U svijetu koji često nagrađuje brzinu, glasnost i konstantnu utrku s vremenom, Ivana Petković Čevra odabrala je drugačiji put – onaj koji spaja disciplinu, znanje i duboku osobnu svrhu. Njezin profesionalni život do sada je obuhvaćao gotovo sve faze beauty i kreativne industrije: od prvih dana kao missice i desetogodišnje međunarodne karijere u modelingu koju je samostalno vodila, preko pokretanja jedne od prvih foto produkcija u Hrvatskoj, do impresivnih 15 godina u L’Oréal Luxe diviziji, gdje je oblikovala moderne PR i advocacy strategije za neke od najprestižnijih svjetskih brendova.
Danas, nakon što je hrabro zakoračila u samostalno poduzetništvo, Ivana stoji iza vlastitog obrta ECHO 360 – boutique koncepta koji se jednako posvećuje velikim i malim klijentima, naglašavajući smisao i stratešku preciznost, umjesto buke i površnosti.
Uz strast prema radu s ljudima i brendovima, tu je i još jedna njezina konstanta: ljubav prema knjigama. Ivana je strastvena čitateljica, dio je book cluba, a uskoro će postati i nova kolumnistica našeg Slowliving portala, gdje će dijeliti svoje osobne knjiške preporuke i refleksije.
U ovom razgovoru za Slowliving.hr govori o lekcijama iz korporativnog svijeta, izazovima novih početaka, važnosti autentičnosti i granicama koje su nužne kako bismo živjeli cjelovitije, sporije i u skladu s vlastitim pozivom.
Echo (Odjek) simbolizira moje uvjerenje da kvaliteta i autentičnost uvijek ostavljaju odjek… Moja želja nije postati najveća agencija, već najvažnija za one klijente s kojima radim.

KARIJERA OD POČETKA DO DANAS
Ivana, tvoj karijerni put je doista zanimljiv – misica, modeling, prvi poduzetnički pothvati, 15 godina menadžerske karijere za L’Oreal Luxe diviziju – i sada si ponovno ušla u poduzetničke vode. Kako su ti sve te faze pomogle na tvom putu da dođeš tu gdje si danas?
Moj put je bio višeslojan mozaik, no kada napravim refleksiju, postala sam svjesna jedne snažne niti vodilje, a to je moja neumorna potreba za učenjem, agilnom prilagodbom i preuzimanjem pune odgovornosti za svaki svoj izbor.
Tranzicija iz modelinga do korporativnog svijeta beauty industrije bio mi je logičan i blizak nastavak. Sigurno da mi je internacionalno iskustvo iz modelinga bilo velika prednost jer mi je rad s vrhunskim svjetskim vizažistima, frizerima i stilistima omogućio dubinsko razumijevanje proizvoda i estetike.
U modelingu sam radila ispred kamere; kroz produkcijsku kuću sam radila iza kamere, a u L’Oréalu sam radila na strani klijenta, kao menadžer. Danas, vodeći vlastitu agenciju, imam razumijevanje da vrlo brzo „uđem u cipele“ bilo koje strane u poslovnom odnosu, što je neprocjenjivo.
Moj prvi poduzetnički pothvat, pokretanje foto produkcije, bio je direktan rezultat deset godina samostalnog vođenja vlastite modeling karijere. Osjetila sam što tržište traži i imala sam odvažnost i bezbrižnost mladosti, ali i podršku tadašnje partnerice. Ipak, brzo smo osjetili da nam nedostaje struktura, a jako brzo smo dobile velike klijente poput francuske agencije Publicis i snimanja za Renault, Porsche i Sandoz. Upravo mi je to iskustvo stvorilo svjesnu potrebu za ulaskom u veliku organizaciju, gdje mogu učiti, biti dio sistema, strateški planirati i raditi u kompleksnom okruženju.
Danas, ponovni iskorak u poduzetništvo, ovog puta sama, rekla bih, jednako je hrabar i svjesno sam izašla iz komforne zone, ali se vodim unutarnjim porivom i intuicijom, a temelj na kojem gradim svoj brend je vođen svrhom i kvalitetom – koja traje. Istina je da su mi godine rada u korporaciji donijele predivna poznanstva s dobavljačima, medijima i partnerima, i blagoslovljena sam što mi mnogi projekti dolaze sami. Ipak, ono što je ključno za opstanak je nešto što nadilazi kontakte, a to su integritet, autentičnost, profesionalnost i poštivanje procesa, dobra namjera i međusobno poštivanje: apsolutni primat svakog dugoročnog i zdravog poslovnog odnosa, bez obzira koji šešir nosite.
