Intervju s Majom Dolovčak: iskrena priča mame i magistrice farmacije o nastanku Pipo laboratorie dječjeg skincare brenda koji mijenja njegu osjetljive kože beba sklone atopiji

by Petra Šafranko

Pipo laboratorie je novi hrvatski dječji skincare brend koji je nastao iz vrlo osobne priče – one o majci, magistrici farmacije i potrazi za proizvodima kojima može u potpunosti vjerovati. Kada je njezinoj bebi dijagnosticiran atopijski dermatitis, Maja Dolovčak nije pronašla proizvode koji bi zadovoljili njezine stroge kriterije nježnosti, sigurnosti i učinkovitosti. Umjesto kompromisa, odlučila je iskoristiti desetljeće znanja, iskustva i edukacije kako bi stvorila liniju prirodne, minimalističke i visokokvalitetne njege namijenjene najosjetljivijoj dječjoj koži. Tako je nastao Pipo laboratorie – brend koji spaja znanost, prirodu i roditeljsku brigu u proizvode koji uistinu čine razliku.

Tko stoji iza brenda i što vas je potaknulo da ga pokrenete? Kojem ste kozmetičkom izazovu željeli pronaći rješenje kada ste stvarali svoj prvi proizvod?

Ja sam Maja Dolovčak, magistra farmacije iz Krapine i stojim iza brenda Pipo laboratorie. Još tijekom faksa, kada smo na zadnjoj godini imali kolegij Kozmetologija, dojmila me se izrada kozmetike, pogotovo ona prirodna, s neškodljivim sastojcima. Nakon toga sam se evo sad već 10 godina usavršavala upravo u tom smjeru, pohađala brojne edukacije jer sam znala da jednog dana želim imati kvalitetan brend kozmetike. Nakon rođenja moje prve kćeri, kojoj je sa samo tri mjeseca dijagnosticiran atopijski dermatitis, nisam pronašla proizvod koji bi zadovoljavao sve moje stroge kriterije, krenula sam u intenzivno istraživanje, edukaciju i formuliranje. Bilo mi je važno stvoriti proizvode koji su istovremeno nježni i učinkoviti, bez kompromisa po pitanju kvalitete i sigurnosti sastojaka. Ali tek sam se nakon rođenja druge bebe, nakon više od 10 godina rada u ljekarni, ohrabrila i napustila siguran posao kako bi iskoristila svoje znanje i posvetila se razvoju kozmetike kojoj mogu potpuno vjerovati. Jer kad je zdravlje i koža naše djece u pitanju, napravila bi sve po tom pitanju. I tako je nastao Pipo laboratorie, dječji skincare brend na kojeg sam najponosnija.

Kada je nastao brend i koje su njegove ključne vrijednosti, misija i glavni fokus?

Brend Pipo laboratorie službeno je vani od rujna 2025., no priča i rad na njemu počinje još prije nekoliko godina. Ono što je meni došlo u pravi trenutak, kada su se moje vizije i ideje počele ostvarivati je upis mentorskog programa kod Mirele Ilenić. To mi je pomoglo da ovaj san postane stvarnost i da sve uspješno realiziram – od ideje, razvoja, laboratorijskih ispitivanja, stavljanja proizvoda na trziste.

Misija našeg brenda je minimalistička i prirodna njega osjetljive kože beba od prvog dana života, kao kože sklone atopiji. Vjerujemo u snagu prirodnih sastojaka i ono „manje je više“. Naš fokus je poboljšanje prirodne funkcije kože korištenjem dokazanih prirodnih i aktivnih sastojaka. Posvećeni smo stvaranju nježnih, ali učinkovitih proizvoda koji podupiru i najosjetljiviju kožu.

Zdravlje kože počinje iznutra, ali pravilna njega kože izvana pomaže u jačanju hidrolipidne barijere kože i sprječavanju prodora alergena, iritansa i drugih potencijalnih štetnih sastojaka.

Naši proizvodi imaju sastojke koji pružaju hidrataciju, umirenje te jačaju zaštitnu funkciju kože. Koristimo isključivo pažljivo odabrane klinički dokazane bioaktivne tvari poput ceramida, ektoina, ekstrakta centelle, dekspantenola, te visokokvalitetna biljna ulja kao što su ulje konoplje, macerat centelle, bio ulje iz mikroalgi, konzervanse odobrene u prirodnoj kozmetici.

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli pipo.laboratorie| Gentle Baby Skincare (@pipo.laboratorie)

Koji su vam bili najveći izazovi do sada – kod osnivanja ili prilikom vođenja brenda?

Najveći izazovi u stvaranju ovakve kozmetike bili su zapravo oni nevidljivi, sve ono što se odvija iza kulisa dok pokušavate pretvoriti ideju u nešto istinski vrijedno i kvalitetno. Znala sam da želim kozmetiku koja će biti učinkovita, nježne prema koži i utemeljena na sastojcima koji su pravi spoj prirode i znanosti, tj.da rade puno više od same njege kože.

Razvoj takvih formulacija bio je i najzahtjevniji i najljepši dio procesa. Tražili smo ravnotežu između prirodnih i aktivnih komponenti, ali i teksture samih proizvoda. To je značilo mnogo testiranja, prilagodbi i povratka na početak, sve dok ne dobijemo teksture i učinke koji stvarno čine razliku i ono što fali na tržištu.

Ali možda najveći izazovi bili su osobni. Odluka da dam otkaz i napustim siguran posao, uz dvoje male djece i usred kompletne renovacije kuće, bila je trenutak u kojem su se hrabrost i sumnja neprestano izmjenjivale. No upravo taj kaos naučio me organizaciji, strpljenju i vjerovanju u vlastitu viziju više nego išta drugo.

