ogroman iskorak i test izdržljivosti. Kad proizvod prvi put stane na police SPAR-a i INTERSPAR-a, shvatite pravu veličinu odgovornosti. Naučila sam vjerovati procesu, ostati dosljedna sebi i da se autentičnost isplati – kupci osjete kada radite s predanošću.

Kako se kreće raspon cijena vaših proizvoda i gdje se mogu nabaviti?

Cijene Biljarica proizvoda oblikovala sam s jasnom namjerom – približiti prirodnu, kvalitetnu i ručno izrađenu kozmetiku što većem broju ljudi. Želim da kupci osjete stvarnu razliku između konvencionalne industrijske kozmetike i pažljivo stvarane prirodne kozmetike, a da pritom cijene ostanu dostupne, realne i u skladu s hrvatskim tržištem. Istovremeno, važno mi je da brend ostane stabilan i likvidan te da ima mogućnost ulaganja u nove proizvode, nove ambalažne standarde i širenje ponude. Zato su cijene usklađene tako da održavaju ravnotežu između dostupnosti kupcima i nužnih investicija u daljnji razvoj.

Biljarica proizvodi dostupni su na webshopu biljarica.hr, dok se kruti šamponi i kruti regeneratori mogu kupiti u svim INTERSPAR trgovinama diljem Hrvatske. U 2026. godini planiramo proširiti prodajnu mrežu i u druge trgovine kako bi proizvodi bili još dostupniji, iako takav rast uvijek nosi dodatne izazove i ulaganja.

Koji vam je najdraži proizvod koji ste razvili – i zašto?

Najdraži mi je kruti šampon – upravo zato što je simbol početka. Nastao je iz bakine biljke sapunike, iz tradicije, iz znatiželje i potrebe da stvorim nešto potpuno prirodno što stvarno radi. Taj šampon je povezao moje djetinjstvo, znanje iz fitoterapije i suvremenu kozmetologiju u jednu malu, ali moćnu formulaciju. On je srce Biljarice.

Kakvi su vam planovi za dalje?  Planirate li daljnji razvoj novih proizvoda, plasirati se novim tržištima ili nešto treće?

Biljarica nastavlja rasti polako, ali stabilno – baš poput biljke. Do sada smo više radili na korijenju te biljke da bude čvrsto i stabilno. Trenutno razvijam nekoliko novih formulacija iz područja njege kose i tijela. Dugoročno, želja mi je otvoriti vrata susjednim tržištima i stvoriti mjesto, fizički ili online, gdje će ljudi moći učiti o bilju, njezi i jednostavnijem životu. Biljarica nije samo kozmetika, ona je način življenja.

Kada Biljarica zakorači na nova tržišta i u veću proizvodnju, kako zamišljate održavanje ravnoteže između lokalnih korijena i širenja? Što u tom procesu za vas znači „ostati hrvatski”?

Za mene „ostati hrvatski“ prije svega znači ostati vjeran vrijednostima: proizvodnja se odvija u Hrvatskoj, koliko god je moguće. Sirovine nabavljam od lokalnih proizvođača i firmi, a u budućnosti želim pružiti priliku za više radnih mjesta u svojoj zajednici. Dok širim brend i planiram nove proizvode ili tržišta, pazim da ne izgubim tu autentičnost i osobni pečat. Širenje je prilika da više ljudi doživi Biljaricu, ali nikada po cijenu kompromisa u kvaliteti ili načinu proizvodnje.

Kako zapravo održivost i lokalni ekosustav oblikuju vaš rad – od dobave sirovina do ekoloških aspekata proizvodnje?

Održivi pristup u Biljarici nije samo trend, već standard. Ambalaža je minimalna i ekološki prihvatljiva, a proizvodi su formulirani tako da troše manje resursa – primjerice kruti šamponi štede vodu i smanjuju plastični otpad. Svaki korak proizvodnje i komunikacije s kupcima osmišljen je tako da promiče svijest o okolišu i odgovornom izboru.

Posebno pazim na ekološki odabir ambalaže: kruti šamponi i regeneratori pakirani su u materijale koji su kompostabilni ili reciklabilni, čime smanjujemo količinu jednokratne plastike i mikroplastike. Kao bivša grafičarka, trudim se da svi marketinški materijali budu korisni i motivirajući, a ne nepotrebni letci koji se bacaju. Želim da kupci kroz male, svakodnevne odluke mogu pokazati svojoj djeci kako je moguće živjeti održivo. Često novi korisnici iznenađeno primijete da su kruti šamponi zapravo jednostavniji za korištenje od tekućih – i dugoročniji, učinkovitiji i ekološki prihvatljiviji. Time pokazujemo da se tradicija, znanje i praktičnost mogu spojiti u svakodnevnu njegu, bez kompromisa.