ISKUSTVO U L’ORÉALU
U L’Oréalu si radila preko 15 godina. Koliko je bila zahtjevna pozicija Head of Advocacy za regije Adria-Balkan i Zapadni Balkan? Ti si ustvari i prva podignula odjel za PR u L’Oreal Luxe-u? Koji ti je bio najveći izazov u cijelom tom radu za luksuzne brendove u toj kompaniji?
Pozicija Head of Advocacy (ili šire, PR, Komunikacije i Influence) za regije Adria-Balkan i Zapadni Balkan bila je iznimno zahtjevna, ali i najinspirativnija faza moje karijere. Ta je uloga obuhvaćala vođenje strateške marketinške komunikacije i budžeta za sedam premium brendova unutar L’Oréal Luxe divizije (poput Lancôme, YSL, Armani beauty, itd.) na iznimno kompleksnom i kulturološki raznolikom regionalnom tržištu, vodeći tim raznolikog znanja i senioriteta.
Ponosna sam što sam kreirala odjel za PR i komunikacije unutar L’Oréal Luxe divizije u regiji. I zanimljivo je koliko se ta uloga mijenjala, s razvojem prvih blogerica, digitalizacijom, jakom influencerskom scenom, zapravo tranzicijom iz offline u online svijet.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Kada sam počinjala, PR je još uvijek bio primarno product placement. Nazad par godina, bilo je zahtjevno postaviti temelje modernih advocacy strategija, koje uključuju cjelovitu komunikaciju brenda, influencer marketing koji je postao svojevrsni medijski kanal i upravljanje kriznim situacijama, ali i brojne offline projekte. To je zahtijevalo iznimnu agilnost i dokazivanje ROI-ja kako bi se osigurali resursi za rast odjela. No, uspjeh u tome je bio dokaz da je takav strateški pristup nužan.
Najveći izazov u radu za luksuzne brendove leži u zaštiti ekskluzivnosti i integriteta brenda na tržištima koja tek sazrijevaju. Ključ je bio balansiranje između globalnih smjernica i lokalne relevantnosti, uz osiguravanje da se poštuje DNA svakog od brenda, a bude u korak sa ambicioznim results-driven KPI-evima. Bilo je to neprestano žongliranje između visoke estetike, strogih standarda kvalitete i potrebe za mjerljivim rezultatima.
Puno je predivnih projekata bilo, koje smo većinom iznosili sami bez pomoći vanjskih agencija: od otvaranja prvog FSS (free standing store-a) za Kiehl’s i jak fokus na edukaciju, sampling i bogatu farmaceutsku povijest, do planiranja i egzekucije velikih regionalnih evenata s dva i pol čovjeka, pokretanje CSR projekata… Ono što je uvijek bilo najvažnije jest da je autentična priča i pristup bilo važnije i jače odjekivalo od bilo kojeg budžeta. To mi je iskustvo dalo znanje kako postaviti strategiju od nule i uvjerenje da je osobni integritet i stručnost najjači advocacy alat. To su danas temelji na kojima nastavljam graditi svoj profesionalni put.
ECHO 360 I NOVA POSLOVNA FAZA
Što te potaknulo da se nakon toliko godina uspješne karijere u korporativnom svijetu odlučiš osnovati vlastitu tvrtku ECHO 360? Možeš li nam malo ispričati vrijednosti i razlike tvog obrta u odnosu na korporativne tvrtke ili na klasične agencije?
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
To nije bio bijeg iz korporacije, već svjestan, hrabar iskorak iz zone komfora, vođen unutarnjim pozivom.
Nakon 15 godina u korporaciji, gdje sam dosegnula visoku razinu stručnosti i liderske odgovornosti, dosegla sam točku u kojoj sam osjetila da mi je potrebna nova vrsta ispunjenja. To nije bio bijeg iz korporacije, već svjestan, hrabar iskorak iz zone komfora, vođen unutarnjim pozivom. Željela sam kombinirati svoju korporativnu disciplinu i strateško znanje sa slobodom i autentičnošću poduzetničke uloge. U korporaciji radiš za sustav; sada želim to znanje prenijeti na klijente kojima je potrebna strateška navigacija, ali s osobnošću i fleksibilnošću. Vrijeme je da gradim na svojim temeljima, vodeći se isključivo svojom intuicijom i svrhom i ispunjavajuće mi je kada imam strateški utjecaj na nečije poslovanje i podizanje kvalitete i percepcije.