Iz cijelog procesa naučila sam da hrabrost ne znači ne osjećati strah, već krenuti naprijed usprkos njemu. Naučila sam da kvaliteta nije sprint, nego maraton te da je najvažnije ostati vjeran sebi. Kada u nešto uložiš srce, ljudi to prepoznaju – i to je najveća potvrda da je sav trud vrijedio.

Koje proizvode imate u ponudi, u kojem rasponu i gdje se mogu nabaviti?

U ponudi imamo 3 proizvoda, a to su Ultra gentle gel cleanser po cijeni od 27 eura, Gentle care krema po cijeni od 45 eura i naš bestseller Skin rescue krema po cijeni od 56 eura. Također je moguće kupiti Bundle set od sva 3 proizvoda po nižoj cijeni od 115,20 eura. Svi proizvodi se mogu kupiti preko našeg webshopa, a uskoro stižemo i u neke ljekarne.

Kako izgledaju vaši slow living trenuci, i uspijevati li balansirati između posla i privatnog života?

Moj dan je uvijek jedan mali kaos između obaveza, djece, posla, renovacije kuće i mene same. No, sve to zahtijeva jako dobru organizaciju koja je ključna. Uvijek pokušavam imati neki balans između svih tih svakodnevnih obaveza. Radni dio dana je intenzivan, pun odluka, testiranja, komunikacije i kreativnog razmišljanja, stvaranja sadržaja. Zato sam naučila ubacivati male pauze: nekoliko dubokih udaha, izlazak na zrak ili kratka šetnja. To možda zvuči banalno, ali meni čini ogromnu razliku.

Popodne je rezervirano za djecu i kuću, i to je za mene najljepši, ali i najzahtjevniji dio balansa. Tada nastojim ostaviti posao po strani koliko god mogu jer sam naučila da prisutnost ne znači puno vremena, nego kvalitetno vrijeme.

Za mene osobno, slow living nije spor život nego svjestan život. To znači da si dozvolim usporiti kad osjetim da mi tijelo i glava šalju signale. Moj najveći ritual je navečer, kada svi zaspu i kada uzmem malo vremena za sebe: čitanje knjige, topla šalica čaja, neki skincare ritual.

 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli pipo.laboratorie| Gentle Baby Skincare (@pipo.laboratorie)

Kakvi su vam planovi za dalje što se tiče razvoja brenda, proširenja ponude i slično?

Plan je da i dalje razvijamo nove proizvode koji fale na našem tržištu i koji će se isticati svojom kvalitetom. Nove formulacije su već u izradi i jedva čekamo pokazati i otkriti na čemu sve radimo. Imamo i planove na širenje Pipo kozmetike i na strano tržište jer vjerujemo da je Pipo zaista svjetske kvalitete i da će se i vani to prepoznati.

Kako pronalazite ravnotežu između ostanka u domaćoj, lokalnoj proizvodnji i želje za širenjem na druga tržišta? Što vam znači „ostati hrvatski” dok rastete?

Mislim da je taj balans iznimno važan i naš cilj je da Pipo ostane hrvatska proizvodnja, svježe, kvalitetne serije razvijene i proizvedene u našem domaćem laboratoriju. Istovremeno, vjerujemo da Pipo može ponuditi puno više upravo zato što su naši proizvodi iznimno kvalitetni i potpuno spremni za ulazak na vanjska tržišta. Širenje za nas znači da naša vrijednost, znanje i kvaliteta imaju priliku doprijeti i do svijeta, što doživljavamo kao dodatnu potvrdu svega što radimo.

„Ostati hrvatski“ za mene znači nastaviti razvijati formulacije ovdje, surađivati s lokalnim stručnjacima, laboratorijima i partnerima, te zadržati onu toplinu i pristupačnost koja nas je obilježila od početka. Vjerujem da se originalnost i povjerenje najčvršće grade kada ostaneš vjeran svojim korijenima, a istovremeno se ne bojiš otvoriti vrata novim mogućnostima. Za mene je to savršen balans: širiti se s ponosom, ali ostati ukorijenjen u vrijednostima koje su nas stvorile.

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Mateja Krklec (@mateja_fitmama)

Koji vam je najdraži proizvod, linija ili usluga koju ste razvili – i zašto?

Ako moram izdvojiti najdraži proizvod, onda je to definitivno Skin Rescue krema, koja je ujedno i nas Bestseller. Proizvod koji je nastao iz želje da ponudimo nešto što koži pruža stvarnu, vidljivu i nježnu obnovu, posebno onda kada je najosjetljivija ili iziritirana.

Najveća snaga ove kreme leži u njezinoj formulaciji. Sadrži najsnažniji ekstrakt centelle (gotu kole), biljku poznatu po svojim iznimnim umirujućim i regenerativnim svojstvima, koja doslovno “smiruje” kožu i pomaže joj da se oporavi. Uz to, u formulu smo ugradili čak 7 različitih vrsta ceramida i to upravo one koje intenzivno obnavljaju kožnu barijeru, vraćaju vlagu i jačaju prirodnu zaštitu kože. To je kombinacija nježnosti i znanosti na koju sam posebno ponosna.

I možda najljepši dio: Skin Rescue krema nam je donijela neke od najemotivnijih povratnih informacija korisnika – umirenje kože, nestanak crvenila, pomoć kod raznih osipa i iritacija, obnovljena barijera, pa čak i obnova kože od ožiljaka.

Foto: Privatna arhiva, Sanda Uzelac Stanić (Momento studio)

Moglo bi vas zanimati i: Ljepota koja sazrijeva: Ana Golubić otkriva nastanak njenog beauty brenda Beauty with Age.

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!