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Biljarica (@biljarica)

Kako izgleda vaš dan i balansiranje između posla i privatnog života? Ima li tu mjesta za neke slow living trenutke?

Većina mojih dana počinje u šetnji s našim psom Pakom. To je trenutak mira u kojem pozdravim prirodu, udahnem svježi zrak i često razmijenim neku toplu riječ sa susjedima. Nakon toga, uz čaj ili kavu, suprug i ja dogovaramo organizaciju dana – taj mali jutarnji ritual daje mi osjećaj prisutnosti i postavlja ton ostatku dana. Naravno, ima dana koji su izazovni i ne idu po planu. U takvim situacijama naučila sam stati, uzeti nekoliko minuta samo za sebe, udahnuti dublje i smiriti misli. To mi vraća fokus i omogućuje mi da budem svjesnija svojih reakcija. Nije to došlo preko noći, to je rezultat dugog vježbanja i dozvole sebi da se povučem kad je emocija previše ili tempo jednostavno postane prenaporan.

Za mene slow living znači svjesnost. Zastati kad osjetim da jurim, birati kvalitetu nad kvantitetom, stvarati prostor za male rituale koji me vraćaju u ravnotežu. Usporiti da bih bolje živjela – to je možda najbolji opis mog životnog ritma.

Kada ste osvijestili da trebate usporiti i promijeniti nešto u životu?

U svojim tridesetima prošla sam kroz niz emotivnih izazova – gubitak bake, djeda i očuha, što je u meni polako stvaralo osjećaj nezadovoljstva, unatoč tome što sam „radila sve po pravilima“. Isprva sam to ignorirala, ali tijelo i zdravlje su počeli slati signale da nešto treba promijeniti. Tijekom godine imala sam čak tri manje operacije pod općom anestezijom, radila posao od 9 do 17, rješavala obiteljske obaveze i paralelno se obrazovala za certifikate. Taj tempo bio je ekstreman, ali tada nisam osjećala da ne mogu – jednostavno sam išla dalje. Međutim, iako sam postigla sve što društvo definira kao „uspjeh“ – egzistencijalnu neovisnost, karijeru, priznanja, u meni se dogodio unutarnji slom.

U 39. godini odlučila sam dati otkaz i krenuti novim putem, posvećenim sebi i biljkama koje volim. Tada je stigla i pandemija koja je sve usporila, i upravo je taj period bio najveći dar – naučila sam stati, osjetiti tko sam i kako želim živjeti. Spoznala sam da sve može biti postignuto i mirnijim, svjesnijim tempom. Taj „wow“ trenutak promjene donio mi je novu perspektivu – cijenim svoj mir, prisutnost u trenutku, dobre ljude oko sebe i snagu da preuzimam odgovornost za svoj život. Naučila sam da istinska snaga dolazi iz svjesnog usklađivanja s vlastitim vrijednostima, a ne iz jurnjave za tuđim očekivanjima.

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli @ivcii_99

Koji je vaš osobni ritual ljepote koji rezonira s pojmom „slow beauty“?

Moj ritual ljepote temelji se na jednostavnosti i svjesnosti. Uzimam vrijeme da uživam u mirisu i kvaliteti proizvoda koje nanosim na kožu i kosu – ti su trenuci za mene dragocjeni jer vraćaju povezanost sa sobom. Klasičnu tešku šminku odavno sam zamijenila laganom, prirodnom njegom, i sada mi čak zna biti izazov kada moram aplicirati šminku za neki događaj.

Iz života sam maknula očekivanja drugih i pravila društva o tome kako bih „trebala“ izgledati. Umjesto toga, kada se pogledam u ogledalo, biram da vidim sebe lijepom. Ne jurim za trendovima, već osluškujem svoje tijelo i kožu, biram proizvode koji su učinkoviti i prirodni, te si dopuštam vrijeme da ritual uistinu osjetim. Za mene slow beauty znači njegovati sebe s pažnjom i namjerom, bez žurbe, i uživati u procesu, a ne samo u rezultatu. To je trenutak povezanosti, njege i prisutnosti koji obogaćuje cijeli dan.

Poruka za kraj

Procesi u nama traju dugo i isprva sam mislila da nemam vremena da ih proživim – moji procesi su trajali oko desetak godina ako uzmem u obzir prve „simptome“ svjesnosti koji su me tada pogodili. Tek sada, u 45. godini, mogu reći da se osjećam napokon dobro i veselim se svim godinama koje dolaze jer osjećam da će to biti najbolje godine za mene i moj daljnji rast kao osobe.

S Majom Gašparić i njenim Biljarica brendom možete se upoznati i na Sajmu hrane i zdravog življenja na Zagrebačkom Velesajmu od 4. do 7. prosinca.

Foto: privatna arhiva

Moglo bi vas zanimati i: Ljepota koja sazrijeva: Ana Golubić otkriva nastanak njenog beauty brenda Beauty with Age.

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!