Sam naziv ECHO 360 nosi ključnu poruku. Echo (Odjek) simbolizira moje uvjerenje da kvaliteta i autentičnost uvijek ostavljaju odjek. U digitalnom svijetu punom buke, moj fokus je na kreiranju projekata koji nisu samo glasni, već i duboki, smisleni i traju – kao i sami manifest odnosno tagline: Less noise, more ECHO.
360 označava cjelovit, strateški pristup komunikaciji. Nakon studija i rada u marketingu, PR-u, influenceu i produkciji, znam da se uspješna strategija mora promatrati iz svih kutova: od klijentovih poslovnih ciljeva, preko medijske perspektive, do krajnjeg korisnika. Klijentima ne nudim samo PR servis, već kompletan strateški advocacy koji stvara trajan odjek, a on uključuje odnose s medijima, medijski zakup, content creation, event management, marketinšku komunikaciju i kreativu.
Vjerujem da održivi poslovni uspjeh dolazi iz autentične priče s dobrom namjerom, a ja sam tu da tu priču uokvirim i strateški plasiram. Pristup u ECHO 360 razlikuje se u tri ključne točke od velikih sustava i klasičnih agencija, a to su strateška boutique usluga: nudim duboku razinu korporativnog strateškog znanja, ali uz fleksibilnost i personalizirani angažman; fokusiram se na kvalitetu, a ne kvantitetu. Umjesto popisa beskrajnih zadataka, ciljamo na strateške točke koje će stvoriti najveći i najtrajniji odjek. U komunikaciju unosim humanost i etiku, što rezultira advocacyjem koji je autentičan i stvara dugoročno povjerenje, a ne kratkotrajni medijski bljesak.
ECHO 360 je stoga mnogo više od agencije – to je partnerstvo posvećeno stvaranju trajne, smislene komunikacije.
POSAO DANAS I U BUDUĆNOSTI
Kako izgleda tvoj dan kao osnivačice ECHO 360? Kako nalaziš projekte i suradnje? Te, kako vidiš budućnost svog poslovanja u narednim godinama?
Dio tjedna posvećena sam Futura Medical Group-i, jednoj od najbrže rastućih zdravstvenih grupacija u regiji za koje vodim korporativne komunikacije. Ostatak tjedna vodim druge klijente, obavljam sastanke i radim na razvoju svoga brenda. Popodneva i vikendi su posvećeni obitelji, ali laptop nosim svugdje uz sebe i redovito se spajam dok čekam djecu na njihovim izvanškolskim aktivnostima. Pokušavam i doma optimizirati organizaciju, kućanske poslove i kuhanje, i tu strateški planiram da su djeca zbrinuta, spremna za školu i preuzimanje svojih odgovornosti. Kad je dan kaotičan, ne borim se već prilagođavam.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Još nisam bila u situaciju da moram pitchati nove klijente, do sada su svi dolazili sami i predivna mi je raznolikost usluga/industrija, a po putu i sama uočavam što tržište traži i gdje ću usmjeriti svoje snage.
U ovom trenutku mi je najbitnije imati izvrsne vanjske dobavljače na koje se mogu osloniti i po potrebi scale-ati posao. Trenutno sam u fazi konsolidacije i optimizacije. Sljedeći korak neće biti nekontrolirani rast u smislu velikog tima, već fokus na strateško širenje usluge. Moja želja nije postati najveća agencija, već najvažnija za one klijente s kojima radim.
STRAHOVI ILI POZITIVNI IZAZOVI
Kako si doživjela tu tranziciju iz stabilne korporativne pozicije u izazovan svijet poduzetništva i odgovornosti?
Tranziciju iz stabilne korporativne pozicije do poduzetništva doživjela sam kao logičan i organski nastavak, a ne kao nagli rez. Zapravo, brzo sam shvatila da sam i unutar korporacije konstantno živjela s poduzetničkim mindsetom. Kroz petnaest godina u L’Oréalu stalno smo uvodili nove brendove, pokretali projekte, gradili timove i integrirali agencije – to je bio stalni osjećaj start-up okruženja unutar globalnog sustava.
Taj drive je oduvijek bio u meni: okrenuti telefon, pokucati na vrata, doći do rješenja – uvijek kreativno, ali u ženskoj energiji suptilnosti.
Taj drive je oduvijek bio u meni: okrenuti telefon, pokucati na vrata, doći do rješenja – uvijek kreativno, ali u ženskoj energiji suptilnosti. Kada sam se u ljetnom periodu (obrt je službeno pokrenut u listopadu ove godine) odlučila za iskorak, taj je proces bio glatki prijelaz jer su prvi klijenti počeli dolaziti prije formalnog izlaska, što je bila najsnažnija potvrda da je ovo moj put. Naravno, izazovno je jer je sada puna odgovornost na jednoj osobi, no ta me sloboda i odgovornost iznimno vesele.
Ako me pitate o gubitku identiteta zbog odlaska iz velike korporacije koja ‘čuva leđa’, svoj identitet nikada nisam vezivala za uloge kroz koje sam prolazila. Bilo da je riječ o tituli missice, modela, menadžerice, poduzetnice, supruge ili majke…ja sam sve to u jednom. Kroz svaku ulogu dajem sebe cijelu, no najbitnije mi je da ih živim osviješteno, kompletno, u miru i zadovoljno. To je suština mog pristupa: unutarnja cjelovitost koja ne ovisi o vanjskim titulama ili logotipima iza sebe. Ta cjelovitost i mir su danas moj najjači temelj u poduzetništvu.
PRIVATNO I BALANS
Ivana, činiš se kao samozatajna osoba, o tvom privatnom životu se rijetko piše u medijima. Možeš li nam malo reći o sebi, jesi li radoholičarka ili znaš postaviti granice, koliko uspijevaš odvojiti vrijeme za obiteljski život, kako provodite trenutke kao obitelj, te koji su tvoji slowliving rituali?
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Cijenim i volim svoju privatnost. Iako imam javni Instagram profil, uvijek sam u raskoraku između želje za autentičnom komunikacijom i čuvanja onih malih, tihih momenata u tišini koji su u konačnici najbitniji. Oduvijek sam bila radoholičarka. Volim raditi, stvarati, organizirati i ponekad se moram učiti kako svjesno odmarati. Vjerujem da isto dolazi iz djetinjstva gdje je svaki član obitelji imao svoju ulogu i obveze, a tu su bili i Glazbena škola i košarka. Balans mi je jako bitan i da moja obitelj funkcionira, stoga s godinama muti-tasking mijenjam delegiranjem.
Jedno kod mene ne isključuje drugo – stvorila sam sustav gdje se posao i odmor isprepliću svjesnom namjerom.
Jedno kod mene ne isključuje drugo – stvorila sam sustav gdje se posao i odmor isprepliću svjesnom namjerom. Na primjer, vikendom se volim zavući u kuhinju, koja je moje sretno mjesto, i dok kuham, slušam podcast ili glazbu. Slično tome, dok vozim automobil, nerijetko slušam meditaciju. To su moji trenuci obnove.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Moji slow living rituali i podizači su glazba, dobra knjiga, trening, priroda i obitelj. Neprocjenjiv mi je smisleni i duboki razgovor s članovima obitelji i prijateljima u kojem se stvara čarolija prilikom razmjene energije.
SLOW BEAUTY – RITUALI LJEPOTE I NJEGE
Izgledaš besprijekorno – jesu li tome zaslužni dobri geni, lifestyle, vježbanje, prehrana ili beauty njega? Kao zagovornica skinimalisma – kako primjenjuješ filozofiju ‘slow beauty’? Koje je tvoje mišljenje o primjeni tretmana iz estetske kirurgije – invazivnih i neinvazivnih?
Hvala najljepša. Rekla bih da je za isto odgovorna dobra genetika i svjesni stil života kao i tjelovježba – moj izbor tu su tajlandski boks i ponekad pilates reformer. Nisam u istome savršena i često obveze diktiraju tempo, ali nastojim tijelo i um tretirati s poštovanjem – što unosim, čime se hranim, koje vijesti i sadržaj konzumiram. Za mene je hrana temelj dobrog zdravlja i uvjerenja sam da nam je priroda ponudila sve što nam je potrebno. S poštovanjem se odnosim prema namirnicama, za mene je kuhanje izraz ljubavi prema sebi i svojoj obitelji, a ne napor.
Volim dobru i kvalitetnu kozmetiku, ali sam poprilično jednostavna – dobar serum, krema, cleanser, mlijeko za tijelo, dezić…i nišni parfemi. Što se estetskih tretmana tiče, osim redovnih beauty, kozmetoloških tretmana, pobornica sam isključivo neinvazivnih tretmana i to do 2x godišnje.

Jednu strast koju sam imala baveći se modelingom je da sam kao suvenir većinom kupovala kuharice države u kojoj se nalazim.
KNJIGE I INSPIRACIJA
Znamo da si strastvena čitateljica, članica si jednog book cluba, a uskoro postaješ nova kolumnistica našeg Slowlivinga s tekstovima o knjigama – čemu se iznimno veselimo. Od kuda i kada ta strast prema knjigama? Koje knjige su te u posljednje vrijeme najviše dotaknule?
Knjige su odmalena bile moje najdraže društvo i vjerni suputnik, posebice kada sam s nepunih 18 godina počela samostalno živjeti i putovati. Tada, kada bih se osjećala usamljeno, zaronila bih između redaka i pronašla utjehu i mudrost. Uz literaturu za studij Ekonomije, uvijek sam nosila knjige koje pune dušu. Jednu strast koju sam imala baveći se modelingom je da sam kao suvenir većinom kupovala kuharice države u kojoj se nalazim.
Za mene su knjižare poput malog, svetog mjesta gdje se spajaju tišina i mudrost, a same knjige su neiscrpan izvor inspiracije i života. Posljednje dvije godine, članstvo u book clubu donijelo mi je i divnu suradnju s Planetopijom. Znakovito je da je upravo na dan kada sam odlučila i iskomunicirala izlazak iz korporacije, Planetopija potvrdila našu prvu suradnju. To je bio jasan znak da je to pravi put.
Čitanje, po mom mišljenju, uči najvećim vrijednostima slow livinga: empatiji, tišini i strpljenju. Uči nas da usporimo i da svijet promatramo iz tuđe perspektive…te poziva na unutarnje povlačenje i fokus.
Kada je riječ o knjigama koje su me nedavno dotaknule, iako su mnoge na listi, posebno cijenim one koje sam dobila kao poklon od samih autorica, a koje čekaju na čitanje, a najviše me dotaknu one koje potiču na duboku refleksiju o osobnoj svrsi i snazi autentičnosti.
Iznimno se veselim ulozi kolumnistice na Slowlivingu – divna je prilika da izrazim svoje afinitete i da kroz prizmu pročitanih knjiga s publikom podijelim mudrost i inspiraciju. Hvala vam na povjerenju!
ŽIVOTNA FILOFOZIJA
I za kraj – koja je tvoja misao vodilja ili mantra kojom se vodiš u poslu i životu? Koji bi bio tvoj savjet ženama koje traže profesionalni i osobni balans?
Moja misao vodilja, mantra kojom se vodim i u poslu i u životu je “Love over fear.” (Ljubav ispred straha). To je za mene vodilja pri svakoj odluci, profesionalnoj ili osobnoj – prepoznati je li motivacija za akciju strah od neuspjeha, strah od promjene ili, pak, unutarnji poziv i ljubav prema putu kojim idemo.
Ne volim baš davati savjete jer svatko ima svoj životni put, ali možda sveobuhvatno bi bilo: naučite slušati svoj unutarnji poziv. Prestati težiti ispunjavanju vanjskih očekivanja i dozvoliti sebi zastati i pitati se: „Što mi moj život, moja intuicija, i moje tijelo pokušavaju poručiti?“. Život nam ne daje prepreke, već lekcije koje nas uče onome što nam je najpotrebnije.
Kada se usredotočimo na taj unutarnji glas, on nas vodi s ljubavlju prema svrsi, a taj smjer je jedina istinska formula za osviješten, cjelovit i trajan mir u poslu i životu.
BLIC PITANJA

- Matcha ili kava? Oboje – ovisno o budnosti.
- Jutarnji tip ili večernji tip? Definitivno večernji, ko’ mačka sam, ali vodim već zadnjih godinu dana neuspješnu borbu da postanem jutarnji.
- Restoran ili doma pripremljeno jelo? Kada smo na odmoru ili putu, definitivno restoran, ali inače uvijek doma pripremljeno jelo. Ja i moja obitelj nemamo instaliranu niti jednu aplikaciju za dostavu hrane.
- Armani ili YSL? Armani – filozofija brenda, estetika i proizvodi.
- Trenirka ili haljina? Sa dragim prijateljicama, nema nam draže od trenirke u kvartovskom kafiću, ali inače haljina.
- Putovanje ili dobra knjiga? Težak izbor – oboje!
- Rajski otok ili Metropola za inspiraciju? Uvijek sam do sada naginjala metropoli i aktivnom odmoru; mora postojati sadržaj, ali otkad sam u poduzetničkim vodama već vidim da ću težiti rajskom otoku i izolaciji.
- Knjiga na noćnom ormariću ili podcast u slušalicama? I jedno i drugo – moj noćni ormarić ima nekoliko knjiga, a upravo sam kupila i slušalice za podcaste prije spavanja.
- Spontani road-trip ili unaprijed planirani odmor? Planirani road trip.
- Disciplina ili flow? Uvijek disciplina, a ako Svemir ne da, onda ‘go with the flow’.
Foto: privatna arhiva, Instagram, Canva
MOGLO BI VAS ZANIMATI I: Hrana za život – 30 godina knjige koja je pokrenula ideju, tržište i zajednicu.

